Peugeot 407 XT Pack 2.0 HDiF 16V (2004)

autoreview

Peugeot 407
Peugeot 407Peugeot 407Peugeot 407Peugeot 407Peugeot 407Peugeot 407Peugeot 407 - interieurPeugeot 407 - interieurPeugeot 407 - interieur

Signalement

Uitvoering407 XT Pack 2.0 HDiF 16V
Versnellingen6, Handgeschakeld
Bouwjaar2004
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf138.500 km
KM-stand laatst168.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Bom vol en Luxe !

  • 138.000 km

Dit weekend heb ik de overstap gemaakt van Subaru WRX+ variant naar een luxere Peugeot 407.
Niet omdat de Subaru niet meer beviel, want sportief en power meer dan zat...
Echter is deze weggegaan omdat we ouder worden en meer voor comfort wilden gaan dan voor sportief en snel.

Via Autoweek heb ik een aantal reviews bekeken van de 407, waarbij toch wel een aantal electronische problemen blijken te zijn bij de 407.
Maar wie niet waagt wie niet wint.

De sedan die ik voor ogen had, heeft het één en ander al vervangen gehad, de oude eigenaar die slechts 7000 km per jaar maakte heeft daarom ook de auto top afgeleverd met alle facturen.
De garage in questie in uden heeft dan ook nog voor verkoop de distributie set vervangen.

Deze Sedan uitvoering met 2.0 HDI motor en maar 138000 km op de teller was dan ook de doorslag om eens te gaan kijken voor deze auto.

Op het eerste gezicht bij aankomst, oogt de auto best wel groot en zakelijk.
Dit zakelijk comfort haal je dan ook terug wanneer je de deur open maakt en plaats neemt op de bestuurdersstoel.

OEI !!! plaats nemen op de bestuurdersstoel ja....... de stoel beweegt vanzelf van voor naar achter.
FF nakijken en tot de conclusie komen dat een beugel onder de stoel gebroken is en gelast moet worden.....

(Uiteindelijk heb ik voor deze auto een top prijs betaald waarvoor andere exemplaren worden aangeboden met een 250.000 tot 300.000 km en dan ook nog geen lederen uitvoering met alle opties)

Afijn.. na het plaats nemen kom je in een cockpit terecht die niets te wensen over laat allemaal knopjes van a/z en groot display met navigatie.

Alle luxe heeft deze auto te bieden tot aan elektrische stoelen en stoel verwarming.

Dan maar een proefritje maken.
De auto (motor) is behoorlijk stil en heeft van onderuit behoorlijk wat kracht.
door de aanwezigheid van de 6e versnelling is rijden op de autoweg een genot.
Gezien het aantal kilo's van de auto valt me het vermogen nog niet tegen, echter een powerbox is reeds besteld.

Tot nu toe kan ik alleen vermelden dat de bestuurdersstoel gemaakt dient te worden bij de dealer waar al een afspraak voor loopt.

- punten ?

ja ze zijn er wel, echter de vraag is bij een auto van 11 jaar oud wat is min.

1) Radio heeft geen bluetooth maar wel een gewone telefoon ingebouwd waarbij een micro simkaart is vereist.

2) Navigatie systeem werkt nog met een cd-rom hierdoor kan je niet naar een cd luisteren en de navigatie gebruiken.

Tot nu toe verder geheel tevreden en zal dan ook met regelmaat updates plaatsen over deze limousine.

Twijfel/Vragen?

Ik vraag me wel af hoelang de orginele Xenon lampen bij deze auto werken.
In mijn vorige auto's heb ik xenon setjes gehad van 150,00 echter deze hielden het niet lang vol.


** Betrouwbaarheid en gebruikerskosten staan nu op voldoende gezien er nog te weinig km's mee gereden zijn.

Nog zeer tevreden

  • 139.900 km

Nu een paar weken verder na aankoop is het wennen weer normaal geworden.
De 2.0 motor laat zich goed voorruit brengen en koppel is er voldoende.


Het enige minpunt, maar zal aan de kilo's van de auto liggen is het voor mij tegenvallende verbruik.
Momenteel loopt de auto tussen de 6.5 en 7.5 liter per 100km en dan word er nog niet sportief mee gereden.

Aanpassing mbt de powerbox heb ik toch achterwegen gelaten.

Na een aantal km's te hebben gereden,kreeg ik toch problemen met schommelen bij langzaam optrekken en rijden en daarvoor eerst een injector reiniger gebruikt echter zonder resultaat. Hierna ff op google gezocht en gezien dat er veel problemen zijn met de EGR klep. Deze terugvoer heb ik dichtgemaakt en het probleem is nu verholpen.

Tot nu wel wat klein onderhoud aan de auto gedaan zoals nieuwe olie en filter.brandstoffilter.luchtfilter en nieuwe banden.

Op het schema staan komende week stoel reparatie frame en nieuw raammechanisme achter.

Word vervolgt...

Rijden als een zonnetje

  • 146.000 km

Toch even de stoute schoenen aangedan en sinds begin oktober ben ik toch in het bezit van een powerbox. zoals velen zeggen zijn de goedkopere powerboxen niks waard, ik heb er nu 1 aangekocht van een duitse firma voor net geen €150.00 en moet zeggen dat het vermogen wel degelijk is gestegen in koppel. Van onderuit is er nu voldoende power om goed voorruit te komen. Qua verbruik komt er wel een litertje bij op de 100 km maar dat heeft natuurlijk ook met de rechtervoet te maken.
Verwacht je een ferrari ???? Nee zeker niet een auto die 1580kg weegt en normaal 136 pk en 320nm koppel heeft zal geen snelheids duivel worden, maar daar is ie ook niet voor gekocht.

In de tussentijd heb ik wel 1 minpunt gehad.

minpunt en meteen ook de duurste was dat we bij een ritje naar italië te kampen kregen met een versleten koppeling. Gezien de km's die de auto gemaakt heeft, wil ik niet weten hoe de bestuurder de voet heeft gehad.
Zo gezegd zo gedaan......... nu heeft deze auto ook nog een koppeling met een dubbel vliegwiel om zo de vibraties beter te kunnen verwerken die uit de bak komen. Ombouw sets waren zeker te krijgen maar werd me niet geadviseerd om te nemen omdat dan de koppeling de schokken zou opvangen en de levensduur behoorlijk verminderd zou worden. Dit zou wel goed zijn als je de auto niet al te lang zelf zou willen rijden.
Gevolg een leuke rekening van €800.00 incl montage.

Verder loopt de auto als een zonnetje en verbuikt op de 8000 gereden km's geen olie.

Plus punten blijven toch het comfort en de uitrusting waaronder vol leder en alles electrisch.
Ook de motor is uitstekend qua geluid en vermogen nu de powerbox er inzit.

- punten zij er eigenlijk maar een paar kleine.

*Her en der een rammeltje in de bestuurdersdeur ( een keer de bekleding eraf laten halen en nakijken).

*Telefoon unit mag er van mij uit veel knopjes die uiteindelijk alleen Wauw uitzien maar verder geen waarde hebben nu de tijd van Bluetooth er is.

*Geen koplamp verstelling in de auto maar op de draagarmen (Xenon uitvoering).



Verder zeker een auto om aan te bevelen.
als je het goed doet, dan kan je er één goedkoop krijgen met weinig km's op de teller dan kan ie nog jaren mee.

Toch niet alles

  • 150.500 km

Inmiddels heb ik de bovenstaande powerbox verkocht.

De reden hiervan was dat na het vervangen van de koppeling de auto een trilling heeft bij 1500-1600 toeren in elke versnelling waarbij na de 3e versnelling dit het meest merkbaar is en irritant word. lijkt op dreunen / 3 pitten lopen.
voornamelijk bij koude motor loopt de auto niet zo lekker.

Om het één en ander uit te doen sluiten heb ik de powerbox uitgebouwd, echter duurt dat bij deze auto zo'n 45 minuten.

Affijn blijft dus nu dat het rammelen (niet mooi lopen) dus blijft.
Inmiddels is de koppelingset uit coulance nog een keer vervangen met het uitproberen of het niet aan de koppeling/Vliegwiel zou zitten.

Helaas ...............

inmiddels al diverse dingen uitgeprobeerd van nieuwe brandstofslang tot aan reiniging voor de injectoren meerdere malen, maar helaas geen verschil of verbetering.

De garage kan het probleem niet vinden en zou het gooien op een defecte injector van €354.00 per stuk excl montage enz....

Voorlopig besloten om de auto maar zo te laten lopen en af te wachten hoe het verder gaat.


Mocht er iemand een tip hebben dan is deze zeer welkom op montage@online.nl

voor of nadelen

  • 168.000 km

Inmiddels heeft de diesel 168.000 km gelopen.
Tussen het laatste verslag en nu zitten enkele duizenden euro's.

Helaas is er toch 1 verstuiver defect geraakt en moest deze vervangen worden omdat er metaal slijpsel in de brandstof zat.
Daarbij moest ook de Hogedrukpomp vervangen worden omdat deze het slijpsel zou veroorzaken (Dit alles waarschijnlijk door benzine tanken door de vorige eigenaar).
al met al heeft dit weer €1800.00 gekost.
Ook de turbo moest eraan geloven en is ook deze vervangen omdat de verstel schoepen schreef en vast hingen (Dit waarschijnlijk door het wegsmelten van het EGR afdekplaatje), ook deze kosten waren dikke €1300.00

Na dit te vervangen loopt de auto goed, geeft alleen nog een storing aan op de luchtinlaat sensor 2, deze is echter vervangen €38.00 maar ook dit is niet opgelost.

Inmiddels is dit een auto die niet meer voor de verkoop waardig is. oftewel deze auto heeft vanaf de aanschaf zoveel gekost dat oprijden de enige optie is.

Het inruilen van dergelijke auto's heeft geen zin en word je met de aangeboden €1250.00 niet echt wijzer.

Qua interrieur laat de bestuurdersstoel momenteel aan de onderkant zitting schuim los dat verpulvert op de vloer ligt.
(Even kijken of ik dit tzt nog laat vervangen).

Verder trilt het achter deurpaneel waar de speaker inzit aardig. (waarschijnlijk de speaker overbelast gehad tegen de grens aan van opblazen).

3,8
  • Betrouwbaarheid
    3
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens