en nog veel meer..
Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.
Uitvoering | 406 ST 2.2 HDI |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2001 |
Jaar van aanschaf | 2001 |
KM-stand laatst | 451.000 km |
Motor is helaas uitgebrand,juli 2009, was niet meer te redden. Oorzaak onbekend, tijdens gebruik (woonwerksnelwegverkeer) geen voortekenen.
Wellicht door kortsluiting,oververhitting,overbelasting,vonkende (nieuwe)remmen,km-stand of roetfilter;snelwegpeukjes lijkt me niet de oorzaak.
Was al met al een prima zeer fijn rijdende wagen.
Aandachtspunten waren remmen,roetfilter,rubbers en wat rammels.
Na 4x rond speelde roetfilter onaangenaam vaak op, filter doorboren was oplossing,echter 'n paar maand later dus motorbrand.
Als ik peug was zou ik het 406-ontwerp maar koesteren en onder handbereik houden, links en rechts wat aanscherpen en verbeteren, dan wordt 'n evt opvolger,niet zijnde 508,zeker weer een succesnummer, lijkt me.
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.