Peugeot Partner XT 1.6 HDi 90pk (2006)

autoreview

Peugeot Partner
Peugeot PartnerPeugeot PartnerPeugeot PartnerPeugeot PartnerPeugeot PartnerPeugeot PartnerPeugeot Partner - interieur

Signalement

UitvoeringPartner XT 1.6 HDi 90pk
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf13.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Twee weken geleden heb ik mijn Partner uit 2001 ingeruild. Van LPG naar diesel. Bij een Peugeot dealer stond een half jaar oude Zenith-4 uitvoering met de nieuwe 1.6 HDI moter. Bij het maken van de proefrit viel mij ogenblikkelijk op dat de auto zwaarder stuurde dan ik gewend was. Door de dealer kon niet verteld worden waar dat aan lag. Uiteindelijk ben ik daar nu achter. In de speciale Zenith uitvoering wordt namelijk geen toerentalafhankelijke stuurbekrachtiging toegepast, maar een standaard bekrachtiging. Je kunt dan dus beter de normale XT uitvoering kopen en deze ’aankleden’ met de opties die de Zenith uitvoering heeft. Dan ben je vrijwel niets duurder uit, want de bezuiniging op de stuurbekrachting geeft eigenlijk geen voordeel op de extra’s in de Zenith exemplaren.
Maar goed, als je tweede hands koopt is die keuze beperkt. Er is trouwens geen dealer die of informatiepakket dat je op het verschil in de stuurbekrachtiging wijst. Nu bijna 14 dagen later en 1000 kilometer verder ben ik wel gewend aan het nieuwe stuurgevoel, maar houd je licht inparkeren, moet je wel zelf kracht bijzetten.
Verder bevalt deze auto prima. Alle gemakken van deze no nonsense ruimteauto zijn overeind gebleven. Verder wat aangepast met andere luxe zaken en natuurlijk een heerlijke, soepele nieuwe dieselmoter. Met gemak rijd je gemiddeld 1:20 en ga je vlot door het verkeer heen.

PROBLEMEN

Er hebben zich geen problemen voorgedaan.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.