Peugeot 307 Break XT 2.0 HDI 90pk (2004)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 307 Break XT 2.0 HDI 90pk |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2004 |
Jaar van aanschaf | 2011 |
KM-stand bij aanschaf | 223.000 km |
KM-stand laatst | 227.000 km |
de eerste km's niet duits dieselen.
- 227.000 km
Na 10 jaar tdi's te hebben gereden. Puur uit kosten een Peugeot HDI gekocht.
Bij kmstand van 3600000 km begon mijn passat van 99 veel kuren te krijgen en zouden er veel onkosten aankomen.
Eigenlijk wou ik weer vw tdi variant. Maar als je in bouwjaar en kms er op vooruit wilt gaan, gaat dat flink geld kosten.
Helaas op dit moment is er minder budget voor een auto dus de keuze was snel gemaakt voor een 307.
Nu heb ik 2500 euro bij betaald en heb een 307 break hdi van 2004 en 140000 km minder.
Bij een garagebedrijf gekocht in Oosterwolde zonder garantie etc. Maar met NAP certificaat en nw APK. Boekjes ingevuld bij een dealer tot januari 2011.
Tja en dan rij je plotseling frans. Vele vrienden en familie keken vreemd op na al die vws en dat ik hier mee aan kwam rijden.
Maar het bevalt mij erg goed. De 307 rijd rustiger en relaxter dan de passat. Alleen is de degelijkheid geen passat. Maar ik vind het echt 100% mee vallen.
Hier de plus en minpunten die mij tot opheden zijn opgevallen. Waarbij ik onbewust vergelijk met de passat.
Plus:
Comfort, maar toch stevig op de weg.
Stoelen, onverwacht stevig. Met veel steun. Zijn ook sportieve stoelen.
Ruimte kofferbak, groter dan de passat.
Verbruik, veel over gelezen maar valt mee. Gemiddeld 1:16 a 1:17.
Veel luxe aan boord, stuurbediening radio en cruise control. Climate control met display.
Min:
Minder degelijk als een oudere passat. Gooi maar is een deur dicht en je merkt het. Afwerking interieur niet altijd even netjes.
Zij windgevoeligheid, bij harde wind.
Zijn hier meer mensen bekend mee?
Alle digitale display zijn met licht aan en veel zon niet te lezen.
Minder power dan de 115pk passat.(maar is logisch met 25pk minder)
Problemen zover:
Weinig....
Hitte schild uitlaat resoneert. Moet even vast gezet worden.
Verder niks.
Conclusie:
Ik had veel gelezen over de 307. Vooral negatief. Na bijna 4000km herken ik hier niks van. De overgang van duits naar frans is mij 100% mee gevallen.
Positief verrast over P307.
Ik ben van de zomer benieuwd hoe hij zich gedraagt met een Kip caravan van max 1200kg aan de haak.
315.000km
Inmiddels 2,5 jaar verder na de aankoop en gewoon doorgaan. Wel vele koplampjes verder, maar eigenlijk niks noemenswaardig.
Gewoon onderhoud volgens de interval, banden en lampjes.
Maar nu toch wat groot onderhoud in aantocht. Nw distributie, een of meer verstuivers, 2 banden en draagarm. Toch zo'n 800 tot 1000 euro kosten.
Besloten om hem weg te doen en ook terug te gaan van 2 auto naar een.
Dus opzoek naar een opvolger, waarbij we denken aan v.a. 2006. 307hdi 80kw, focus/c max tdci 80kw, megane estate 19dci 96kw.
Maar de 307 heeft gedaan wat zij moest doen, geen rare kosten, betrouwbaar enz.
Zeker een aanrader..
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.