Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Renault
  • Kadjar

Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3

autoreview

6
Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3
Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016) #3
minkukel
  • minkukel8
  • Gebruikersreview
12 juni 2016 om 11:57
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringKadjar Energy dCi 110 Bose
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2016
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf9 km
KM-stand laatst18.250 km
Lezerswaardering: 56%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nieuwe auto

  • 1.700 km
  • 12 juni 2016

Daar zijn we weer, met Renault nummer 3 in successie.

I.v.m. naderend einde lease ( tsja, sorry ), half jaar geleden weer nagedacht over alternatief voor mijn geweldige voorganger, de Grand Scénic 130 TCE "Bose"uit 2012.

De volgende kandidaten kwamen voorbij :
Peugeot 308 SW
Skoda Octavia
Volkswagen Golf Sportsvan
Mazda CX-5
Hyundai Tucson
Nieuwe Grand Scénic, maar die komt te laat helaas

De Peugeot overwogen, maar je ziet ze gewoon teveel. Zelfde geldt voor de Skoda. Vast prima auto's, maar ik wil wél opvallen :-) !
De Golf Sportsvan is eigenlijk een "ouwe lullen-bak", maar in de juiste kleur en uitvoering, gewoon een doordachte, praktische auto. Helaas kan de voorkant mij niet bekoren ( geldt voor álle VW-modellen vind ik persoonlijk ), dus die viel ook af.
De Mazda te duur in de juiste trim helaas.
In de Hyundai Tucson gereden en vind ik een mooie verschijning qua exterieur, maar tegenvallen qua interieur en dan met name de afwerking met teveel hard plastic en inferieure stereo. Wel ruim in vergelijking met de andere kandidaten, maar motor ( 130 pk-benzine ) te slap en diesel te duur.
Tsja, de nieuwe Scénic komt helaas voor mij te laat dus dan loop je bij de Renault-dealer binnen om de Kadjar te bewonderen. De Franse "Quashqai" ziet er gelikt uit en met de juiste kleur en uitvoering een hoop auto voor je geld. Ik zal jullie niet vervelen over bijtelling, want dat vind ik als lease-rijder niet doorslaggevend. Bij mijn werk hoort een lease-auto, maar mag wel vrij bepalen gelukkig.
En natuurlijk is een Outlander PHEV goedkoper, maar ja .. keuzes te over. Maar goed, het is de Kadjar 110 PK diesel
( stiekem toch 21 % hahaha ) in Bose-trim mét als extra's voorruitverwarming en automatisch inparkeren, geworden.

De diesel gekozen aangezien ik de 1.2 TCE met 130 pk te rumoerig vond in vergelijking met de 110 pk diesel.
De kleur is "Bleu Cosmos" en die staat haar goed.
Het is wennen na een zeer ruime Grand Scénic, maar het stuurt uiteraard strakker, maar is helaas minder "uitgedacht" dan zijn voorganger. Betekent qua ( koffer) ruimte de aankomende 4 zomervakanties mét dakkoffer die ik voorheen niet gebruikte :-)

Na een ruim een week en 1.700 km verder, is het verbruik 1 op 20 met een normale rijstijl en 80 % gebruik van "start/stop".
Positief ervaar ik de voorstoelen, die beter zijn dan in de Scénic, de rijbeleving én de led-verlichting die nog beter dan de xenon functioneert. Overigens : niet alle led-verlichting is goed, zo toonde een Duits automagazine aan met de huidige Seat Leon, waar de normale halogeen-verlichting een beter lichtbeeld gaf dan led ! Niet boeiend, wel opvallend en jammer als je daar dus een meerprijs voor betaalt.
Negatief is de ruimte, maar dat is logisch. Wat ik wel missers vind, zijn de niet automatisch inklappende buitenspiegels na verlaten auto en het niet automatisch vergrendelen. Je moet beide handmatig bedienen en wie dat bedacht heeft, heeft het niet begrepen volgens mij.
Het R-Link 2 systeem met geintegreerde TomTom vind ik er goedkoop uitzien en dan met name het navigatie-scherm. Begreep dat het systeem van TomTom is en de lay-out van Renault zelf... Het DAB+radiosysteem is stukken beter dan FM, maar regelmatig krijg ik de melding "GPS-Signaal verloren en soms moet ik na starten van de auto, het DAB weer opnieuw selecteren. Misschien nog maar eens een blik werpen in het bijna 200 ( ! ) paginadikke instructieboekje kijken. Wie tips heeft, is van harte uitgenodigd deze te delen :-)
Foto's en verdere ervaringen volgen uiteraard nog.

