Renault Grand Scénic 2.0 16V Tech Line (2005)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Grand Scénic 2.0 16V Tech Line |
---|---|
Versnellingen | 6, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2005 |
Jaar van aanschaf | 2005 |
KM-stand bij aanschaf | 10 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Sinds oktober 2005 heb ik deze Grand Scénic 2.0-16V Techline, de keuze ging tussen een Mazda5 en de Scénic, maar de Scénic heeft uiteindelijk ruimschoots op punten gewonnen door onder andere de 6-bak, door het feit dat je de auto volledig naar wens kan samenstellen, de navigatie-aanbieding en de ontzettend slechte verkoper bij Mazda Knoop Maarssen. Die kerel met die snor wilde echt niet verkopen en zat mijn vorige auto volledig af te kraken. Direct de Scénic besteld.
Uiteindelijk gekozen voor de Grand Scénic met een aantal leuke opties, zoals Carminat groot scherm, Xenon-lampen en parkeersensoren en een aantal nuttige opties, zoals reservewiel en ESP. Overigens geen 17 inch wielen genomen vanwege het matige comfort dat dan ontstaat, wel het nadeel dat de huidige 16 inch velgen er niet uitzien, dit zijn velgen die je onder elk type Renault aantreft, beetje jammer....De optie reservewiel is een aanrader, met name als je ’s nachts of in het weekend met een lekke band komt te staan. Renault dekt dit namelijk niet, dus daar sta je dan....
Auto bevalt zeer goed, veel trekkracht, mooie toerenopbouw, stil (6-bak), redelijk zuinig (1 op 10) met vrij veel korte stukken, fijne stoelen, ruim en ook redelijk snel. Op lange ritten in Duitsland haalt de auto met gemak 180 km/h en als alles meezit zelfs ruim 210 km/h op de teller. En zelfs dan aan het eind van de rit 1 op 9, niet slecht toch ?
Inmiddels 27.000 probleemloze kilometers, alleen is er 1 handgreep vervangen onder garantie en zijn de achterstoelen vastgelijmd (terugroepactie). Auto heeft geen druppel olie verbruikt ondanks 12.000 volgas kilometers in Duitsland. Binnenkort eerste beurt, geen bijzonderheden te melden bij de dealer, alleen even de winterbanden eronder zetten.
Update 29-08: auto begint toch minder te bevallen en steeds meerstoringen te vertonen.
Vlak voor 30.000 beurt opeens olieverbruik, nu overigens niet meer.
-startproblemen bij warme motor, BDPsensor vervangen en smoorklephuis schoongemaakt, onderdelen niet op voorraad auto 2 dagen kwijt probleem inmiddels weer terug.
-lv portier is naar beneden gekomen, 3 dagen voor mijn vakantie, bekend probleem, eerdere preventie terugroepactie heeeft niet geholpen.
-gordel rv en ra rollen niet meer op, gangbaar gemaakt, maar moeten wsl worden vervangen.
-diverse rammels en kraakjes beginnen te komen.
-diverse radioknoppen werken niet meer goed.
-zwarte onderrand achterruit begint af te bladderen van binnen uit.
-voor de 2e maal begint de service indicator te branden, telkens 15.000 km te vroeg, heel irritant.
Inmiddels besloten de auto in te ruilen eind dit jaar begin volgend jaar, wsl. geen Renault meer, huidige modellen spreken niet echt meer aan. Wordt wsl. Octavia RS.
UPDATE 30-04-2008:
Afgelopen maand auto weggebracht voor de 60.000 beurt, met als resultaat een factuur van 4 pagina’s dik met een totaal van ruim E 900,-!!
Defecten:
riemspanners defect
Hitteschild vervangen
Spoorstang rv vervangen
Motorsteun rv vervangen
Gasklep reinigen (2e keer)
BDP sensor vervangen (2e keer)
Ruithefmecaniek vervangen (nu rechts)
Auto dan ook per direct ingeruild, voor een Laguna 2.0 GT Turbo met 205 pk (review volgt). Hiertoe wordt je ook wel gedwongen omdat niet Renault-dealers E 5000,- minder gaven voor mijn auto dan diverse Renault-dealers. Al met qua reparaties en inruil een dikke tegenvaller deze Scenic.
PROBLEMEN
-handgreep achterdeur vervangen
-achterstoel vastgelijmd (terugroepactie)
-mistlampunit voor vervangen (schade)
-riemspanners defect
-Hitteschild vervangen
-Spoorstang rv vervangen
-Motorsteun rv vervangen
-Gasklep reinigen (2e keer)
-BDP sensor vervangen (2e keer)
-Ruithefmecaniek vervangen (nu rechts)
- Betrouwbaarheid1
- Prestaties3
- Comfort4
- Kosten4
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

Renault Grand Scénic 2.0 Turbo – 2005 – 432.261 km - Klokje Rond

Renault Grand Scénic 2.0 16V - 2005 - 310.033 km - Klokje Rond

Renault Grand Scénic 1.6 16V Dynamique Comfort (2006)

Renault Grand Scénic 2.0 16V Dynamique Luxe (2004)

Renault Grand Scénic
