Peugeot 407 XT Pack 2.0 HDiF 16V (2005)

autoreview

Peugeot 407 XT Pack 2.0 HDiF 16V (2005)

Signalement

Uitvoering407 XT Pack 2.0 HDiF 16V
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf62.723 km
KM-stand laatst227.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Mooie auto met veel onderhoud

  • 165.000 km

De auto is gebruikt gekocht bij km stand 60.000 Na een week viel mij op dat de koppeling slipte vanaf zo'n 2.000 toeren en dan vooral in de 4e en 5e versnelling. Bekent probleem bij dit type zo blijkt na wat surfen op het internet. Onder garantie koppelingsplaten, drukgroep en druklager vervangen. Zo ook de wieldraagarmen voor.

Na meerdere keren vermogens verlies, (Het lijkt of je geen turbo meer hebt)een turbodruksensor vervangen. Geen effect. uiteindelijk motormanagement opnieuw geladen. Als de storing zich voordoet overigens helpt het de minpool van de accu 10 minuten eraf te halen.

Inmiddels bij 140.000 km de pomp van de stuurbekrachtiging vervangen. Ook de ruitenwissermotor is vernieuwd i.v.m. elektronische storingen.

Bij 150.000 km de turbo laten vervangen, want die ging mij teveel fluiten na een ritje autobahn. Hij ging wel 234 km/h op de klok overigens. Niet onbelangrijk werken de remmen naar behoren bij deze snelheid.
Vervanging van de turbo bleek overigens wel nodig, want met de nieuwe turbo niet alleen meer power, maar ook een geleidelijker opbouw van het vermogen.

Nu bij 165.000 km weer problemen met de koppeling. Hetzelfde als bij 60.000 km. Dit heb ik zo snel nog niet eerder meegemaakt met mijn auto's. Ook bleek nu het, zeer speciale, vliegwiel aan vervanging toe te zijn. Of anders gezegd. Nu de boel open ligt is het verstandig dit onderdeel gelijk te vervangen.

Het is een prachtige auto. Xenon, leer, JBL en groot kleuren navigatie scherm. Alles zit erop en het rijdt geweldig. Helaas is de kwaliteitsbeleving van deze auto met een nieuwwaarde van zo'n 41.500,-- euro bedroevend slecht.

Doorgaan

  • 209.000 km

Inmiddels staat de teller op 209.000 km. En,,, zonder problemen. Na de vervanging van koppeling en drukgroep bij 165.000 km geen problemen meer gehad.(klop, klop,klop)
Ik moet wel zeggen als het allemaal werkt is het een bijzonder fijne auto om te rijden. Het valt mij op als ik in andere auto's (mee) rijdt dat deze 407 bijzonder stil is op de snelweg. Weinig motorgeluid en windgeruis. Deze XT Pack uitvoering heeft rondom gelaagd glas, wellicht dat dit bijdraagt aan de stilte.
Na alle reparaties zie ik mij genoodzaakt langer door te rijden om de kosten er een beetje " uit" te halen. Als hij het zo blijft doen is dat geen enkel probleem.

Het laatste stukje

  • 227.000 km

Opeens stopt de automatische koplamphoogteregeling links ermee. Conclusie garage, motortje stuk. Vervangen gehele unit. Kosten voor unit 1.000,-- euro. Daar wacht ik maar even mee. Gelukkig maar, want na twee dagen werkt het ineens allemaal weer.

Vrijdag voor kerst 2011 gaat de linker (Xenon) koplamp stuk. Bij een peugeot dealer in Kwintsheul hebben ze zowaar een lampje liggen. (hulde voor Duindam !!) Lampje erin gezet en gaan..... of toch niet. De nieuwe lamp gaat niet branden. links rechts wisselen met diverse spullen, maar links gaat uiteindelijk niets branden. Dan maar de laptop aan de auto gehangen. Voorzichtige diagnose, voorschakel apparaat xenon kapot. Daar gaan we weer. (overigens niets dan lof voor de service van Duindam in Kwintsheul)

Ik ben er nu klaar mee. Het is mijn 5e peugeot in 22 jaar. Het is de laatste. zaterdag voor kerst ingeruild op een Audi A6.

6,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (9)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.