Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Advies Centrum
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Podcasts
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Elektrische auto's
    • Private Lease
    • Nieuwe auto uit voorraad
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • Autoverzekering vergelijker
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Private Lease Vergelijker
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's/reviews
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      Registreren Inloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het
  • Home
  • Reviews
  • Peugeot
  • 406

Peugeot 406 ST 2.2 HDI (2002)

autoreview

24
Peugeot 406 ST 2.2 HDI (2002)
Anoniem
  • Gebruikersreview
23 april 2005 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering406 ST 2.2 HDI
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf62.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 22 april 2005

Na 3,5 jaar een auto van de zaak te hebben gehad, brak bij mijn nieuwe baan het moment aan waarop ik zelf een auto moest kopen. En dat is niet zo makkelijk. Voor mij stond vast dat het een Peugeot moest worden, want ik heb ’iets’ met het leeuwenmerk. Uiteindelijk is het dus een 406 2.2 HDi geworden, voorzien van roetfilter.
Elke dag rijd ik met veel plezier de nodige kilometers, en heb nog geen moment spijt van mijn keuze gehad.

EXTERIEUR
Tijdloze sedan, die nog steeds een chique indruk maakt. Zeker in zwart metallic, al is het wel een ’poetskleur’.

INTERIEUR
Volgens velen saai en verouderd, het dashboard van de 406. Ik ben er erg tevreden over, zowel over de gebruikte materialen als over de afleesbaarheid en de bediening.
Verder zijn de stoelen en portieren voorzien van zwart leer, wat in combinatie met de smalle houtstrips in dashboard en portieren een luxe sfeer geeft.

MOTOR & BAK
Wát een geweldige motor! Stil, krachtig en enorm soepel. Het schakelen gaat met voldoende gevoel en totaal niet hakerig. Vanaf ca. 1000 (!) tpm pakt de motor relaxed op. Dan merk je echt dat je overgemotoriseerd onderweg bent. Wel oppassen geblazen, want je zit razendsnel en in alle stilte op illegale snelheden.

ONDERSTEL
Topklasse! Snelweg, bergweg, klinkerweg: het maakt niet uit. Altijd comfortabel. En zeker niet vies van een snel genomen bocht. Uitstekende rechtuitstabiliteit en totaal niet nerveus (wat de Focus wel was).

STOELEN & RUIMTE
Heerlijke stoelen, waar je ook na een lange rit fris uitstapt. De zittingen hadden iets langer mogen zijn, maar het is niet storend.
Lekker veel zijdelingse steun en gelukkig niet zo vlak en hard als een Duitse auto. En je raakt verslaafd aan stoel-verwarming, ook al klinkt dit misschien erg verwend.
De ruimte is prima. Goede instap, ruime bagageruimte, in ongelijke delen neerklapbare achterbank en een skiluik maken het verhaal kompleet. Ruim voldoende voor 1 persoon.
Wat ook met ruimte te maken heeft: de brandstoftank van 70 liter. Ideaal, 1 keer per week tanken. 1200 km op een tank is geen probleem.

Concluderend: een geweldige auto, de 406. Dan volgens velen maar verouderd of wat dan ook, maar ik geniet elke dag van alles wat deze auto extra heeft t.o.v. een ’standaard’ auto. Je betaald iets mee maar je krijgt er bakken rijplezier en comfort voor terug.
Ik hoop hier nog lang van te kunnen genieten.


UPDATE 01-12-2005

Inmiddels staat de teller op 82.000 km. Vorige week een beurtje gehad, maar er mankeerde niets aan de auto.


UPDATE 04-11-2006

De teller staat nu op 119.500. Binnenkort een grote beurt waarbij tevens het roetfilter vervangen moet worden. In de achterliggende tijd geen enkel probleem meegemaakt. De auto heeft bij 100.000 km een A-beurt gehad, waarbij de remblokken achter en de stabilisatorstangetjes vóór zijn vervangen.

Sinds half april is de auto niet meer in mijn bezit. Ik ben een auto van de zaak gaan rijden, en wel een 307 1.6-16V Griffe. Fijne auto, maar niet vergelijkbaar met de 406.

Bij verkoop stond er 139.000 km op de teller. Het is een erg fijne auto geweest. Comfortabel, snel, stil, luxe en op het bedieningspookje van de richtingaanwijzers en de krukaspoelie na ook probleemloos.

PROBLEMEN

  • 22 april 2005

Bedieninghandle richtingaanwijzers defect (inwendige contactstoring). Viel onder Bovag-garantie.

Krukaspoelie vervangen bij ca. 125.000 km.

