Renault Grand Scénic 1.6 16V Expression Comfort (2004)

autoreview

Renault Grand Scénic 1.6 16V Expression Comfort (2004)

Signalement

UitvoeringGrand Scénic 1.6 16V Expression Comfort
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf21.040 km
KM-stand laatst90.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 22.000 km

Sinds 4 weken hebben wij deze auto. Het is een import-wagen die bij een Renault-dealer in Almelo is gekocht (zie ook de review van deze garage).
Dit hield wel in dat er niet standaard bv. cruise control op zat. Was wel een vereiste, en is er alsnog netjes ingezet, weliswaar met andere bediening dan bij Renault standaard is, maar à la.

Nadat we deze auto gekocht hadden zijn we er dezelfde dag nog mee doorgereden naar Frankrijk. De wagen rijdt uitstekend. Wegligging is zeer goed te noemen. Hij ligt beter op de weg dan onze vorige Skoda, waar we al supertevreden over waren.
Voordeel tov. Skoda is de hoge instap/zit. Ook handig als we ons zoontje van bijna 2 in zijn stoeltje willen zetten: ik hoef niet meer te bukken en hoef minder bang te zijn dat ie zijn hoofd tegen het dak stoot bij het in de stoel zetten. Verder superveel ruimte wat met het oog op de a.s. 2e wel prettig is.

Na het 1e weekend hadden we zo’n 1300km er bij gekregen op de teller, en momenteel is de stand 22750.

Over de betrouwbaarheid valt nog niet veel te zeggen, temeer ook daar we deze nu nog maar 4 weken hebben.

Verbruik is ietwat aan de hoge kant, maar dat komt denk ik toch door de wat lichte moter icm. het gewicht (1420kg). Wel bij 120km/u redelijk veel geluid, niet veel minder dan bij de Skoda. En ik bespeur 1 of ander rammeltje, maar volgens een vriend die mee reed zou het heel goed van de ruitenwissers kunnen komen icm harde wind bij deze snelheid (het woei behoorlijk toen). Dit is iets wat ik toch in de gaten moet houden.

Voor de rest zijn er geen klachten.

PROBLEMEN

  • 22.000 km

Update 29-5-2006:

Ik heb het vermoeden dat de thermometer niet de juiste temperatuur aangeeft: gisteren was het onderweg van Leiden naar Groningen continu 7 of 8 graden, terwijl het toch iets van een graad of 13, 14 was. Vrijdag viel me dit ook al op. Toen regende het wel, maar vond ik 5 graden toch aan de lage kant.

Afgebroken mechanisme van raam bestuurdersportier

  • 59.000 km


18 oktober op weg naar onze vakantiebestemming ging spontaan het raampje van de bestuurdersportier open. Daar is vermoedelijk het mechanisme in de deur afgebroken. Moet nog in reparatie, maar dit is vermoedelijk een 400 euro-durende reparatie. Geen garantie meer natuurlijk. Mooi balen.

Reparatie was overigens 345 euro.

Nog meer problemen

  • 70.000 km

Begin dit jaar is er een bobine vervangen en ongeveer 2 maanden geleden de overige 3. Al met al weer een kostenpost van zo'n 400 euro.
Vandaag moest de auto voor de APK en bleken er veren bij de wielen op knappen/breken te staan. En er waren nog wat kleine dingen. Ook weer een prijskaartje van zo'n 400 euro.

Deze auto gaat zo een behoorlijke kostenpost worden. Op het prima rijden na en de riante ruimte die in deze wagen zit, gaat de auto qua betrouwbaarheid en kosten omlaag.

Heb dan ook hierboven een aantal zaken aangepast (betrouwbaarheid en kosten van goed naar voldoende en of weer een wagen van hetzelfde merk zou kopen is omlaag gegaan van Ja naar Misschien).

Wederom problemen

  • 90.000 km

De auto blijft voor veel onkosten zorgen. De APK is ie overigens fluitend doorgekomen. Nu was er iets met de airco aan de hand. Uiteindelijke kosten (incl. bodemplaat die spontaan verdwenen was) € 900!

't Is dat ie bij inruil (te) weinig oplevert, anders was de auto de deur uit gegaan. De 1e en laatste Renault wat mij betreft.

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.