Update

  • 8.500 km
  • 5 augustus 2016

Zo, tijdens de vakantie weer wat extra km's gemaakt en daardoor een beter beeld van de Kadjar gekregen.
Zoals bij anderen ook al genoemd, vind ik de 110-pk diesel prima voldoen voor deze auto. Tijdens bergritten de cruise control aan en zelden hoeven terugschakelen. Wat mij bijzonder bevalt is het motorgeluid, dat lekker op de achtergrond blijft. Ook het afrolgeluid van de banden ( 19-inch ) valt me enorm mee. Maar....als het in de auto stiller is, dan lijken andere dingen weer meer geluid te maken... Zo heb ik regelmatig het idee dat ik met een open raam rij, maar dat is dus maar schijn. Blijkbaar is de glasdikte niet toereikend, geen idee.
Comfort is prima en verbruik na dik 5.000 km mét dakkoffer en gemiddeld 125 km/u, bedraagt bijna 1 op 19, dus prima m.i.
Stoelverwarming nog niet gebruikt, maar deze functie had best geleverd mogen worden met "stoelverkoeling", want de bekleding is wel van de plakkerige bij warm weer / lang zitten. Kleinigheidje.
Wat wennen blijft is de centrale vergrendeling die dus niet meer automatisch gaat, maar alleen via knop op de handgreep van het portier. De grootste irritatie echter, is het R-Link systeem. Bij de DAB+tuner, verlies is meerdere keren per week "het signaal" en de navigatie raakt soms de draad kwijt. Dit overwegend bij het weer weg willen komen uit een grote stad. Dan denkt het systeem minutenlang en moet er weer ouderwets op borden gekeken worden. De auto is vóór de vakantie al gereset en dit heeft wel verbetering gebracht, maar nog niet voor de volle 100 %.
Iemand hier nog tips toevallig ?
Overigens is de Kadjar een veelgeziene auto in Frankrijk én Spanje ;-)

  • 14.000 km
  • 22 oktober 2016

Bijna op de 15.000 km
+++++++++++++++++
De kilometers verstrijken makkelijk met deze heerlijke reiswagen, met de goede stoelen en prima led-verlichting.
Maar wat blijft het tobben met de centrale vergrendeling, zoals door anderen ook gemeld. Tanken dito, dus Laurens zorg dat je ook de "details" niet vergeet :-)
Persoonlijk ben ik niet enthousiast over R-LInk, aangezien mijn audio-/navigatie het meer niet ( goed ) doen, dan wel. Ben al 3 x terug geweest en de standaardreactie blijft toch steeds "geen landelijke dekking" bij het uitvallende DAB+ en "we wachten op een software-update" voor de navigatie.
Maar het goede nieuws is dat de dealer toestemming heeft om de software ? te vervangen, dus dat is hopelijk de oplossing. Het slechte nieuws is dat de bewuste onderdelen in back-order staan en men er meteen bij gezegd heeft, dat het onbekend is wanneer e.e.a. uitgeleverd gaat worden. Heb ik even mazzel !
Dit doet helaas afbreuk aan een verder prima rijdende auto en doet mij nu al nadenken over een eventueel volgende Renault ( en nee, ik ben geen VAG-fan o.i.d., ik rij al dik 10 jaar tevreden Renault ) want een probleem is op te lossen, maar de afwikkeling ervan vind ik minstens zo belangrijk en daar heb ik momenteel dus geen goed gevoel bij. Jammer.

