Peugeot 508 GT 2.2 HDi (2011)

autoreview

Peugeot 508
Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508

Signalement

Uitvoering508 GT 2.2 HDi
Versnellingen6, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2011
Jaar van aanschaf2011
KM-stand laatst17.700 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Testrit via Peugeot Experience te Breukelen

  • 17.700 km

Afgelopen weekend een testrit van een uur gemaakt met de nieuwe Peugeot 508 GT (2.2 liter diesel - 204PK), met de serieuze intentie dit model aan te schaffen.

Witte lak, lichtmetalen 19" velgen (650 euro optie)en verder alle opties ingebouwd die op dit model te krijgen zijn.

Ik heb al vele reviews gelezen, en was zeer beducht op de soepelheid van schakelen van de 6-traps auto-transmissie).

Ook de windgevoeligheid had mijn speciale aandacht, aangezien dit regelmatig genoemd wordt tijdens reviews. Het waaide behoorlijk, dus dat kwam goed uit.

Eerste indruk : wat een heerlijke wagen!

Hoezo is de transmissie alsof er aan de handrem getrokken wordt (zoals te lezen bij andere tests)? Niet bij deze GT uitvoering hoor. De 204pk en 450NM koppel zijn prominent aanwezig; het schakelt op de snelwegen soepel tussen de 4 en 6.

Kick down en zoef.. weg issie. Terug naar 4 en snel 5 en 6. Keurig en zoals het hoort. Die flippers heb ik niet nodig.

Wel leek de wagen iets minder fel te zijn dan mijn Toyota, waar "slechts" 170pk en 400NM koppel op zit. Nog even de "S"port stand geprobeerd en dat scheelt wel wat.

En heerlijk stil. Ruim over de 120 per uur en zonder al teveel windruis. Gevaarlijk in het begin, want het is even letten op de snelheidsmeter.

Zijwindgevoelig? Ja, dat lijkt meer dan bij mijn huidige auto, maar niets schokkends.

Inparkeren is een zaligheid met de parkeerhulp rondom (400 euro optie). Op het kleurenscherm is precies te volgen wat er rondom de auto gebeurt.

Dan het interieur. Over smaak valt niet te twisten natuurlijk.

Van mij had het met iets minder druk- en draaiknopjes gemogen. Kwestie van een weekendje in de auto logeren met het handboek op schoot. Daarna gewoon wennen.

De cockpit zelf is mooi uitgevoerd. Mooie ronde klokken en de nodige digitale informatie.

De opbergruimte is een lachertje. Wat een kapitale fout van de ontwerpers. Zowel het dashboard als in de armsteun past nog net je mobiele telefoon en dat is het dan. Gewoon slecht.

Het heads-up display is grappig. Wennen waarschijnlijk.

De quadri-zone airco (600 euro optie) is een zaligheid. Mijn zoon zat achterin en die is er weg van. De ingebouwde zonneschermen op het achterruit en de zijruiten is ideaal tijdens lange ritten.

De vol-lederen zetels (1700 euro optie) zijn wennen. Wel zijn ze naar alle kanten in te stellen, vooral de druk omhoog naar de benen is heerlijk. De massage-optie is niet veel, maar dat krijg je er gratis bij. Er zit een geheugen in voor twee chauffeurs, dus als je partner ook wil rijden, dan hoef je niet telkens je stoel te verstellen. Handig!

De audio-installatie (650 euro optie Pack Hifi) heb ik in die beperkte tijd niet goed kunnen testen. Het leek me qua geluid nogal vlak, maar dat is vast beter in te stellen.

Dan de navigatie. Er is al veel over gezegd, en ik doe het nog maar eens: brakke handel. Zo zonde voor een auto van dit kaliber. Zoeken is een ramp, instellen niet handig en zelfs in deze testauto kon er niet een kaart-update af. Uitvallen, zoals ik veel gelezen heb, is niet gebeurd. Wellicht was een uurtje rijden te kort voor deze fout.

MIN : navigatie, opbergruimte en zijwind.
PLUS : soepel, stil, ruim, volledig (ook zonder opties).

Prima zakenauto - neem wel je eigen navigatie mee.


Dezelfde middag bij de dealer hetzelfde model inclusief alle genoemde opties gekocht. Kleur is mooi donker-blauw geworden.

Prijs : EUR 53.382,=

Levertijd : 4-5 maanden.


Wordt zeker vervolgd, als ik de eerste paar duizend KM erop heb zitten met mijn eigen auto.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Peugeot 508

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (7)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.