Peugeot 307 SW 1.6 HDiF 16V 110pk Pack (2006)

autoreview

Peugeot 307 SW
Peugeot 307 SWPeugeot 307 SWPeugeot 307 SWPeugeot 307 SWPeugeot 307 SWPeugeot 307 SWPeugeot 307 SWPeugeot 307 - interieurPeugeot 307 - interieur

Signalement

Uitvoering307 SW 1.6 HDiF 16V 110pk Pack
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2006
Jaar van aanschaf2006
KM-stand bij aanschaf7 km
KM-stand laatst180.000 km
Lezerswaardering: 15%
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 151.000 km

In april 2006 mijn vorige SW (Gris Sidobre), van sept. 2002 met 173.000 km achter de kiezen, ingeleverd voor een ’verse’. Deze keer de 110 pk versie (Noir Obsedien). Wat een genot om met deze wagen te rijden. Stukken zuiniger en vlotter dan de 90 pk en na 47.000 km, op de normale beurten na, nog geen problemen gehad (afkloppen). Een fantastische reiswagen.

Naast de standaard pack uitrusting heb ik nog een aantal opties genomen zoals pack visibilite en xenon verlichting. Dat is laatste is een echte aanrader. Wat een zicht! De claxon is t.o.v. van de vorige versie echt lullig. Verkeerde zuinigheid van Peugeot.

Niet echt tevreden ben ik met de (gescheiden regelbare) climate control. De ingestelde temperatuur wordt volgens mij niet gehaald. Vooral verwarmen is voor mijn gevoel een probleem. Bij de peu-garage gemeld maar geen bijzonderheden geconstateerd. Koelen werkt wel goed. (zijn er meer ’myreviewers’ die dit herkennen?)
Bij de vorige versie hoge slijtage van de achterbanden (bijna sneller dan voor). Dat probleem lijkt door Peugeot te zijn aangepakt.

Het rijcomfort is uitstekend. De 110 PK motor voldoet prima om vlot mee te komen in het verkeer (meer PK’s blijft een wens). Als je de cc instel op de toegestane snelheden dan kun je zeer zuinig rijden.

De interieur bekleding is bij deze versie zwart uitgevoerd. Dramatisch! Je ziet er werkelijk alles op. Dus als schoonmaken niet je favoriete hobby is dan geen zwarte interieur bekleding nemen (tenzij je geen kinderen vervoert). Jammer is dat voor een extra stoeltje op de 3de zitrij nog steeds fors bijbetaald moet worden. Het flexibele interieur is handig.

Prima wagen als je veel kilometers vreet. (Het glazen dak blijft voor velen die voor het eerst instappen een verademing)

12-12-2008 km stand 144.000
Auto blijft comfortabel rijden. Geen bijzondere bijgeluiden.

17-02-2009 km stand 151.000
Er beginnen toch de nodige problemen te onstaan. Niet gek gezien de km stand en intensief gebruik. Winterbanden (Snowtrack 2) geven enigszins afrolgeluid. Kan komen doordat minimale profieldiepte is bereikt.
Verder rijdt ie nog steeds "strak". Nog 6 maanden volhouden!

PROBLEMEN

  • 151.000 km

Geen. Behalve dat de garage die ik koos voor onderhoud, in eerste instantie niet echt vriendelijk overkwam omdat de leasemij ervoor heeft gekozen de auto’s centraal in te kopen. Dit is inmiddels wel beter.

20-04-2006 km stand 62.000
Geen bijzonderheden. Ik ben iets voorzichter met het gaspedaal geworden na een aantal CJIB aanschrijvingen. Rij daardoor wel zuiniger. 1:17 / 1:18. Blijft formidabele auto.

19-01-2008 km stand 99.950
De magische grens bijna bereikt. Auto blijft comfortabel rijden. Wel hier en daar wat bijgeluiden uit het vooronder, komt door de km’s denk ik.
Problemen: kapotte cruisecontrol (remlichtschakelaar), De handel van de richtingaanwijzer kaduk, ik dacht dat peugeot dat nu wel had opgelost (4 stuks op mijn vorige Peus) maar onder garantie verholpen. Verder nog kleine olielekkage verholpen. Dit laatste beschouw ik als normaal onderhoud gezien de km’s.

12-12-2008 km stand 144.000
Vanaf de zomer wilde de auto slecht optrekken. Leek wel op het ouderwetse "turbo gat". Deze week is de turbo vervangen nadat de motor vreselijk ging gieren (dacht zelf eerst aan V-riem). Probleem van het optrekken is daarmee ook opgelost, auto rijdt weer als nieuw. Garage heeft in overleg met Peugeot Nederland de turbo gedeeltelijk onder garantie vervangen ondanks dat de auto al ruim 2,5 jaar oud is. Werd door de dealer vooraf geregeld. Klasse.
Verder normale onderhoudsbeurten. Geen bijzondere gebreken.

17-02-09 km stand 151.000
Na vervanging van de turbo problemen met de motorcomputer. Steeds terugkerende emissie-storing. Motorcomputer is uiteindelijk vervangen.
Na ca. een week wederom storing. Turbodruk te hoog. Garage regelde wel meteen 1ste APK. Hierbij geen bijzonderheden.
Nog 6 maanden volhouden.

Afscheid

  • 180.000 km

Nog 1 maand dan staat de volgende leasebak klaar. Ik heb gekozen voor de nieuwe Renault Grand Scenic (7-zitter). Ik had nogwel willen wachten op de 5008 7-zitter (levering vanaf december) maar de lease maatschappij wilde niet langer wachten :-(
De 307 blijft het goed doen. Geen problemen meer gehad. Deze zomer nog probleemloos mee op en neer geweest naar Italië. Auto blijft strak rijden.

9,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.