Peugeot 307 Break Premium 2.0-16V (2007)

autoreview

Peugeot 307 Break
Peugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 BreakPeugeot 307 - interieurPeugeot 307 - interieur

Signalement

Uitvoering307 Break Premium 2.0-16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2007
Jaar van aanschaf2007
KM-stand laatst60.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 33.000 km

Leaseauto sinds augustus 2007

Plus:
Motor voldoende krachtig,zeer stil en redelijk zuinig
ruimte
complete uitrusting zeker ook met NAV

Min:
Matige bestuurdersstoel, leek vanaf begin al naar links uitgezeten. Ben van Peugeot juist fijne stoelen gewend.
17 inch velgen geven aandrijving te veel door ondanks regelmatig uitbalanceren blijft de auto constant trillen. Irritant.
Afwerking matig.
Krakende electisch bediende ramen voorin.
Geluid van radio slecht,goedkoop en geeft trilling in deuren.
Stoelzitting achterin na gebruik van vlakke laadvloer ramp om weer in zit positie te krijgen. Vliegt uit de sponning en lastig om er weer in te krijgen.
Schuifdak achteraf inbouwen leverde idioot ver naar achter plaatsing door de dakconstructie op waardoor bij warm weer het open dak voorin nul effect oplevert. Sterker nog, je kunt het beter dichtdoen omdat het voorin juist erg opwarmt. Bestel bij deze auto een open dak vanaf fabriek of doe het niet.

PROBLEMEN

  • 33.000 km

Trilling in stuur door of velgen of aandrijving algemeen al vanaf aflevering. Auto moet eigenlijk weer terug maar ben al enkele keren geweest en zin verdwijnt.

Auto nog erg nieuw kan nog weinig melden over betrouwbaarheid etc. Vaker Peugeot in verleden gereden maar zeker na de Alfa en de min punten van deze 307 ben ik er nog steeds niet erg enthousiast over.

Update 5 nov.08
Een jaartje verder en totaal ong 33000km op de teller. Binnenkort wordt de zitting van de bestuurderstoel vervangen. De eerdere klacht wordt alsnog serieus genomen. Tegelijkertijd nieuwe sleutel, afstandsbediening kapot.

De wielen (zou bij alle merken met 17 inch voorkomen) zijn nu 6 keer uitgebalanceerd en na 1 rit Belgie met oneffen wegdek en hobbels weer vertrouwd aan het trillen. De geleende 307 met 16 inch was onlangs nog vele malen erger; een trilkanon bij 130km. De 5 jaar oude voorloop 307 met standaard velgen had nergens last van. Omdat een 307 verder comfortabel, ontspannen rijdt, goed op de weg ligt en zeer stil is doet dit enorm afbreuk. De auto heeft nog nooit echt lekker gereden.

De buitenspiegels zijn onlangs gesmeerd maar volgens mij betrof \'het herhaaldelijk niet uitklappen\' een electronicastoring. Anyway, ze lijken het nu goed te doen.
Versnellingsbak is niet het sterkste punt van de 307. Het gaat hakkerig en de achteruit laat zich vaak lastig inleggen.

Het brandstofverbruik valt me mee: ong. 1 op 11,5km

Al met al geen dramatische zaken. In autojaartesten heeft elke auto tussendoor wel wat. De 307 was al geen overtuigende keuze en irriteerde me, door het schuifdak en getril, al letterlijk vanaf de 1e rit na aflevering.

  • 60.000 km

60.000km
Garage dichtbij werk gezocht. Vergat tot 2 keer de auto voor een grote beurt. Aan einde dag stond de auto nog steeds waar ie s'morgens door mij was neergezet. Weg dus. Andere garage heeft beurt uitgevoerd. Ontving leenauto zonder benzine en uiteraard geen excuses. Desinteresse droop er van af.
Stoel: 30.000km later weer uitgezakt (85kg moet ie kunnen hebben toch). Het probleem werd erkend! Leek hen raadzaam niet voor 2e keer vulling te vervangen. Zouden denken over structurele oplossing. Nu 3 weken verder uiteraard niks gehoord. Kan er weer achteraan.
Trillende velgen. Voorbanden zijn vervangen. Het getril in stuur vanaf aflvering leek eindelijk weg. Nu na 3 weken komt het weer langzaam terug. Ik rijd vnl snelweg maar vind het geen pretje meer met dat getril en scheve zit.
Ouderdom:
Zie na 2 jaar de auto ook echt ouder worden. Ramen kraken en stof in kofferbak laat los.
Kortom zeer matige auto en slechte service van dealers.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (5)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.