Renault Austral hybrid 200 Iconic Esprit Alpine (2023) #3

autoreview

Renault Austral
Renault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault AustralRenault Austral

Signalement

UitvoeringAustral hybrid 200 Iconic Esprit Alpine
Versnellingen8, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2023
Jaar van aanschaf2023
KM-stand laatst65.000 km
Lezerswaardering: 54%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Ervaring na een jaar en 65000 km

  • 65.000 km

Ik heb mijn Austral nu ruim een jaar in bezit en heb er 65.000 km mee gereden zonder problemen. Kort gezegd, het is een geweldige wagen met een klein detail waar Renault niet de juiste keuze heeft gemaakt denk ik.

Wat is goed: Het is ene zeer comfortabele reisauto, op de snelweg is hij briljant, koersvast (4Control), stil, altijd voldoende vermogen, fijne zetels, gemakkelijke bediening met voldoende knoppen om op de tast zaken te wijzigen en een heerlijk navigatie systeem.

In de stad is hij ook briljant, super wendbaar (4Control), licht sturend maar niet vaag, altijd voldoende vermogen en snel optrekken door de EV ondersteuning. Maar..... hier komt het kleine detail om de hoek kijken, de 3-cilinder die op de snelweg heerlijk presteert is een vervelende brompot. Bij koude start maakt hij een bak herrie alsof ik met de John Deere van de buurman op pad ben. Bij 50 km per uur cruisen gaat hij vaak en langdurig op hoge toeren de accu opladen, dat doet hij bij een vervelend toerental.

Deze 3-cilinder en de wijze waarop ie is ingeregeld doet de algehele kwaliteitsbeleving teniet. Past gewoon niet bij zo'n auto, en dan moet je niet nadenken dat de Clio er gewoon ene 4-cilinder naast de elektromotor heeft liggen... Naar mijn idee foute keuze van Renault.

Is dit een showstopper? Nee, op zijn hoogst irritant bij een verder perfecte auto.

En vergeet niet de Harman Kardon optie aan te vinken als je deze auto besteld, wat een geweldige installatie met een fantastisch geluid komt daar uit! Genieten.

Concluderend: top auto met veel comfort, super compleet, heerlijke aandrijflijn (als je uit de stad blijft).

10,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Renault Austral

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.