Renault Kangoo 1.5 dCi 80 Privilège (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Kangoo 1.5 dCi 80 Privilège |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 9 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Deze auto bevalt super! Ruimte is ontzettend veel en de schuifdeuren maken ook veel goed, hij is erg hoog en daardoor voor lange mensen ideaal. De ruimte wordt optimaal benut mede door de vliegtuigkastjes. Overige bergruimte is er zat. Hij is pittig en dat merk je voornamelijk als je het pedaal intrapt. Verbruik is redelijk tot goed voor een diesel. Tot nu toe heb ik dik 700 km gereden met 1 tank en ben benieuwd tot hoever ik kan gaan eer ik weer moet tanken. Nadeel van de auto is dat er zelf in de kofferruimte geen opbergruimte is waar je eventueel je gevarendriehoek in kwijt kan , (die heb ik op dit moment in het vliegtuigkastje zitten. De bijbehorende radio/cd speler voldoet wel maar op de autosnelweg ben je toch genoodzaakt om de radio toch een stuk harder te zetten. De airco werkt goed en je hebt goed en ruim zicht mede dat je hoog zit. Qua comfort ook een pré, stoelen zijn niet te zacht en bieden een goede zithouding, de verstelbare hoofdsteunen is zeer handig en bied ook de nodige steun. Voor de rest een prima autootje waar ik toch als lease veel plezier van moge hebben.
17 augustus 2007
Ok een tijd geleden dat ik deze review heb aangemaakt en aangepast. De 15000 km beurt was niks aan de hand wat ruitenwisservloeistof erbij en dat was het. De 30 000km ook geen probleem, pedaalrubber vervangen.
In de tussentijd had ik in Duitsland zo hard gereden (volgens teller 180 km/ uur) dat de turboslang er vanaf is geblazen. Ik vreesde het ergste maar bij Renault Kerres in Limburg hebben ze de slang erop gezet en ik kon mijn weg weer vervolgen.
Voor de 45000 en de 60 000 beurt ook niks bijzonders alhoewel de remmen begonnen te piepen. En ik merkte dat de remweg wat langer dan normaalwas. Bleken de blokken op te zijn, dus deze vervangen. Voor de rest af en toe een litertje olie erbij gevuld. Een lampje vervangen achter het dashboard en een sensor in de tankdop vervangen omdat de schuifdeur niet meer sloot als ik de dop eruit trok.
Vandaag de 90 000 beurt en airco moet schoongemaakt worden, ruikt een beetje muf. Remmen piepen nog en de standaard dingen.
PROBLEMEN
- Lampje achter radio display kapot, vervangen
- Sensor in tank kapot waardoor de schuifdeur niet meer in safety mode sprong
- Remblokken vervangen
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren