Peugeot e-2008 Style Advantage EV 54kWh 156 (2025)
autoreview
Signalement
| Uitvoering | e-2008 Style Advantage EV 54kWh 156 |
|---|---|
| Versnellingen | 1, Automaat |
| Bouwjaar | 2025 |
| Jaar van aanschaf | 2025 |
| KM-stand bij aanschaf | 8 km |
| KM-stand laatst | 3.386 km |
Tevreden
- 1.003 km
Aangezien het tijd werd om via mijn werk een auto te gaan uitkiezen, ben ik beland bij een Peugeot e-2008 Style Avantage.
Van de auto's die ik vanuit Flex lease heb gereden, reden de Peugeots het lekkerst en hierdoor voelde het voor mij vertrouwd om deze auto uit te kiezen.
Ik had oog op meerdere autos, zoals:
Skoda Elroq
Renault 4
Kia EV3
Peugeot e-2008 (die is het dus geworden)
Waarom uit deze 4 opties de Peugeot?
Ik ben zoals hierboven vermeld bekend met Peugeots en vind het oprecht hele fijne autos om mee te rijden. Comfortabel, lekker stil van binnen, en het voelt allemaal aardig degelijk aan in mijn optiek.
Ook was het leasebudget wat ik van het werk kreeg niet bij alle modellen toereikend en viel door een actieprijs voor de leasemaatschappij deze auto binnen mijn beschikbaar gestelde leasebudget, waardoor hij ook nog eens vrij goedkoop is voor me.
Ondanks dat deze auto met zijn standaard opties niet zo uitgebreid is als de rest van deze modellen. Door bovengenoemde ben ik dus toch op de Peugeot uit gekomen.
Pluspunten aan deze wagen na 1003 km:
- Sportiever en meer kracht dan voorganger
- Design valt mij heel erg in de smaak, ik vind het een prachtige auto om te zien.
- Het vernieuwde infotainmentscherm is heel scherp en mooi
- Achteruitrijcamera met top-down view heel erg handig en accuraat.
- Geluid is niet perfect maar voor standaard audio erg goed.
Minpunten:
- Erg karig uitgerust, ondanks basismodel, maar concurrenten bieden meer bij basismodellen
- Audio upgrade niet mogelijk.
- Snelheidsafhankelijke volumeregeling van audio is niet uit te schakelen.
- De remmen zijn bij lage snelheden erg gevoelig.
Hij rijdt comfortabel, is lekker stil en is ten opzichte van de vorige (voor de facelift) iets stugger op zijn "poten" gezet, wat het stuurgevoel flink heeft verbeterd en wat meer een sportiviteitsgevoel geeft. Ik rij niet langzaam, ook niet als een gek, maar als ik even snel bij een stoplicht weg wil, kan hij dit ook goed. 156PK is genoeg.
Zoals hierboven genoemd zijn de remmen wel erg gevoelig bij lage snelheid, als ik een parkeervak uit ga reageert hij heel heftig op remmen en staat soms vrijwel meteen stil, terwijl je gewoon rustig wil remmen.
De auto is verder ruim genoeg voor ons gezin met een baby, je hebt voldoende ruimte om een Maxi Cosi op de achterbank te hebben zonder de bijrijder op het dashboard te drukken. De kofferbak is niet de grootste, maar wel ruim genoeg om vanalles in kwijt te kunnen.
Wat de karige uitrusting betreft, daar leer je mee omgaan. Wat ik het meeste "mis", maar eigenlijk ook niet echt per se, is een automatisch dimmende binnenspiegel, getinte ramen achter (kun je natuurlijk zelf nog plakken), het digitale instrumentarium (meer een gimmick) en een warmtepomp, deze optie maakte de leaseprijs helaas te hoog voor het beschikbare budget. Een camera erbij kon wel en die heb ik aangevinkt. Verder boeit het me niet zo wat erin zit. Het is alleen wel opvallend hoe kaal deze auto's zijn, gezien de waarde ervan.
Qua range kan ik nog niet heel veel zeggen. De auto is nog heel erg aan het zoeken naar een gemiddeld verbruik aangezien hij pas ongeveer 3 volle ladingen heeft leeg gereden. Ik kan ongeveer 400km rijden met 54kwh, nu in de zomer. Wellicht dat de auto later wat beter door heeft hoeveel het verbruik in de praktijk is. 400km is voor mij voldoende. En wetende dat autos met 80kwh ongeveer 600km halen, vind ik dit ook niet verkeerd.
Tot nu toe prima tevreden over deze auto!
Wat langer in gebruik
- 3.386 km
Nu ik de auto weer iets langer in gebruik heb, kan ik wat meer vertellen over de range.
Het verbruik gemiddeld voor mij is 13kwh/100km. Ik rijd meestal op 80 wegen gecombineerd met 100-120 op de snelweg.
Ook bij een lange rit van zeker 100km snelweg, is het verbruik rond de 13-14 gebleven.
Persoonlijk vind ik dit erg netjes! De auto is dus bewezen een stuk efficiënter dan zijn voorganger.
Qua range haal ik het er alleen niet helemaal uit. Het verbruik zou moeten betekenen dat ik 415km haal ongeveer met een volle lading stroom, echter haal ik dit niet. Waar het verlies precies in zit durf ik niet zo goed te zeggen, maar ik denk dat het gebrek aan een warmtepomp hierin meespeelt en het gebruik van achterruitverwarming bij regen. Meer stroomslurpers heb ik nooit aanstaan.
Wat haal ik dan wel?
Ik kan in de buurt komen van 400km, dat wel, dus ik vind het alsnog goed.
En bij koud weer?
Als het wat kouder (10 graden) en nat is buiten, doet dit het stroomverbruik uiteraard niet ten goede. Je kunt dan rond de 16-17kwh/100km gaan zitten, wat in mijn ogen behoorlijk veel meer is. Hierdoor kun je dan opeens nog maar 300km ver komen.
Ik zal dus mijn borst nat maken voor de wintertijd en ben benieuwd wat hij dan aan verbruik gaat aangeven.
Verder ben ik nog steeds erg blij met de auto, hij rijdt lekker, is redelijk stil maar wel minder stil dan de voorganger, of ik heb gewoon luidruchtige banden eronder liggen? Met Continental Premiumcontact 2 banden (geloof ik uit m'n hoofd). Audio valt me nog steeds niet tegen voor een auto die geen upgrade kan krijgen, al is die snelheidsafhankelijke aanpassing van het volume wel echt bloedirritant.
Ik heb echt niets te klagen met deze auto en rijd er met veel plezier mee. Het is het basismodel, maar nogmaals zoals ik in mijn eerste post al aangaf, daar wen je allemaal aan. Wat er niet op zit kan ook niet kapot.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Peugeot 2008
Ontdek deze occasions: had je ze al gezien?

Peugeot 2008 GT | Advanced Active Safety Brake met camera en radar | Climate Control | Elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels
- 2025
- 10 km

Peugeot 2008 Allure | Advanced Active Safety Brake met camera en radar | Climate Control | Dashboard in zacht materiaal met carboneffect en hoogglans zwarte sierstrip
- 2025
- 10 km

Peugeot 2008 GT | Advanced Active Safety Brake met camera en radar | Climate Control | Elektrisch verstelbare en verwarmbare buitenspiegels
- 2025
- 10 km
Lees ook

Praktijkervaring Peugeot (e-)2008 SUV

Dit biedt een Fiat Pandina voor minder dan €20.000 – Back to basics

Dit zijn de vijf goedkoopste occasions van eerste eigenaar en met lage kilometerstand

Deze gebruikte SUV's hebben hoge instap en zescilinder




