Renault Kadjar Energy TCe 130 Intens (2018) #4
autoreview
Signalement
Uitvoering | Kadjar Energy TCe 130 Intens |
---|---|
Versnellingen | 7, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2018 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 26.500 km |
KM-stand laatst | 31.500 km |
Gehackt?
- 27.500 km
Deze auto is zonder mijn medeweten toegevoegd.
Heeft autoweek toegang tot het kentekenbestand??Ik vind het nogal vroeg om na enkele weken ervaringen te delen, maar je komt niet op deze pagina zonder een aantal verplichte vragen in te vullen.
Geachte Autoweek, mijn auto is zilvergrijs met panoramadak en heeft gewoon een handbak.
Ik zal deze rubriek regelmatig volgen om te zien hoe het mij vergaat.
Nolmd
Naar Frans comfort?
- 31.500 km
Na 6 jaar Ford, 1x Focus, 2x Ecosport, weer terug naar een Franse auto.
De Fords bevielen prima, maar ik kon deze aanbieding niet weerstaan. Het betreft een Renault Kadjar Intens, zilvergrijs met panoramadak. Het is deze keer geen nieuwe, maar Duitse import uit 2018 met 26000 km op de teller, een jaar ouder dan de Ecosport die ik inruilde.
Via vin nummer info opgevraagd. De auto werd als top occasion geleverd door de Renault dealer met een jaar garantie. Refurbished inderdaad, grade A en nauwelijks gebruikssporen. Om precies re zijn: aan de vloermat was te zien dat hij niet nieuw was.
Na enkele maanden gebruik geen nare verrassingen. De auto voelt gewoon nieuw aan. Het was wel wennen. De stoelen zijn lekker breed en zacht, maar zouden na een uur rijden wat meer steun mogen geven. Gelukkig is er een instelbare lendensteun.
De 4cilinder is mooi stil en heeft een groter koppel dan de driepitter van Ford. 50 km in 5 gaat probleemloos, maar de suggestie op het display om bij 60 de zesde versnelling in te schakelen gaat me te ver. Ik krijg dan ook na elke rit geen 5 sterren voor schakelen van de ecocoach, gelukkig wel voor anticiperen. Ook rijd ik volgens hetzelfde display een onwaarschijnlijk aantal km zonder brandstof te gebruiken. Uitrolkoning? Het gemiddeld verbruik ligt volgens de boordcomputer op 5.8 liter 100km. Vorige week na een dag van 700 km. 5,5. Dat is ruim 1 op 18. Dat zijn dieselwaarden van mijn vroegere C5 HDI.
Waar ik ook erg aan moest wennen is de koppeling en de besturing. De koppeling is zo soepel dat er nauwelijks een voelbaar aangrijpingspunt is. Dat resulteerde in het begin in soms teveel en soms te weinig gas en dientengevolge een klungelige vertoning. Ook de besturing heeft weinig gevoel. Heel comfortabel allemaal, maar wat meer feedback is welkom.
Algeheel comfort op Nederlandse wegen is is prima, maar net terug uit Zuid Frankrijk moet ik melden dat het op slechte wegen tegenvalt, hotsebotsen en dreunen, zet de radio maar uit. Ook het windgeruis boven 100 km is storend.
Spijt? Nee, de Kadjar voelt als reizen in een pullman touringcar. Goed uitzicht rondom, de Golfjes en Picantos wriemelen daaronder ergens, cruisecontrol en spotify aan, ruim plek voor de hond en relaxen maar. Alleen te hopen dat we niet teveel geitenpaadjes tegenkomen.
- Betrouwbaarheid5
- Prestaties4
- Comfort5
- Kosten5
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Hoe zuinig is de Renault Kadjar dCi in de praktijk?

Renault Kadjar - Suzuki Vitara - Dubbeltest

Jeep Compass - Renault Kadjar

Renault Kadjar TCe 165

Hyundai Tucson - Renault Kadjar

Lezersreacties (0)
Reageren