4,5
  • Betrouwbaarheid
    5
  • Prestaties
    5
  • Comfort
    5
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
  • Rijd je zelf met een Peugeot 406? Start je eigen gebruikersreview en deel je ervaringen
 
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 406
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    Peugeot 406 COUPE PACK 3.0-24V V6  JOUNTIMER BIJ TELINGSVRIENDELIJK

    Peugeot 406 COUPE PACK 3.0-24V V6 JOUNTIMER BIJ TELINGSVRIENDELIJK

    • 1999
    • 328.077 km

    € 2.995

    Peugeot 406 1.8-16V SR

    Peugeot 406 1.8-16V SR

    • 2000
    • 271.000 km

    Op aanvraag

    Peugeot 406 2.0 16V ST AUT ST . NIEUWE DISTR. APK

    Peugeot 406 2.0 16V ST AUT ST . NIEUWE DISTR. APK

    • 1999
    • 148.786 km

    € 3.450

Meer Peugeot 406 occasions

Lezersreacties (24)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 406 specificaties
  • Peugeot 406 occasions
  • Peugeot 406 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 406 tests
  • Peugeot 406 gebruikersreviews
  • Peugeot 406 index
PREMIUM
Citroën Xantia vs. Peugeot 406 - Occasiondubbeltest

Citroën Xantia vs. Peugeot 406 - Occasiondubbeltest

Tussen de hordes handelsreizigers die pakweg twee decennia geleden met hun dieselende zakenauto’s...

Lees meer
 

Peugeot 406 reviews

  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 GT 2.0 HDI 110pk (2001)

    Peugeot 406 GT 2.0 HDI 110pk (2001)

    12
    • 25 juli 2021
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 SRX 2.0 HDI 110pk (2002)

    Peugeot 406 SRX 2.0 HDI 110pk (2002)

    • 20 september 2016
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 SV 2.0-16V (2000)

    Peugeot 406 SV 2.0-16V (2000)

    5
    • 18 juni 2012
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 SR 1.8-16V (2000)

    Peugeot 406 SR 1.8-16V (2000)

    4
    • 20 maart 2012
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 ST 2.0 HDI 90pk (2000)

    Peugeot 406 ST 2.0 HDI 90pk (2000)

    2
    • 9 december 2010
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 ST 2.0 HDI 110pk (2000)

    Peugeot 406 ST 2.0 HDI 110pk (2000)

    9
    • 6 november 2010
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 ST 2.0 HDI 110pk (1999)

    Peugeot 406 ST 2.0 HDI 110pk (1999)

    13
    • 1 september 2010
meer reviews
Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

Met alle elektrische Kia’s en Volvo’s in de top van de verkooplijsten lijkt het een ver verleden...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 (2002)

    Peugeot 406 (2002)

    3
    • 25 april 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 GT 2.0 HDI 110pk (2001)

    Peugeot 406 GT 2.0 HDI 110pk (2001)

    12
    • 25 juli 2021
  • Achtergrond
    De pretentieloze middenklassers van 20 jaar geleden

    De pretentieloze middenklassers van 20...

    68
    • 28 juni 2021
  • PREMIUM
    Citroën Xantia vs. Peugeot 406 - Occasiondubbeltest

    Citroën Xantia vs. Peugeot 406 - Occasiondubbeltest

    • 9 maart 2021
  • Peugeot 406 Break 1.8-16V – 2001  – 784.321 km - Klokje Rond

    Peugeot 406 Break 1.8-16V – 2001  – 784.321...

    • 9 maart 2020
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Coupé 3.0-24V V6 Pack (1998)

    Peugeot 406 Coupé 3.0-24V V6 Pack (1998)

    4
    • 14 november 2019
  • Gebruikersreview
    Peugeot 406 Break XS 2.0-16V (2002)

    Peugeot 406 Break XS 2.0-16V (2002)

    18
    • 5 november 2019
Merk
Merk
  • Nieuws
    Peugeot 208 krijgt Fiat-motor

    Peugeot 208 krijgt Fiat-motor

    10
    • 26 mei 2022
  • Nieuws
    Vier Euro NCAP-sterren voor Peugeot 308 en Opel Astra

    Vier Euro NCAP-sterren voor Peugeot 308...

    65
    • 25 mei 2022
  • Nieuws
    Nieuwe Peugeot 408 op komst

    Nieuwe Peugeot 408 op komst

    23
    • 23 mei 2022
  • Autosport
    Peugeot 9x8: Le Mans-hypercar in definitieve uitdossing

    Peugeot 9x8: Le Mans-hypercar in definitieve...

    12
    • 20 mei 2022
  • Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    Peugeot 308 vs. Volkswagen Golf - Dubbeltest

    • 20 mei 2022
  • Nieuws
    Peugeot Partner Rapid is nieuwe kleine bestelauto

    Peugeot Partner Rapid is nieuwe kleine...

    26
    • 16 mei 2022
  • Gebruikersreview
    Peugeot 508 GT HYbrid 225 (2022)

    Peugeot 508 GT HYbrid 225 (2022)

    2
    • 15 mei 2022

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • Twitter
  • Youtube
  • Podcasts
  • RSS

Meer AutoWeek

  • Aanmelden nieuwsbrief
  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek LAB
  • Je auto aanmelden
  • Koppel abonnement
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • McLaren
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2022 DPG Media B.V. - alle rechten voorbehouden