Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Renault
  • Grand Scénic

Renault Grand Scénic 2.0 16V Dynamique Luxe (2005)

autoreview

4
Renault Grand Scénic 2.0 16V Dynamique Luxe (2005)
Renault Grand Scénic 2.0 16V Dynamique Luxe (2005)Renault Grand Scénic 2.0 16V Dynamique Luxe (2005)Renault Grand Scénic 2.0 16V Dynamique Luxe (2005)Renault Grand Scénic 2.0 16V Dynamique Luxe (2005)Renault Grand Scénic 2.0 16V Dynamique Luxe (2005)Renault Grand Scénic 2.0 16V Dynamique Luxe (2005)
Anoniem
  • Gebruikersreview
15 april 2005 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

UitvoeringGrand Scénic 2.0 16V Dynamique Luxe
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2005
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 14 april 2005

Na mijn Passat Variant 2.3 V5 (review ook hier te lezen) moest de volgende auto 2 extra zitplaatsen hebben. Handig voor feestjes en opa en oma hoeven nu niet altijd zelf te rijden. Na vooronderzoek moest er gekozen worden tussen de Toyota Avensis Verso, Volkswagen Touran en Renault Grand Scenic.
De Toyota is een prima auto (de langste met grootste bagageruimte met 5 zitplaatsen) maar minder praktisch omdat de achterste 2 stoelen niet in de bodem klappen (kun je alleen opklappen naar voren of eruit halen). Ook is de afwerking van de Toyota niet top (b.v. klungelig afdekzeil uit 2 delen). De VW Touran rijdt zeer goed, heeft goede stoelen en heeft een grote bagageruimte waar echter niets van over blijft met 7 zitplaatsen. Ook is de Touran van binnen erg grijs en saai en van buiten vind ik hem niet mooi. Uiteindelijk is de keus op Renault gevallen omdat ik hem mooi vind, hij rijk is uitgerust en goed rijdt (wel heel anders dan de Passat).
De uitrusting omvat o.a. keyless entry (met kaart op zak kun je auto openen, sluiten en starten, heel handig!), zonnegordijnen geintegreerd in de achterportieren en bediening van radio en cruise control aan stuur (cruise control werkt zeer prettig - kan per 2 km exact bijgeregeld worden). Zoals gezegd rijdt de Renault heel anders dan mijn Passat, indirecter. Hij is gebouwd op Comfort met een grote C. Toch went het sturen in deze auto zeer snel en mijn rijstijl is veel rustiger geworden. Daardoor stap ik na elke rit zeer ontspannen uit de goede stoelen. Mijn vrouw heeft wat meer moeite met de stoelen, met een smalle rug zak je er wat meer in weg. Het dashboard zit in het midden met duidelijke digitale aanduiding van de snelheid, iedereen ziet wanneer je te hard rijdt. De 2.0 benzinemotor is voldoende stil - bromt iets bij hoge snelheden - en heeft voldoende trekkracht bij een laag toerental. Op de snelweg kun je hem in z’n 6 laten staan. Het is dan geen sprinter maar je kunt goed meekomen met de rest.
De kinderen vinden het ook een heel fijne auto met tafeltjes, maar zitten bij voorkeur helemaal achterin (echt plaatsen voor kinderen jonger dan 10 jaar). Alle eet- en drinkwaar bij dagtripjes kan in het gekoelde dashboardkastje en het enorme centrale opbergvak onder de armsteunen. Tijdschriften en kinderspeelgoed verdwijnen onder de luikjes in de vloer (4X).
Kortom wie een comfortabele auto zoekt met een hoge zit en veel ruimte is dit een aanrader. Hij is even groot als de vorige generatie Espace (om precies te zijn 1 cm korter) en praktischer dan de huidige Espace.

UPDATE FEBRUARI 2007
Na 60.000 km nog steeds zeer tevreden met deze auto.
Ik gebruik de twee extra stoeltjes achterin vaker dan verwacht en de grotere bagageruimte t.o.v. de normal Scenic komt goed van pas, zeker in mijnkampeervakanties.
Het rijgedrag bevalt nog steeds goed - stil en comfortabel, snel genoeg - alleen lijkt de versnellingsbak iets moeilijker te schakelen (nadrukkelijke klik naar iedere versnelling).
Waar ik bij een volgende auto - waarschijnlijk weer een Scenic - op ga letten is een systeem om de bagage op zijn plek te houden. Dit zwerft rond en beland soms onder de achterstoelen.
Weinig problemen gehad - zie hieronder

PROBLEMEN

  • 14 april 2005

Het Carminat navigatiesysteem met pictogrammen dat ik als extra heb aangeschaft is een tegenvaller. Het werkt zeer langzaam, hij is minuten aan het rekenen voor de aanwijzingen beginnen. Ook is hij al tweemaal op tilt geslagen (bleef rekenen of scherm viel weg). Daarnaast zijn de bijgeleverde kaarten al ruim 2 jaar oud en dat merk je. De dealer erkent de oude kaarten maar verwijst naar Renault Nederland - daar heb ik de auto toch niet gekocht! Inmiddels wordt dit systeem ook niet meer geleverd, dat zal zijn redenen hebben...
Aan de afneembare trekhaak ontbrak het remoog (al eerder gemeld by My Review), dit is nageleverd maar had er meteen bij moeten zitten.

UPDATE FEBRUARI 2007
Vorig jaar nieuwe CDs van de dealer gekregen voor het navigatiesysteem. Het is nog steeds traag maar heeft toch veel reistijd bespaard door ingebouwde fileverwerking.

Eigenlijk alleen kleine problemen gehad
+ isolatiebekleding onder motorkap liet los - is opnieuw bevestigd
+ openingsmechanisme raam linksvoor had kuren - is vervangen
+ bij een algemene upgrade is de wissermotor vervangen en zijn de gordels achterin opnieuw bevestigd.
+ bougies zijn eerder vervangen bij 55.000 km i.v.m. hoger verbruik en soms aarzelende start.

4,3
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Renault Scénic? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Renault Scénic
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Renault Scénic 1.6-16V Business Line / Airco met Climate Control / Cruise Control / slechts 114.000 km.

    Renault Scénic 1.6-16V Business Line / Airco met Climate Control / Cruise Control / slechts 114.000 km.

    • 2006
    • 114.106 km

    € 3.450

    Renault Scénic 2.0-16V T Tech Line 163PK Trekhaak 7P Panormadak

    Renault Scénic 2.0-16V T Tech Line 163PK Trekhaak 7P Panormadak

    • 2005
    • 198.636 km

    € 2.494

    Renault Scénic 2.0-16V Privilège Luxe INRUILKOOPJE !

    Renault Scénic 2.0-16V Privilège Luxe INRUILKOOPJE !

    • 2006
    • 211.518 km

    € 1.899

Meer Renault Scénic occasions

Gerelateerde forumtopics

  • Renault Scenic IV

    607
    • 12 oktober 2020

Lezersreacties (4)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Renault Scénic specificaties
  • Renault Scénic occasions
  • Renault Scénic video's
Advies en informatie
  • Renault Scénic tests
  • Renault Scénic gebruikersreviews
  • Renault Scénic index
PREMIUM
Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

Ford Fiesta - Renault Clio - Volkswagen Polo - Triotest

De Ford Fiesta is misschien wel de leukst rijdende auto van zijn segment, maar de concurrentie...

Lees meer
 

Renault Scénic reviews

  • Gebruikersreview
    Renault Grand Scénic 2.0 16V Expression Comfort (2004)

    Renault Grand Scénic 2.0 16V Expression...

    1
    • 7 januari 2014
  • Gebruikersreview
    Renault Grand Scénic 1.9 dCi 130 Tech Line (2006)

    Renault Grand Scénic 1.9 dCi 130 Tech Line...

    6
    • 22 november 2013
  • Gebruikersreview
    Renault Grand Scénic 1.9 dCi 130 Tech Line (2006)

    Renault Grand Scénic 1.9 dCi 130 Tech Line...

    38
    • 20 januari 2012
  • Gebruikersreview
    Renault Grand Scénic 1.9 dCi 120 Privilège Luxe (2005)

    Renault Grand Scénic 1.9 dCi 120 Privilège...

    2
    • 16 november 2011
  • Gebruikersreview
    Renault Grand Scénic 2.0 16V Privilge Luxe (2004)

    Renault Grand Scénic 2.0 16V Privilge Luxe...

    7
    • 2 december 2010
  • Gebruikersreview
    Renault Grand Scénic 2.0 16V Dynamique Luxe (2006)

    Renault Grand Scénic 2.0 16V Dynamique...

    6
    • 29 november 2010
  • Gebruikersreview
    Renault Grand Scénic 2.0 16V Dynamique Luxe (2005)

    Renault Grand Scénic 2.0 16V Dynamique...

    2
    • 14 november 2010
meer reviews
Renault Grand Scénic 2.0 Turbo – 2005 – 432.261 km - Klokje Rond

Renault Grand Scénic 2.0 Turbo – 2005 – 432.261 km - Klokje Rond

Vijftien jaar geleden nam Melvin van den Engh een Renault Grand Scénic in gebruik als leaseauto....

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Nieuws
    Renault Scénic Vision: klaar voor 2024

    Renault Scénic Vision: klaar voor 2024

    94
    • 19 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Scénic 1.6 16V Expression Luxe (2006)

    Renault Scénic 1.6 16V Expression Luxe...

    2
    • 1 mei 2022
  • Het afscheid van de Renault Scénic - Reportage

    Het afscheid van de Renault Scénic - Reportage

    98
    • 29 april 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Scénic 1.5 dCi 100pk Expression Luxe (2004)

    Renault Scénic 1.5 dCi 100pk Expression...

    1
    • 28 maart 2022
  • Nieuws
    'Renaults nieuwe elektrische SUV gaat Scénic heten'

    'Renaults nieuwe elektrische SUV gaat Scénic...

    66
    • 24 februari 2022
  • Nieuws
    Renault stopt eind maart met Talisman, Scénic en Espace volgen

    Renault stopt eind maart met Talisman,...

    168
    • 4 februari 2022
  • Achtergrond
    Op zoek naar een zevenzitter voor maximaal 10.000 euro

    Op zoek naar een zevenzitter voor maximaal...

    63
    • 7 november 2021
Merk
Merk
  • Nieuws
    Renault Scénic Vision: klaar voor 2024

    Renault Scénic Vision: klaar voor 2024

    94
    • 19 mei 2022
  • Renault Scénic Vision – Eerste Kennismaking

    Renault Scénic Vision – Eerste Kennismaking

    32
    • 19 mei 2022
  • Achtergrond
    Renault Clio 'Williams' (1992) - Liefhebber Gezocht

    Renault Clio 'Williams' (1992) - Liefhebber...

    27
    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Officieel: Renault verkoopt belang in Russische AvtoVaz

    Officieel: Renault verkoopt belang in Russische...

    51
    • 16 mei 2022
  • Nieuws
    Renault 21 - Facelift Friday

    Renault 21 - Facelift Friday

    69
    • 13 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Renault Twingo Electric Intens (2021)

    Renault Twingo Electric Intens (2021)

    1
    • 12 mei 2022
  • Nieuws
    Renault verkoopt groot aandeel Zuid-Koreaanse tak aan Geely

    Renault verkoopt groot aandeel Zuid-Koreaanse...

    23
    • 10 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden