Peugeot 407 XR Pack 2.0-16V (2005)

autoreview

Peugeot 407 XR Pack 2.0-16V (2005)

Signalement

Uitvoering407 XR Pack 2.0-16V
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2005
Jaar van aanschaf2008
KM-stand laatst91.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 91.000 km

Nadat mijn Audi A3 de 160.000 km had bereikt, was het weer tijd voor een nieuwe lease auto. Nu had ik zelf al offertes opgevraagd voor een A3 TDI Sportback, Citroen C5 (nieuw model) en de Peugeot 407. Nu kregen ze bij de lease maatschappij net ook een 407 terug die nog een jaarcontract zou hebben. Tegen gunstige condities kan ik deze auto snel leasen. Ik moet dan ook zeggen dat hij uitstekend bevalt. Schitterend design, heerlijke stoelen en wat een comfort. Hij staat dan ook strak van de opties wat ik vanuit mijn Audi verleden natuurlijk niet gewend ben. Standaard: Leder stuurwiel, heerlijke armsteun, Automatische verlichting, gescheiden klimaatregeling, follow me home verlichting, uitstap verlichting in de deuren, stuurwiel bediening radio, automatische ruitenwissers die wel heel alert reageren op de kleinste druppel.. Uitgebreide boordcomputer. Stereo ’leest’ artiest en titelsong voor op de display. Kortom te veel om op te noemen. Automaat is ook comfortabel. Hij kent ook een ’tiptronic’ stand waarmee je iets sportiever kunt rijden. Je merkt dat de auto echt op comfort is afgestemd. Heerlijke lange stukken op de ’Autoroute du Soleil’ richting plaatsen als Nice en Cannes.

Wat betreft het vermogen mogen we niet klagen. De 140 pk heeft geen moeite met de zware auto en komt rap van z’n plek. Soms reageert de automaat wel wat traag met z’n kickdown, maar gaat over het algemeen goed. Door hem op de \"Sport\" stand te zetten, voorkom je dit. Dan blijft de motor hoger in toeren voordat hij doorschakelt en schakelt sneller terug. Ook het veiligheidsgevoel is goed. De auto is groot en breed met z’n 1.81m in de breedte is hij z’n klasse eigenlijk ontgroeid. De 5 sterren in de NCAP onderstrepen dit veiligheidsgevoel met tastbare feiten.

78.000km na het verhelpen van onderstaand euvel rijd de 407 weer heerlijk. Iedere dag geniet ik weer van het comfort en ruimte van de auto. Een heerlijke kilometer vreter. Wat betreft het verbruik gaat het ook goed. Gemiddeld rijd de twee liter zo\'n 1:12. Geen slecht resultaat voor zo\'n zware bezine auto met automaat.

PROBLEMEN

  • 91.000 km

Geen schokkende problemen dat niet, maar kort na ontvangst een kleine tegenvaller die pas de dag daarna z’n kop opstak. De auto/motor trilt hevig als hij koud is. Het is net of hij ieder moment zal afslaan. Zodra hij warmer is gaat dit aanzienlijk beter en verdwijnt het euvel vanzelf. Waarschijnlijk zit dit niet in de automaat maar in de motor aangezien de P-stand of Neutraal stand hier geen verschil maken. Afin, daarvoor is een afspraak gemaakt bij de Peugeot dealer dus we gaan ervan uit dat het dan wordt opgelost.

78.000km de automaat is gereset echter dit zet geen zoden aan de dijk. De 407 blijft weer trillen als de motor koud is. Terug naar de garage. Jawel, het is een warmte wisselaar sensor die dit probleem veroorzaakt. Deze is namelijk kapot.. Inmiddels vervangen en de auto rijdt weer als een zonnetje. Gelijk bij de Peugeot garage ook de kabelboom van de trekhaak laten vervangen. Deze had een draadbreuk waardoor er steeds een melding op de boardcomputer kwam van ’mistlamp kapot rechter voorzijde’ Alleen deze lamp deed het prima. Ook dit is nu verholpen. Gelijk ook de automatische volume regeling na laten kijken, maar dat werkt nog steeds niet echt. Dat blijft een lastige optie die het vaak af laat weten, vertelde ze me bij de garage. Ook heb ik gelijk de automatische ruitenwissers wat minder strak af laten stellen. Die werken nu perfect. Kortom we kunnen er weer tegenaan. Over ca. 16.000km weer een onderhoudsbeurt. Ik houd jullie op de hoogte!

Teller staat inmiddels op 91.000. Tranen schieten in mijn ogen bij het lezen van de laatste autoweek (42) waarin de 407 als laatste in de lijst staat van de middenklassers. Ik heb los van een lichte valse start (zie hierboven) totaal geen problemen met deze auto en rijdt hij me overal vorstelijk naar toe, nooit heeft ie me laten staan en ben ik zeer tevreden.. Anyhow, hopen dat dit zo blijft en ik blijf m\'n review bijhouden.

8,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.