Porsche 911 Targa 4 GTS (2022)

autoreview

Porsche 911 Targa 4 GTS (2022)

Signalement

Uitvoering911 Targa 4 GTS
Versnellingen8, Automaat met dubbele koppeling
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2023
KM-stand bij aanschaf5.700 km
KM-stand laatst5.700 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Droomauto versie 2

  • 5.700 km

Ik had al enige ervaring met een 992 GTS (zie andere review) maar deze rijdt toch weer heel anders dan de coupé die ik hiervoor had. Sowieso is een Targa altijd AWD en deze auto heeft alle opties die destijds besteld konden worden tot aan de sleutel in kleur meegespoten aan toe.

Hierbij de belangrijkste:
- meesturende achteras
- keramische remmen
- Burmester
- PDLS +
- Lift
- Volledig leer met afwijkende stiksels
- Lederen dashboard
- etc, etc, etc

De auto is op papier langzamer dan de coupé maar daar merk je in de praktijk niks van. Ik heb wel het idee dat de sportuitlaat iets meer aanwezig is als de uitlaatklep openstaat. Tevens vind ik dat het Burmester geluidssysteem beter tot z'n recht komt. Dat was in de coupé al uitstekend maar dat lijkt nu nog wat helderder. Misschien door de kunststof kap i.p.v. het glazen dak.

Als verschijning vind ik de Targa in zowel gesloten als in open toestand de mooiste 992. Het lijkt ook wel of ik meer reacties krijg dan dat ik met de coupé had. Uitsluitend positief, dat was ook al bij de coupé.

Dan het rijden. Met de proefrit merkte ik al na een aantal meters dat deze nog directer stuurt en reageert dan de coupé. Een rotonde is met deze Targa echt een feest, ik denk met name door de meesturende achteras. Remmen is nog directer en preciezer te doseren dan bij mijn vorige GTS. Ik heb veel gelezen over keramische remmen dit opgewarmd moeten worden en dat er bij koude remmen veel pedaaldruk nodig is. Qua pedaaldruk merk ik geen enkel verschil met de remmen die ik had op de coupé. Ik merk wel heel duidelijk verschil in remkracht en het aangrijpen van de remmen. In mijn ogen was de optie veel te duur en het bedrag niet waard, daar kom ik nu op terug. Met de remmen, achteras en AWD laat het nog meer toe om de grenzen op te zoeken, deze liggen duidelijk ook weer veel verder.

Ik heb alleen met de proefrit even kort open gereden, boven de 120 km/u is het niet echt meer comfortabel. Dat had ik vooraf ook al gelezen in de diverse reviews. Ik rij zelden op de snelweg en rij voornamelijk binnendoor maar de toekomst zal uitwijzen hoe goed dit bevalt. Voor hoe ik de auto ga gebruiken zal dit geen nadeel zijn denk ik. Tot nu toe liet het regenachtige weer het niet echt toe om de kap open te doen.

Ik heb in 2 weken tijd nog niet heel veel gereden met de auto maar dit zijn mijn eerste bevindingen.

Wordt vervolgd.

9,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.