R-Link 2

  • 18.250 km
  • 28 december 2016

De auto is begin november een week bij de dealer geweest vanwege de aanhoudende problemen met de navigatie en DAB +. Een week daarvoor de auto opgehaald en het probleem was volgens de werkplaats opgelost, maar na wegrijden, bleef de navigatie doodleuk hangen en kon ik 2 dingen doen :
omdraaien en de auto achterlaten, of naar huis rijden en er een nachtje over slapen... De volgende dag de leasemij. aangeschreven met de mededeling dat ik er helemaal klaar mee was en vervolgens hebben zij Renault NL benaderd. Hierop de auto dus weer ingeleverd bij de dealer en daar mocht zij een week allerlei tests ondergaan. Deze klachten waren ook opgetreden bij nog een Kadjar in de regio A'dam en beide auto's werden simultaan nagelopen en pas vrijgegeven na toestemming Renault NL. Overigens hulde voor Indumij want mijn en hun geduld is aardig op de proef gesteld :-)
Na die week de auto opgehaald en - na het plaatsen van een extra antenne buiten de kooiconstructie - zijn de navigatieklachten vooralsnog weggebleven. De DAB+ blijft irritant, want na starten motor, duurt het een dikke halve minuut voor de radio geluid geeft. In het digitale tijdperk voor mij onbegrijpelijk, maar er zijn ergere dingen en volgens de "Talismannen" onder ons schijnt dit "normaal" te zijn. De kwaliteit t.o.v. FM is overigens wel een behoorlijke verbetering.
In mijn beleving is de Bose-installatie t.o.v. de GS 2012 van mindere kwaliteit en dan bedoel ik de geluidsterkte welke minder lijkt.
En los van deze "dingetjes" rijdt de auto heerlijk dus op dat gebied niks te klagen. Wel zijn de Nissan-onderdelen, zoals de diverse knopjes "Renault-onwaardig", maar dat krijg je als je leentjebuur speelt.
Het verbruik ligt zo rond de 5,2 ltr per 100 km ( zegt dashboard ) maar lees regelmatig VAG-reviews waar de scheepsdiesels zuiniger draaien. Ben moderne rijder en gebruik start/stop, maar 1 op 20 is het maximaal haalbare, wat m.i. niet verkeerd is.

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Renault Kadjar? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Renault Kadjar
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Renault Kadjar 1.6Turbo 163Pk Bose BOSE/LEER/LED/NAVI/LANE.ASS/ELEK.STOEL+VERW./CAMERA/PDC

    Renault Kadjar 1.6Turbo 163Pk Bose BOSE/LEER/LED/NAVI/LANE.ASS/ELEK.STOEL+VERW./CAMERA/PDC

    • 2017
    • 27.261 km

    € 19.950

    Renault Kadjar 1.2 TCE 130PK FACELIFT LED NAVIGATIE CAMERA ECC-AIRCO LMV PDC ES

    Renault Kadjar 1.2 TCE 130PK FACELIFT LED NAVIGATIE CAMERA ECC-AIRCO LMV PDC ES

    • 2016
    • 54.782 km

    € 16.450

    Renault Kadjar TCe 130 Intens

    Renault Kadjar TCe 130 Intens

    • 2016
    • 82.115 km

    € 16.500

Meer Renault Kadjar occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Renault Kadjar Update: Foto's en informatie van Genève op p3

    213
    • 12 november 2018

Lezersreacties (6)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Renault Kadjar specificaties
  • Renault Kadjar occasions
  • Renault Kadjar video's
Advies en informatie
  • Renault Kadjar tests
  • Renault Kadjar gebruikersreviews
  • Renault Kadjar index
PREMIUM
Renault Kadjar - Suzuki Vitara - Dubbeltest

Renault Kadjar - Suzuki Vitara - Dubbeltest

Ook al is de Suzuki Vitara dan een maatje kleiner dan de Renault Kadjar, qua prijs zitten deze...

