Peugeot 306 XR 1.4i (1993)

autoreview

Peugeot 306

Signalement

Uitvoering306 XR 1.4i
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar1993
Jaar van aanschaf2003
KM-stand bij aanschaf132.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na problemen (het niet kunnen verhelpen van lekkage van versnellingsbak olie) met mijn vorige auto, een Peugeot 106 van begin 1992, was het tijd voor een andere auto. Al snel bleek de Peugeot 306 een goede vervanging. Wat een ruimte en luxe vergeleken met de Peugeot 106. De speciale ’Selection’ uitvoering heeft electrische ramen, centrale deurvergrendeling, mistlampen voor enz. Qua exterieur en interieur een mooie en perfecte auto voor een relatief lage prijs. Het verbuik van 1:14 is uitstekend te noemen.

Jammer is dat de auto nog al wat rammeltjes heeft en nog al snel luidruchtig moet koelen tijdens file-rijden of bij het rijden op hellingen in een parkeergarage. Ook jammer is dat als de auto op snelheid is (vanaf 120 km/u) best veel lawaai produceert. Daarnaast heeft de auto op de snelweg wat last van een piepend geluid (waarschijnlijk wind onder de motorkap). In de winter kan soms ook het voor- en achterraam aan de binnenkant bevroren zijn. Voor de rest is het een prima auto, handig ook zijn de twee afsluitbare dashboardvakken/kastjes.

PROBLEMEN

Na 5000 kilometer probleemloos gereden te hebben bleek bij de winterbeurt dat de v-snaar vervangen moest worden.

Na 6000 kilometer bleek ook deze auto te lekken. Er was een motorolie lekkage geconstateerd. De distributieriem hoefde gelukkig niet vervangen te worden (dit was bij de 80.000 kilometer beurt al gedaan). Ook een lekke koelvloeistofslang moest vervangen worden.

Na 7000 kilometer bleek de auto wel erg veel lawaai te maken. De uitlaat bleek lek. Het hele middenstuk moest vervangen worden.

Na 9000 kilometer is de auto APK gekeurd. De auto is goedgekeurd. Ook het RDW die de auto voor een steekproef had uitgekozen kon geen problemen of slijtage vinden. Kortom een prima auto!

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.