Renault Kadjar Energy TCe 130 Bose (2017)

autoreview

Renault Kadjar Energy TCe 130 Bose (2017)

Signalement

UitvoeringKadjar Energy TCe 130 Bose
Versnellingen7, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2017
Jaar van aanschaf2017
KM-stand bij aanschaf10 km
KM-stand laatst5.000 km
Lezerswaardering: 80%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Aflevering en de eerste kilometers

  • 500 km

Na 4 maanden wachten was het dan eindelijk zover; onze Kadjar Bose Tce 130 automaat stond klaar voor aflevering.
De metallic witte kleur was in het echt nog mooier om te zien, de afwerking binnen is geweldig , half kunstleer met stof.
We hebben in Captur automaat goed in kunnen ruilen , met dank aan Razmik Hamo van autobedrijf Munsterhuis. Hij heeft echt zijn best gedaan om er het beste uit te hallen voor ons.
De Kadjar heeft een lakverzegeling behandeling gehad om deze goed te beschermen. Na de gebruikelijke dingen die moeten gebeuren bij aflevering zijn we op weg gegaan van de eerste kilometers in onze nieuwe Kadjar automaat.
Het verschil met de Captur en Kadjar is hetzelfde als toen we van een Scenic nar de Captur zijn gegaan alleen andersom.
Gewoon een klasse hoger en dat merk je in alles, afwerking van binnen, sluiten van deuren, de zit enz enz.
Ben zelf zwaar rugpatient en begrijp van sommige mensen de opmerking niet dat de stoelen niet goed zitten, wij hebben de keus gemaakt om over te stappen om hoger te zitten en beter te zitten, stoelen zijn breder en beter instelbaar dan de Captur.
Ook de lendesteun is geweldig , het stuur met de afgeplatte onderkant om beter in en uit te kunnen stappen is over nagedacht, het stuur is naar je eigen behoefte in te stellen, het zicht heerlijk ruim en hoog, enig minpuntje is , net als bij de Captur, de dakstijl neemt zicht weg maar dat waren we al gewend van de Captur.
De automaat is net iets soepeler dan de Captur en je merkt dat het koppel hoger is wat erg prettig rijdt.
Alle snufjes die erop zitten geweldig maar wel veel Hahaha, dode hoek melding in de spiegels is super draagt echt bij aan de veiligheid. Automatisch inparkeren is geweldig maar moeten we even aan wennen, best wel eng want je bent bang om schade te rijden. Het R link systeem werkt goed maar Apple CarPlay werkt super maar enig nadeel is dat het aan de kabel moet, draadloos was mooier geweest.
Keyless entry werkt goed bij weglopen van de auto gaat deze op slot en klappen de spiegels in, dit tot in tegenstelling van de eerste modellen.
De eerste 500 kilometers zitten erop en was een genoegen om te rijden met deze automaat.
Zal mijn best doen om het up to date te houden.

Kadjar retour

  • 5.000 km

Hallo,
Moet taoch de mening over de automaat bijstellen, ben terug geweest omdat de automaat heel erg schokt bij het wegrijden ik kan dit door mijn rugproblemen niet hebben. De Captur deed dit namelijk niet . We dachten dat het nog wel soepeler zou worden omdat alles nog nieuw was. Maar nee het werd eerder erger net alsof de koppeling te snel wordt losgelaten, dec 2017 heeft de auto bij de dealer gestaan en de reactie van Renault Nederland was dat de klant er maar mee moest leren omgaan. Ze geven toe dat er een probleem zit maar kunnen het , nog, niet oplossen.
Nu weet iedereen inmiddels dat Renault overgaat naar Daimler motoren met bak dus dan gaan ze dit probleem niet meer oplossen was mijn mening.
Ik heb een advocaat in de arm genomen en het verhaal voorgelegd, auto van 4 maand jong en de melding direct gemaakt van het probleem, vond zij dus ook dat er iets moest gebeuren.
Nu heb ik een hele goede band met mijn verkoper, Razmik Hamo, van autobedrijf Munsterhuis, en we zijn even samen gaan brainstormen van hoe nu verder?
Inmiddels een aangetekende brief en diverse mails naar Renault Nederland gestuurd, we vonden dat de reacties op zich lieten waten en ik ben toen, best wel boos en teleurgesteld , naar de verkoper bij de dealer gegaan en heb gezegd dat ik NU wil weten wat ze gaan doen.
Na contact met Renault Nederland moest ik een soort gelijke auto samenstellen, geen Kadjar, werd dus een Scenic bose automaat TCe 140.
Uiteindelijk zijn we overeen gekomen dat de Kadjar ingeruild zou worden op een nieuwe Scenic en ik geen afschrijving heb, Scenic is duurder dus dat verschil moet ik dan bijbetalen. Advocaat vond het ook een goede oplossing.
Heb de Kadjar per direct ingeleverd en heb zolang een voorloop auto(maat) Captur van de dealer wat mij niets kost.
Mede door de inzet van de verkoper, Razmik, en Munsterhuis zijn we eruit gekomen.
Ook als het goed geregeld wordt mag dit vermeld worden toch? Want meestal is het negatief en nu is het voor mij als klant goed afgelopen.
Verder is de Kadjar een super stoeren gave auto alleen ik heb de pech gehad dat ik mede door mijn beperking niet kan rijden in deze auto.
Kijk dan ook er uit naar de nieuwe.

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.