Peugeot 307 XSI 2.0 16V (2002)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 307 XSI 2.0 16V |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2002 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 9.000 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Auto gekocht begin 2003. Stond al op kenteken want was gebruikt door verkoper en als demo.
Positief zijn o.a de rijeigenschappen, de goede climate control, de goede sportstoelen en dik lederen sportstuur.
Vering is harder dan de vroegere Franse auto’s maar voldoende comfortabel. De besturing is lekker direct, een fijne rijdersauto. (Zoals de Ford Focus.)
PROBLEMEN
De problemen ontstonden helaas al vrij snel. Na 3 maanden brak er iets aan de richtingaanwijzer en een centraal onderdeel com2000 genaamd wat allerlei electronische functies regelt moest worden vervangen. Dit onderdeel heeft 3 maanden in bestelling gestaan. Na montage heeft het nieuwe onderdeel het 2 dagen volgehouden. Toen begaf de richtingaanwijzer het weer en moest weer een nieuw onderdeel besteld worden. Inmiddels zit de 6e of 7e com2000 in de auto. Ben de tel bijna kwijt. Alles onder garantie en geen kosten voor mij , alleen veel tijd kwijt. Daarnaast nog tussentijdse bezoeken voor tweemaal niet functioneren van de centrale deurvergrendeling en dde ruitesproeier deed het niet meer.
Bij de apk keuring werden de voor en achterwielen verwisseld vanwege de bandenslijtage. uitstekend initiatief maar bij het rijden hoorde ik een vreemd geluid.
Oplossing van de garage was het weer terugwisselen. Men wist ervan dat dit kon gebeuren maar een stukje rijden was kennelijk niet gedaan.
Recent auto gebracht voor grote beurt, terugroepactie, twee banden en opnieuw vullen airo. Bij het afhalen was de auto nog niet klaar . De banden waren niet gedaan want degene die ik vroeg waren niet op voorraad. Bij het brengen van de auto vroeg men mijn telefoonnummer maar blijkbaar niet de moeite om te bellen. Na afhalen houdt de auto in wanneer de airo aanstaat. Zonder airco niet. Binnenkort weer naar garage. Rekening al ontvangen en deze vermeldt ruitesproeiervloeistof; vreemd want deze was op voor bezoek aan garage en is na bezoek garage nog steeds op.
update:
Probleem met airco door opnieuw te vullen opgelost.
Na het bijvullen van de ruitesproeier bleek dez niet meer te functioneren. Na een middag bij garage nog niet opgelost. Kennelijk lastige storing. Auto is nog twee dagen bij garage geweest. Oorzaak was een kastje met software en zekeringen onder de motorkap. Deze is inmiddels vervangen en auto weer in orde.
De kosten wilde men in eerste instantie voor mijn rekening laten komen maar na uiten van mijn ongenoegen een goede coulancevoorstel ontvangen. Dit is in ieder geval keurig.
update:
reactie op degene die de moeite neemt te reageren:
inderdaad komt het antwoord misschien niet geloofwaardig over. Maar hiervoor heb ik twee Renault Meganes gehad. Met de eerste regelmatig problemen en ook een keer dat hij niet wilde starten. Daarna weer een Megane gekocht en deze heeft geen enkel probleem gehad. Mijn eerste Megane was net als deze Peugeot een van de eerste exemplaren. Wijze les moet dus eerder zijn: Koop geen model wat net op de markt is. Teveel kinderziektes.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.