Peugeot 508 Blue Lease Executive 2.0 HDi HYbrid4 (2012)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 508 Blue Lease Executive 2.0 HDi HYbrid4 |
---|---|
Versnellingen | 6, Semi Automaat |
Bouwjaar | 2012 |
Jaar van aanschaf | 2012 |
KM-stand bij aanschaf | 6 km |
KM-stand laatst | 173.000 km |
De eerste KM's
- 6 km
Eindelijk was het zo ver... Zo beginnen de meeste reviews... want 4 maanden wachten maakt het verlangen naar je nieuwe auto groeien tot grote hoogten...
Na 2 uur uitleg over alle opties was het zover.
Wat een Prachtige wagen..
Naast de Executive Blue Lease Uitvoering heb ik het volgende erop laten zetten.
1) Chrome spiegelpakken
2) Kleur WIT (helemaal super)
3) Multimedia entertainment set (DVD in de hoofdsteunen incl draadloze koptelefoons.
4) Afneembare trekhaak.
5) Subwoofer.
6) Parkeer assistent
De extra Xenon met Led voor achter binnen etc... en de Quadzone climat horen bij het Blue Lease executive pakket.
En dan nu beginnen met rijden...
Na het inschakelen van de auto gebeurt er niets... althans dat lijkt zo.. na het indrukken van het gaspedaal begint de auto te bewegen.... heel soepel gaat de auto electrisch rijden... net of je wordt gesleept.
En dan opeens... rolt de diesel erin (zonder schokken).. wat een ervaring.
De automaat werkt subliem... de 2tronic in NON hybrid wordt wel eens wat als bokkig ervaren... in de Hybrid4 is het wat mij betreft een juweel... heel soepel schakelt hij door en wordt zoals al vaker vermeld tijdens het overschakelen gesteund door de electromotor.. subliem..
Na een tijdje in de auto stand te hebben gereden wilde ik wel eens weten of ik de 200PK en 450NM tot leven kon wekken(want in auto stand gedraagt de auto zich als een limo).
De sport stand verandert de auto meteen... gasresponse wordt zelfs licht agressief... de auto maakt volop gebruik van beide motoren en de NM's laten zich gelden... als een raket gaat hij er vandoor en trekt als een beer... het doorschakelen duurt langer (trekt verder door) en het overschakelen verloopt iets sneller.. in de display is te zien dat beide motoren volop aan de bak gaan heerlijk om te ervaren...
Dan bijna thuis en het dorp in... auto eens in ZEV stand gezet... alles wordt stil en met een snelheid van 50KM leg ik 4KM af en kom thuis aan... mensen staan gek te kijken als ze de auto voorbij zien gaan zonder geluid te maken (motor geluid). Heerlijk rustig en comfortabel!
Comfort van de auto is super... alle denkbare opties die je kan wensen zitten er wat mij betreft op... alleen de electrische stoelen ontbreken ivm halfleer..
De auto in het wit met alle chroom accenten en de chrome spiegelkappen (vooral dat laatste) maken hem helemaal af.... bij mijn vorige auto (Grand Scenic III) kwamen er bijna geen mensen naar de auto kijken om te zeggen wat een prachtige auto... met de 508 heb ik volop leuke reacties...
Kortom... ik ben een tevreden mens als het gaat om mijn auto....
Vebruik.
- 1.800 km
Even een eerste update mbt het verbruik.
Ik lees het een en ander over het hoge verbruik van de auto en was nieuwsgierig wat ik uit de auto kan halen.
Ik heb een woon werk afstand van 100KM.
Verbruiks meter op 0 gezet en gestart met een bijna lege accu.
Na 3KM door het dorp de snelweg op met 130KM de eerste 20KM afgelegd (dat mag op de A7). Daarna 6 KM File (langzaam rijdend en stilstaand verkeer). Daarna een afstand van 74 KM met precies 100KM per uur en het laatste stuk 3KM naar het werk electrisch gereden... verbruik 5.7 op 100KM... 1 op 17,5 en de auto moet nog worden ingereden...
Onder de indruk ben ik niet ... maar heel slecht is het ook weer niet.
Vebruik.
- 1.800 km
Even een eerste update mbt het verbruik.
Ik lees het een en ander over het hoge verbruik van de auto en was nieuwsgierig wat ik uit de auto kan halen.
Ik heb een woon werk afstand van 100KM.
Verbruiks meter op 0 gezet en gestart met een bijna lege accu.
Na 3KM door het dorp de snelweg op met 130KM de eerste 20KM afgelegd (dat mag op de A7). Daarna 6 KM File (langzaam rijdend en stilstaand verkeer). Daarna een afstand van 74 KM met precies 100KM per uur en het laatste stuk 3KM naar het werk electrisch gereden... verbruik 5.7 op 100KM... 1 op 17,5 en de auto moet nog worden ingereden...
Onder de indruk ben ik niet ... maar heel slecht is het ook weer niet.
Vebruik.
- 1.800 km
Even een eerste update mbt het verbruik.
Ik lees het een en ander over het hoge verbruik van de auto en was nieuwsgierig wat ik uit de auto kan halen.
Ik heb een woon werk afstand van 100KM.
Verbruiks meter op 0 gezet en gestart met een bijna lege accu.
