Porsche 911 Carrera GTS Coupé (2023)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 911 Carrera GTS Coupé |
---|---|
Versnellingen | 8, Automaat met dubbele koppeling |
Bouwjaar | 2023 |
Jaar van aanschaf | 2023 |
KM-stand laatst | 200 km |
Nieuwaankoop
Nieuwe Porsche 911 992 GTS met lightweight package gekocht bij Porsche Gelderland.
Eerste indruk van de wagen; alles doet aan de verwachtingen….ben hem eigenlijk nog ah inrijden.
Belangrijkste optie is het lightweight package, hierbij is de wagen ruim 25kg lichter (dunner glas achter, minder geluidsisolatie, cup zetels zoals in de GT porsches, achterwielsturing, lithium lichtgewicht batterij, delete achterste zetels,…).
Geluid is volgens mij veel sportiever dan bij de Carrera S of gewone GTS, komt wellicht ook omdat er binnen minder geluidsisolatie is. Wagen is met zijn 480pk een pak sneller dan mijn ex-BMW e63 M6, mede door hoger koppel van de turbo motor en vooral ook veel betere PDK bak. Remmen doet ie als de beste, nooit een wagen gehad die beter remde. Comfort; sommigen vinden een GTS te hard voor openbare weg, vind ik persoonlijk onzin. Heb paar jaar geleden een Renault Megane RS CUP gehad voor trackdays enzo….dat was pas een steen. Dan is deze 992 GTS een vliegend tapijt in verhouding. Hangt dus ook veel af van wat je gewend bent en wat je verwachtingspatroon is. Ik vind hem absoluut comfortabel en zeker niet te hard.
PPF en sideskirts GT3
- 200 km
1) PPF laten plaatsen (is reeds gebeurd)
2) heb bewust niet voor de sportdesign sideskirts gekozen omdat ik ze niet expressief genoeg vond en omdat je op een Carrera model ook de sideskirts van een GT3 kan plaatsen. Heb deze aangeschaft bij Porsche Gelderland (overigens uitstekende service bij deze dealer!!) voor 650 euro. Ga ze 1 vd volgende installeren.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.