Renault 25 GTX (1984)
autoreview

Signalement
Uitvoering | 25 GTX |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 1984 |
Jaar van aanschaf | 1991 |
KM-stand laatst | 170.000 km |
spaceship
- 170.000 km
Waanzinnig design van de dezelfde ontwerper als de CX en de SM (Richard Opron).
Ongelooflijk moderne auto met bewakingssystemen die we nooit meer in een auto gaan zien omdat er geen bedrijfsgeheimen meer waren. De gesproken computer herkende ieder denkbaar euvel en vermeldde dit stomweg aan de eigenaar van de auto i.p.v. aan de garage waardoor een bezoek aan de garage nooit meer nodig was.
Eerste auto met afstandsbediening op de centrale deurvergrendeling.
Waanzinnig ruim, heel fatsoenlijke performance, heel redelijke wegliggen. Het grootste gemis was traction control; vooral bij nat weer had deze auto daar behoorlijk profiijt van gehad maar voor de rest een uitstekende auto waarin alles goed bleef werken (en dat met electronica die nog nooit eerder was vertoond in een auto)
De boordcomputer was ook zeer informatief en de motor was ontzettend zuinig. Een keer vanuit Spanje naar huis gereden en tijdens het optrekken het verbruik zo goed mogelijk op 10l/100km gehouden (Bij 180 kreeg ik toch wel angst voor een bon en hield ik op met optrekken) gemiddeld verbruik 8l/100km. De motor was een PRV 4 cil. 2165cc met eigenzinnig Renix injectiesysteem (Renault injection)
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.