Na 3KM door het dorp de snelweg op met 130KM de eerste 20KM afgelegd (dat mag op de A7). Daarna 6 KM File (langzaam rijdend en stilstaand verkeer). Daarna een afstand van 74 KM met precies 100KM per uur en het laatste stuk 3KM naar het werk electrisch gereden... verbruik 5.7 op 100KM... 1 op 17,5 en de auto moet nog worden ingereden...
Onder de indruk ben ik niet ... maar heel slecht is het ook weer niet.
Vebruik.
- 1.800 km
Even een eerste update mbt het verbruik.
Ik lees het een en ander over het hoge verbruik van de auto en was nieuwsgierig wat ik uit de auto kan halen.
Ik heb een woon werk afstand van 100KM.
Verbruiks meter op 0 gezet en gestart met een bijna lege accu.
Na 3KM door het dorp de snelweg op met 130KM de eerste 20KM afgelegd (dat mag op de A7). Daarna 6 KM File (langzaam rijdend en stilstaand verkeer). Daarna een afstand van 74 KM met precies 100KM per uur en het laatste stuk 3KM naar het werk electrisch gereden... verbruik 5.7 op 100KM... 1 op 17,5 en de auto moet nog worden ingereden...
Onder de indruk ben ik niet ... maar heel slecht is het ook weer niet.
Vebruik echt zo slecht?
- 4.850 km
Na de eerste 3000 een vebruik van 6.2 op 100KM te hebben gereden heb ik mezelf afgevraagd... doet de Hy4 het zo slecht... of doe ik het niet zo goed.
Ik heb mezelf er toe gezet om precies altijd niet meer dan de max snelheid te gaan rijden over de laatste 1800KM.
Ik doe 80% snelweg heb vaak te maken met file's.
100 op de cruise... 80 op de cruise... en de sportstand laten voor wat het is...
En wat gebeurd er dan.... als alles een dag een beetje mee zit makkelijk 5.0 op 100Km en gem 5.1L op 100KM over 1800KM.
Is zeker niet het verbruik wat je van het systeem mag hopen... maar voor een auto van 1660KG zeker niet slecht om 1 op 20 te lopen.
Ik denk dat wanneer we niet harder zouden gaan dan 90KM het verbruik rond de 4.7L op de 100KM kan komen.. maar goed... dat is niet realistisch..
Kortom... het verbruik van 6.3L (wat gem op autoweek staat) zegt niets over de mogelijkheden om zuinig te rijden van de HY4.
Ingereden
- 8.400 km
We gaan op weg naar de eerste 10.000 km.
De auto is dus nu geheel ingereden.
Bij normaal gebruik (100 als het mag.. 130 als het mag etc) kom ik toch echt niet verder dan 1 op 17.
Dus zuinig.... is hij niet.
Verder... is het een zonnetje om mee te rijden. Wat af en toe blijft storen is in de sportstand het twijfelachtige doorschakelen boven de 100KM. Soms blijft hij wat te lang in zijn 4 of 5 doorgaan wat irritant is... dat is dan ook het enige negatieve wat ik kan verzinnen....
Comfort is nog steeds op en top.
voorraam is ook al een keer vervangen ivm een stuk zoab wat erin bleef hangen. De auto nu net klaar gemaakt voor de vakantie.
Kofferbak is met 1 grote koffer en wat kleine tasjes zo vol... :-(
Dakkoffer van 650Liter op het dak lost dat probleem gelukkig op.
Kortom.. nog steeds blij met de keuze... nogmaals jammer dat de folders mbt het verbruik totaal niet kloppen en bijna een vorm van bedrog zijn..
Daar gaat ie dan
- 173.000 km
Na bijna 3 jaar en 180.000 KM is het dan zover...
De Hybrid4 508 gaat terug naar de dealer.
De auto waar ik zoveel mooie reacties op heb gehad van mensen om mijn heen.
Wat een prachtige auto heeft u buurman is iets wat me maar bij 1 auto is overkomen... (tot nu toe).
De versnellingsbak is al veel over geschreven.
Is hij slecht.... ik zeg nee... is hij goed.... dan zeg ik ook nee.
Verdiende de Hybrid4 een betere dan zeg ik ja.
Na veel KM's heb ik de bak leren kennen..... en me daarop aangepast (gasdosering activeert de bak).
Auto heeft me nooit in de steek gelaten... en heeft zijn of haar werk in veel comfort gedaan. Complimenten aan Peugeot.
Het vermogen tot 120KM per uur van 200PK en 450NM is bij tussen sprintjes altijd een feest geweest (moest hij wel in sport stand staan).
Verbruik was met heel rustig rijden 1 op 17,5.
Verbruik was met lekker door rijden 1 op 15,7.
Was hij super zuinig... nee.... maar voor een auto van bijna 1700KG en 200Pk.... is het verbuik netjes...
Peugeot bedankt voor fijne wagen.... of ik hem ga missen.. dat weet ik niet....
Ga zo de Passat GTE PHEV ophalen... we zullen zien.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
PRIVATE LEASE Peugeot 508
Had je deze auto's al gezien?

Peugeot 508 SW 1.6 Blue Lease Executive Clima Cruise Pano-Dak Navi LMV Trekhaak NL-Auto
- 2014
- 175.759 km

Peugeot 508 SW 1.6 THP Blue Lease Executive
- 2011
- 237.512 km

Peugeot 508 SW 1.6 THP Blue Lease Executive head-up display, panorama, cruise, elec pakket navi, climatronic, 119.000 km *rijklaar
- 2011
- 119.226 km