Peugeot 407 XS Pack 3.0-24V (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 407 XS Pack 3.0-24V |
---|---|
Versnellingen | 6, Sequentiële Automaat |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2010 |
KM-stand bij aanschaf | 81.500 km |
KM-stand laatst | 93.600 km |
- 82.100 km
Deze P407 3.0 aut XS pack kwam ik toevallig tegen op gaspedaal.nl
Tijdens een vakantie waarin ik niet weg ga is dit een moeilijk te beheersen "hobby" Maar goed. De Renault zat al op 228dkm. Niet dat er iets mis mee was. Sterker nog, deze was in uitstekende staat. Ik was gewoon toe aan iets anders.
De andere auto moest aan een aantal eisen voldoen. Een automaat, navigatie, en leren bekleding was een must. Verder moet ie 1500kg kunnen trekken.
Ik had al eens in een P407 2.2 SW aut. gereden en mijn meisje heeft een 307CC aut. In allebei de gevallen is de wegligging en het hoge comfort me opgevallen .
De 407 V6 had pas 81dkm gelopen en was voorzien van alle noodzakelijke opties. Werkelijk helemaal afgeladen dus. De vraagprijs was OK en hij stond slechts 15km verderop.Er naartoe dus. Hij is metalic zwart in berline uitvoering. Als je 'm zo ziet denk je: Leuke peugeot maar niets speciaals. Er staat nergens op dat ie 211 pk heeft. Alleen aan de dubbele uitlaat kan je het zien.
Toen een stukje rijden. De V6 is stil,smeuig, krachtig en machtig. Je hoort 'm nauwelijks met rustig rijgedrag. Als je 'm de sporen geeft dan hoor je een prachtige grom. Wat een blok. De 6 bak doet zijn werk uitermate rustig. Een rustige rijstijl zorgt voor opschakelen op 1800 toeren. Het overschakelen verloopt serieus soepel. Met meer kracht voel je 'm wel. al met al is ie gemaakt voor het betere cruisewerk. Alsof je in een auto uit een hoger sigment zit. De wegligging is prima. De 17 inch met Michelins zijn stil en confortabel.
Het verbruik ligt na 600 km op 1 op 9,5. Redelijk als je mij vraagt. Een V6 koop je niet omdat je zo goedkoop mogelijk wil rijden. De 307cc loopt 1 op 10,5 met de 2,0 liter 140pk.
De stoelen met verwarming zijn goed electrisch te verstellen. De steun is prima. Het dashbord is overzichtelijk. Het RT3 navigatiesysteem is verouderd maar nog goed te gebruiken. De spraakherkening werk prima. De klimaatregeling (gescheiden) werkt ook naar behoren. Het JBL geluidsysteem voldoet. Het is geen bose maar voor een af fabrieks systeem ruim voldoende.
Ik hoor geen kraken of andere storende bijgeluiden. (zou zonde zijn om die V6 sound te storen)
De bruikbaarheid van deze auto is, zoals bekend, niet best. Nu hebben wij geen kinderen en maar een klein hondje dus dat argument stond niet bovenaan het wensenlijstje. De zitpositie achterin is matig. Maar goed... daar ga ik erg weinig zitten. (nooit dus) De kofferruimte is groot genoeg. De tildrempel is aan de hoge kant.
Het uiterlijk vindt ik persoonlijk erg geslaagd. Peugeot heeft laten zien geen eenheidsworsten te willen maken.
Ik heb de dealer gebeld waar de auto tot 76dkm in onderhoud is geweest. Geen rare dingen.
Al met al ben ik tevreden met de Peus. Of dat zo blijft zal de tijd uitwijzen.
Over 10000 km meer.
Eerste 3 maanden
- 89.900 km
We zijn 8500 km verder. Er is in januari een LPG installatie ingekomen van Prins.
Gezien de kilometers een verstandige keuze.
Hij heeft er niet veel problemen mee.
Er hebben zich geen problemen voorgedaan. De auto is een feest op de (duitse) snelweg. De teller al een keer op 240 gehad. Voorlopig mag ie blijven.
Auto verkocht
- 93.600 km
Helaas,helaas. De auto heeft het veld moeten ruimen voor een leasebak. Vooral op de Duitse snelweg werkelijk een genot om te rijden. Ik ga de 6 cylinders en de automaat missen.
Er komt een Megane Estate DCI EDC Bose voor in de plaats.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren