Renault Clio Hybrid 145 Techno (2024)

autoreview

Renault Clio Hybrid 145 Techno (2024)

Signalement

UitvoeringClio Hybrid 145 Techno
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2024
Jaar van aanschaf2024
KM-stand bij aanschaf14 km
KM-stand laatst16.500 km
Lezerswaardering: 63%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mijn nieuwe leasebak

  • 14 km

Dat was een ervaring. Voor het eerst in mijn leven een lease auto mogen bestellen en samenstellen. En de keuze die was lastig.

Na veel proefritten in een Captur, Clio, Polo, Arona en een Scala is de keus uiteindelijk gegaan naar een Clio. De reden erachter was eigen bijdrage vrij en een automaat.

Nou na een proefrit te hebben gemaakt beviel de auto mij ontzettend en had ik deze besteld. Na 4 maanden wachten kwam hij bij van Mossel binnen en mocht ik hem in ontvangst nemen. Zelf vind ik het een prachtige auto lekker sportief en een mooi blauw kleurtje.

Aantal maandjes een clio

  • 16.500 km

Nou we rijden als sinds juni in een clio. De auto heb ik overal mee naar toe genomen van boven in Nederland helemaal naar Romé en Monaco en toch een beetje een twijfel over de auto gekregen.

In het begin ontzettend tevreden geweest maar hoe meer ik er mee rij hoe meer ik de auto niet afgemaakt vind. Een paar minpunten die je zeker in gedachte moet nemen.

- de 8 versnellingen, Sequentiële Automaat waarmee geadverteerd word is eigenlijk een 4 versnellingen automaat die je ontzettend voelt schakelen. Maar met software zeggen ze dat het een 8 versnellingen is.

- De automaatbak is onrustig. Bij het kleinste beetje gasgeven schakelt hij terug en schiet de auto vooruit. Maar dat voel je, je voelt een bonk door de auto terwijl je maar met het gas speelt. Maar laat je het gas los en hij bonkt weer naar beneden of zet de motor uit. En zodra deze weer aan gaat voel je weer een klap

- Software problemen. Als IT'er heb ik begrip voor software en auto's maar deze spant te kroon. Een software update bij de garage die meer als 8 uur duurt wat echt te lang is.

- Demping had meer mogen zijn. Zelf hoor ik mijn banden over de weg gieren soms en dat is hinderlijk. Maar radio harder zetten werkt!

Dus kort samen gevat. Is de automaatbak echt van mindere kwaliteit en had ik meer verwacht. Gevoelsmatig hebben ze de auto niet afgemaakt op versnellingsniveau. Ook lees ik dit dus meer en snap ik niet dat Renault het gewoon niet goed doet.

Wel heb ik serieuze plus punten. Het BOSE geluidssysteem klinkt geweldig. Ik kan helemaal los gaan in mijn eigen concert zonder de leadzinger (mijzelf) te horen. Ook is de stuurinrichting heerlijk rijd de auto sportief en is de vering lekker hard. Wel voel je elke put maar daar kan ik mee leven als je rustig rijd.

Ook zijn de looks van de auto echt af. Vind dat Renault met de buitenkant en een mooie leuk auto heeft neergezet.

Dit was het tot nu toe als ik iets kan aanvullen of bedankt zal ik dit doen en bedankt voor het lezen!

6,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Clio

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (8)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.