Peugeot 508 Allure 2.0 HDi HYbrid4 (2013)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 508 Allure 2.0 HDi HYbrid4 |
---|---|
Versnellingen | 6, Semi Automaat |
Bouwjaar | 2013 |
Jaar van aanschaf | 2013 |
KM-stand laatst | 25.000 km |
Fijne reisauto; NAV & ICE teleurstelling
- 25.000 km
Puur om bijtelling-redenen ben ik deze auto gaan rijden, een compleet ander type auto dan de S-max die ik hiervoor had.
Na 25000 kilometer nog steeds tevreden; een uitstekende reisauto met comfortabele stoelen. Ik geloof dat er over de semi-auto versnellingsbak al genoeg te lezen is geweest, hoef ik niet veel meer over te zeggen dan dat het inderdaad niet s-wereld's beste bak is, maar ik kan er mee leven.
Voor de rest, alle toeters en bellen werken en geen problemen gehad (en dat was bij de 406 die ik vele auto's geleden had wel anders...)
Verbruik valt me een tikje tegen, zit op 1:17,5 Ik had iets beter verwacht. Zit wel relatief veel stadsverkeer tussen en het is en blijft een auto van 1700kg.
Wat me tegenvalt is het navigatiesysteem, dit zuigt zwaar. Mijn referentie is een raam-plak TomTom maar dat is echt veel beter dan dit.
- Soms zijn straten niet te vinden die toch echt bestaan. Blijken er op een andere manier in te staan. Voorbeeld: Chaussee de Bruxelles is niet te vinden, zoek onder Bruxelles en het is er wel. Niet logisch.
- Aankomsttijd wordt niet aangepast bij file.
- Vindt weinig alternatieve routes.
- Verkeersinfo duikt elke keer op als het druk is en blokkeert zicht op kaart. Elke melding moet apart weggedrukt worden, dus druk je 6 x achter elkaar om bij de kaart terug te komen.
- Na invoeren route moet je nog 3 keer drukken om alles te bevestigen.
- Bij invoeren begin rit, komt melding voor telefoon erdoor om te laten weten dat contacten gesynchroniseerd zijn. Invoer is dan geblokkeerd.
Kortom, vooral wat gebruiksgemak is dit een systeem dat wel 10 jaar oud lijkt.
Ik gebruik daarom gewoon Google navigatie van m'n telefoon; verkeersinfo is veel accurater, ook verwachtte reis- en aankomsttijden. Kaarten altijd actueel.
Een andere tegenvaller is de JBL Hifi upgrade voor het audio systeem. JBL was ooit een naam, maar het Sony systeem in de S-Max die ik hiervoor had was echt beter. Strakker, sneller en dieper laag; geen gekleurde en omfloerste stemmen. 10 speakers en 500 Watt? Liever minder maar betere speakers. Arkemys DSP? Een gimmick, al snel uitgezet en terug naar gewoon stereo, dus die center speaker zit er ook voor joker nu.
In de praktijk blijkt de hands-free installatie niet optimaal. Koppelen werkt iedere keer probleemloos, maar ik krijg veel klachten van de andere kant over de verstaanbaarheid. Ook dit was ik beter gewend.
Genoeg geklaagd, verder fijne auto. Een goed alternatief in een klasse waarin bijna alleen 20% en 25% auto's te krijgen zijn.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.