Renault Koleos (2019)

autoreview

Signalement

Bouwjaar2019
Jaar van aanschaf2020
KM-stand bij aanschaf9.500 km
KM-stand laatst20.800 km
Lezerswaardering: 75%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Onbekend is nog lang niet ongeliefd.

  • 20.800 km

Deze Renault Koleos dCI Blue 190 4x4 Initiale werd in 2020 uit een lease pool met iets meer dan 9000 km en net geen jaar oud overgenomen, omdat ik een verfent Renault liefhebber ben en omdat we een goede 4x4 trekauto ter vervanging van de D-Max zochten. Auto was bij overname tip top in orde en verzorgd. Bij de aanbouw van een ontbrekende trekhaak werd een lekkende pakking van de CVT geconstateerd, die op basis van de Renault garantie werd vervangen.
Verder geheel probleemloos. De CVT is zeker geen schakel wonder, maar de Koleos komt goed uit de sokken als het gaspedaal stevig wordt ingetrapt. De transmissie schakelt soepel en zonder stoten, maar in het lagere toerentalbereik is de versnelling wel erg goedmoedig.
De sturing is voor het gevoel wat te licht en reageert wat te snel, hetgeen een schijn van gebrek aan feedback teweeg brengt. Wegligging, vering en comfort zijn bij 18 inch wielen goed te noemen. Bij 19 inch wielen schijnt dat minder te zijn. Het verbruik is voor deze relatief zware SUV redelijk normaal tot goed te noemen, afhankelijk van rijstijl en rijomstandigheden. Op de vlakke weg is bij tempo 130 km/h en bij de eco modus een verbruik van 1 op 18 goed te halen.
Het doorsnee verbruik ligt tussen de 1 op 14 en 1 op 16.

Deze uitvoering beschikt over ESP, ASB, afstandcontrole, speed en cruise control, geintegreerde Apple / Google play, ingebouwde microfoon voor het mobieltje, achteruitrij camera en parkeerassistentie rondom.

Het voertuig mag maximaal 2 ton trekken en doet dat zonder problemen, de 190 PK en 480 NM koppel zijn ruim voldoende. De ruimte achterin voor de passagiers is eveneens ruim voldoende, de auto beschikt over climaat zones voor en achter die bovendien onafhankelijk instelbaar zijn. De stoelen voorin bieden aangenaam comfort en geven goede steun in de lenden. Bij een SUV is de zitposities prettig hoog en met een goed instelbare stuurkolom staat een ontspannen langer reizen niets in de weg.




4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forumtopics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens