Peugeot 508 Allure 2.0 HDi HYbrid4 (2013)

autoreview

Peugeot 508
Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508Peugeot 508

Signalement

Uitvoering508 Allure 2.0 HDi HYbrid4
Versnellingen6, Semi Automaat
Bouwjaar2013
Jaar van aanschaf2013
KM-stand laatst25.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Fijne reisauto; NAV & ICE teleurstelling

  • 25.000 km

Puur om bijtelling-redenen ben ik deze auto gaan rijden, een compleet ander type auto dan de S-max die ik hiervoor had.

Na 25000 kilometer nog steeds tevreden; een uitstekende reisauto met comfortabele stoelen. Ik geloof dat er over de semi-auto versnellingsbak al genoeg te lezen is geweest, hoef ik niet veel meer over te zeggen dan dat het inderdaad niet s-wereld's beste bak is, maar ik kan er mee leven.

Voor de rest, alle toeters en bellen werken en geen problemen gehad (en dat was bij de 406 die ik vele auto's geleden had wel anders...)

Verbruik valt me een tikje tegen, zit op 1:17,5 Ik had iets beter verwacht. Zit wel relatief veel stadsverkeer tussen en het is en blijft een auto van 1700kg.

Wat me tegenvalt is het navigatiesysteem, dit zuigt zwaar. Mijn referentie is een raam-plak TomTom maar dat is echt veel beter dan dit.
- Soms zijn straten niet te vinden die toch echt bestaan. Blijken er op een andere manier in te staan. Voorbeeld: Chaussee de Bruxelles is niet te vinden, zoek onder Bruxelles en het is er wel. Niet logisch.
- Aankomsttijd wordt niet aangepast bij file.
- Vindt weinig alternatieve routes.
- Verkeersinfo duikt elke keer op als het druk is en blokkeert zicht op kaart. Elke melding moet apart weggedrukt worden, dus druk je 6 x achter elkaar om bij de kaart terug te komen.
- Na invoeren route moet je nog 3 keer drukken om alles te bevestigen.
- Bij invoeren begin rit, komt melding voor telefoon erdoor om te laten weten dat contacten gesynchroniseerd zijn. Invoer is dan geblokkeerd.
Kortom, vooral wat gebruiksgemak is dit een systeem dat wel 10 jaar oud lijkt.

Ik gebruik daarom gewoon Google navigatie van m'n telefoon; verkeersinfo is veel accurater, ook verwachtte reis- en aankomsttijden. Kaarten altijd actueel.

Een andere tegenvaller is de JBL Hifi upgrade voor het audio systeem. JBL was ooit een naam, maar het Sony systeem in de S-Max die ik hiervoor had was echt beter. Strakker, sneller en dieper laag; geen gekleurde en omfloerste stemmen. 10 speakers en 500 Watt? Liever minder maar betere speakers. Arkemys DSP? Een gimmick, al snel uitgezet en terug naar gewoon stereo, dus die center speaker zit er ook voor joker nu.

In de praktijk blijkt de hands-free installatie niet optimaal. Koppelen werkt iedere keer probleemloos, maar ik krijg veel klachten van de andere kant over de verstaanbaarheid. Ook dit was ik beter gewend.

Genoeg geklaagd, verder fijne auto. Een goed alternatief in een klasse waarin bijna alleen 20% en 25% auto's te krijgen zijn.





8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.