Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2015) #2

autoreview

Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2015)
Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2015)Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2015)Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2015)Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2015)Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2015)Renault Kadjar Energy dCi 110 Bose (2015)

Signalement

UitvoeringKadjar Energy dCi 110 Bose
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2015
Jaar van aanschaf2015
KM-stand laatst4.000 km
Lezerswaardering: 61%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Renault Kadjar dCi 110 EDC Bose

  • 4.000 km

Renault Kadjar dCi 110 EDC Bose
Na 3,5 jaar gestuurd te hebben in een peugeot 508SW met semi-automaat mocht ik een andere auto uit zoeken. Voor mij was in ieder geval duidelijk dat het automaat moest worden.
Op mijn shortlist stonden daarom de Golf variant, de Octavia station en de A3 sportback. De A3 vind ik net iets te klein. De Golf en de Octavia zijn toch eigenlijk wel een beetje grijze muisjes.
Toen kwam plots de Renault Kadjar in beeld, ook een automaat en met een redelijk bijtellingstarief. Na het bekijken van de auto in de showroom was ik direct verkocht het moest de Kadjar worden!
Eind december is de auto afgeleverd, zodoende profiteer ik nog van 20% bijtelling ipv 21%.

Motor/versnellingsbak
De 1500 diesel is een prima motor met voldoende vermogen en koppel. De Kadjar trekt vlot op en schakelt als een juweeltje. De versnellingsbak doet zeker niet onder voor de DSG-bak van volkswagen. Nu had ik op forums ook gelezen over “horten en stoten” bij een koude motor, daar heeft de dCi 110 EDC geen last van! Na 4000 km is het gemiddelde verbruik 5,3 ltr/100 km, ik maak er geen sport van om zo zuinig mogelijk te rijden…. De motor is opvallend stil tijdens het rijden.

Rijgedrag
Naast het feit dat de auto mooi rap van zijn plaats komt is het zeker een comfortabele auto met prima stuureigenschappen. Wat ik ook als zeer prettig ervaar is de hoge zit van een SUV. Het zicht is beter en het in en uitstappen is prettiger. De Kadjar heeft veel “hulpmiddelen” tijdens het rijden. Standaard heeft de Kadjar Lane Departure Warning, nou die heb ik dus gelijk uitgezet, erg irritant. Wanneer je over de witte lijn rijdt krijg je een bromtoon over de luidspeakers. Ik heb o.a. het Easy Park Assist pakket genomen met o.a. achteruitrijcamera en Blind Spot Warning (beide een grote plus). Zelfs het automatisch file parkeren gebruik ik regelmatig. Zo weet ik zeker dat ik de 19” velgen ook niet beschadig bij het inparkeren.

Interieur
Het interieur straalt luxe uit. Ik vind zelf de Bose bekleding erg mooi. Het dashboard is naar eigen smaak in te stellen in 4 verschillende stijlen en in verschillende kleuren. Je kunt 6 profielen aanmaken. Wanneer je bijvoorbeeld jouw profiel hebt ingesteld synchroniseert het Rlink2 systeem met jouw telefoon, email etc. en staat het systeem ingesteld met de door jouw gekozen rij-hulpmiddelen en instellingen voor het tomtom navigatiesysteem.
Wat ik mis in de Kadjar dat is verlichting van de bedieningsknoppen in het portier. Wil je iemand laten instappen en je wilt de portieren ontgrendelen dan moet je eerst de interieur verlichting aanzetten om de ontgrendelknop te vinden. Ook het dashboard kastje is niet verlicht. De plek voor het openen van de brandstofklep en voor het openen van de motorkap is ongelukkig gekozen. Naast elkaar en onverlicht.

Vooralsnog ben ik erg blij met de keuze voor de Renault Kadjar.

** Ik kan na 4000 km natuurlijk nog niets zeggen over de betrouwbaarheid en de gebruikskosten.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (29)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.