Peugeot 308 SW Active Pack Business HYbrid 180 (2022)

autoreview

Peugeot 308 SW
Peugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SWPeugeot 308 SW

Signalement

Uitvoering308 SW Active Pack Business HYbrid 180
Versnellingen8, Sequentiële Automaat
Bouwjaar2022
Jaar van aanschaf2022
KM-stand bij aanschaf8 km
KM-stand laatst1.500 km
Lezerswaardering: 72%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Nieuwe plugin leaseauto

  • 1.500 km

Vanaf 11-11-2022 rijd ik in een Active Pack 180 phev 308 sw van Peugeot. Besteld begin februari 2022 en dus twee weken geleden binnengekomen.

Eerste ervaringen zijn positief! Mooie auto, iedereen geeft aan dat de standaard SW kleur Bleu Avatar (meer groen dan blauw!) echt een topper is.

Mooi interieur (ondanks volledig standaard pakket), alles voelt prettig aan, zachtere materialen afgewisseld met glas/pianolak items.

De automatische 8 bak is top, voel je niks van, maar dan rijd ik wel vrijwel altijd elektrisch (woon/werkverkeer van 8-9 km enkele reis). Op hybride of sport gaat het ook heel plezierig, totdat je het gaspedaal vloert. Dan is het weer typisch automaat rijden met hoge toeren en minder direct gevoel dan een gewone handbak. Maar, het is geen sportauto (gewicht), maar een hele comfortabele wagen die je overal naartoe brengt.

Toen ik hem ophaalde reed ik de eerste week 46/48 km op een volle acculading, door de temperatuursdaling is dit 36-42 km volgens de teller. Overschakelen van volledig elektrisch naar hybride of volledig benzine (als accu leeg is) gaat ongemerkt.

Kleine puntjes: ik heb geen navigatie erbij genomen, want hele slechte update ervaringen met andere Franse merken. Via iPhone Maps en Flitsmeister werkt het perfect. Wel even zorgen voor een usb-c kabel ipv de gewende usb-a aansluiting.
Soms lijkt de autosleutel/centrale vergrendeling niet goed te werken (ligt het aan mijn vingers??) en ik heb 2x gehad dat de automaat niet in drive ging (helemaal geen reactie), maar na even start/stop te drukken alles weer normaal. De klachten op fora over vastlopende mediacenter/autocomputer ervaar ik zeker niet.

Grootste ergernissen:

- Die kl*t% My Peugeot app..... die het vaak goed doet qua registratie van ritten, maar ook dagen niet (geen ritregistratie), terwijl er wel altijd connectie is met de app want die geeft wel het juiste nog te rijden km's zowel benzine als elektrisch aan.
- De door de Peugeot dealers voorgestelde granny-loader, oftewel de Easywallbox....... Gewoon een stekkerlader die je in kan pluggen in een stopcontact en dmv een CT klem intelligent kan laten laden (als er een andere grootverbruiker op dezelfde groep zit, dan pauzeert het laden totdat het verbruik het weer toelaat). Laden gaat goed, maar de app is het grootste drama sinds de Titanic...... Registreert van alles, behalve hetgeen je nodig hebt: geen datum, geen tijden, nummering laadsessies zijn onlogisch en veranderen elke keer. Contact met de Italiaanse developers geeft geen/tot weinig hoop op verbetering.

Er zelf maar een smartplug (16A) ertussen gezet en die heeft een energiemonitoring erop. Dat gaat top. Data per uur, per dag, per week, per maand, per jaar, incl. uitdraai naar een pdf of excel file. Die dien ik in bij de werkgever en die regelt de thuislaadkosten.

Een echte laadpaal is erg duur (incl. verbouwing meterkast) en gezien de 3,4 kWh lader onboard heb je er niet zo heel veel aan. Lekker thuis à 27 cent per kWh en 's avonds laat inpluggen en 's morgens weer vol.

Kortom: auto is top, rijd heerlijk, niks te klagen (behalve dat ik graag meer opties had genomen, maar komende van een EUR 30.000 C4 Grande Picasso naar een EUR 40.000 Peugeot (inzake bijtelling leaseauto) vind ik het al duur genoeg.

Apps blijken voor veel fabrikanten echt een sluitpost te zijn.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

PRIVATE LEASE Peugeot 308

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (3)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.