Lees meer
 

Renault Kadjar reviews

  • Gebruikersreview
    Renault Kadjar Energy dCi 110 Intens (2018)

    Renault Kadjar Energy dCi 110 Intens (2018)

    3
    • 22 december 2021
  • Gebruikersreview
    Renault Kadjar Energy TCe 130 Intens (2018)

    Renault Kadjar Energy TCe 130 Intens (2018)

    • 25 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Renault Kadjar Energy TCe 130 Zen (2017)

    Renault Kadjar Energy TCe 130 Zen (2017)

    4
    • 12 augustus 2020
  • Gebruikersreview
    Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016)

    Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016)

    1
    • 17 mei 2020
  • Gebruikersreview
    Renault Kadjar Energy TCe 130 Intens (2018)

    Renault Kadjar Energy TCe 130 Intens (2018)

    3
    • 21 maart 2020
  • Gebruikersreview
    Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016)

    Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2016)

    1
    • 18 augustus 2019
  • Gebruikersreview
    Renault Kadjar Energy TCe 165 Intens (2018)

    Renault Kadjar Energy TCe 165 Intens (2018)

    6
    • 14 oktober 2018
meer reviews
Renault Mégane Coupé 2.0 - Op de rollenbank

Renault Mégane Coupé 2.0 - Op de rollenbank

We worden op slag vrolijk als we de aanmelding van Mike van Lieshout binnenkrijgen. De Renault...

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Renault Kadjar Energy TCe 160 Intens (2019)

    Renault Kadjar Energy TCe 160 Intens (2019)

    1
    • 10 maart 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Kadjar Energy dCi 110 Intens (2018)

    Renault Kadjar Energy dCi 110 Intens (2018)

    3
    • 22 december 2021
  • Nieuws
    Renault Austral: opvolger Kadjar in vol ornaat

    Renault Austral: opvolger Kadjar in vol...

    15
    • 7 december 2021
  • Nieuws
    Nieuwe Renault Kadjar gesnapt - AutoWeek-lezerspot

    Nieuwe Renault Kadjar gesnapt - AutoWeek-lezerspot

    13
    • 22 november 2021
  • Gebruikersreview
    Renault Kadjar (2019)

    Renault Kadjar (2019)

    4
    • 6 oktober 2021
  • Gebruikersreview
    Renault Kadjar Energy TCe 160 Intens (2020)

    Renault Kadjar Energy TCe 160 Intens (2020)

    9
    • 21 september 2021
  • Gebruikersreview
    Renault Kadjar Energy TCe 160 Intens (2020)

    Renault Kadjar Energy TCe 160 Intens (2020)

    1
    • 2 september 2021
Merk
Merk
  • Nieuws
    Officieel: Renault verkoopt belang in Russische AvtoVaz

    Officieel: Renault verkoopt belang in Russische...

    8
    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Renault 21 - Facelift Friday

    Renault 21 - Facelift Friday

    68
    • 13 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Twingo Electric Intens (2021)

    Renault Twingo Electric Intens (2021)

    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Renault verkoopt groot aandeel Zuid-Koreaanse tak aan Geely

    Renault verkoopt groot aandeel Zuid-Koreaanse...

    23
    • 10 mei 2022
  • PREMIUM
    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

    Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen...

    • 10 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Scénic 1.6 16V Expression Luxe (2006)

    Renault Scénic 1.6 16V Expression Luxe...

    2
    • 1 mei 2022
  • Het afscheid van de Renault Scénic - Reportage

    Het afscheid van de Renault Scénic - Reportage

    98
    • 29 april 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden