Renault Arkana E-Tech Hybrid 145 Engineered (2023)
autoreview
Signalement
Uitvoering | Arkana E-Tech Hybrid 145 Engineered |
---|---|
Versnellingen | 8, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2023 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand laatst | 37.000 km |
Comfortabel
- 37.000 km
De Arkana is een zeer comfortabel rijdende auto als je een rustige rijstijl hebt. Hij rijdt dan zeer soepel, verwerkt oneffenheden in de weg goed en maakt weinig lawaai. Trap je het gaspedaal dieper in dan wordt de motor duidelijk hoorbaar en kost het wat moeite om dat lawaai om te zetten in snelheid.
Met een wat rustiger rijstijl komt die snelheid er uiteindelijk ook wel en is de Arkana een heerlijke auto om mee te rijden. Op vakantie in Duitsland, met veel trajecten over het regionale wegennet, is het rijden een feest.
Problemen doen zich nauwelijks voor. Mocht er toch een melding komen (bij voorbeeld: accu laadt niet op), dan is een herstart meestal voldoende en verdwijnt de melding spontaan. Het enige echte probleem dat zich net voor het aflopen van de garantie voordeed, was het afbreken van de handgreep van de achterklep. Dit is onder garantie hersteld. Jammer dat er geen elektrische sluiting van die klep in de optielijst zit.
Mijn Arkana is voorzien van een wegklapbare trekhaak. Kort geleden kwam ik er achter dat de montage van een sleepoog aan de achterzijde vermoedelijk daardoor niet mogelijk is. Het gat in de chassisbalk om het sleepoog in te draaien ontbreekt.
De Arkana rijdt niet echt zuinig, over 37.000 km gemeten is het verbruik 1 op 17.
In die kilometers zit wel veel stadswerk, maar je zou verwachten dat de elektrische ondersteuning juist dan het verbruik drukt. Rijd je meer buitenwegen, dan zal het verbruik iets gunstiger zijn.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren