Peugeot 207 XS Pack 1.6-16V (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 207 XS Pack 1.6-16V |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand laatst | 95.000 km |
Een mooie en betrouwbare auto
- 93.000 km
Eind 2006 was het dan zover, mijn eerste eigen (lease-) auto. Na enige twijfel, is het uiteindelijk toch de 207 geworden. Ik heb mijn gevoel laten spreken, de auto rijd heerlijk en ziet er fantastisch uit. Hieronder mijn bevindingen.
Comfort:
Het comfort van deze auto is prima. De stoelen zitten uitstekend en de vering is niet te stug. We hebben meerdere lange ritten (1000km+) gemaakt met de auto en we kwamen altijd fit aan. De airconditioning en de verwarming werken goed samen om de auto een aangenaam klimaat te geven en de interieur parfumeur draagt daar ook aan bij. Wel is de auto in het begin wat rumoerig bij hogere snelheden, maar dat hoort een beetje bij de klasse denk ik.
Motor:
De 109pk motor stelt de auto in staat om goed mee te komen met het verkeer, maar ook niets meer. Liever had ik een klein beetje meer vermogen gehad. Peugeot is redelijk snel met een 1.6 vti motor gekomen en ik denk dat de auto daarmee net iets beter rijd.
Betrouwbaarheid:
Laat ik voorop stellen dat de auto me nooit in de steek heeft gelaten. Zowel bij strenge vorst als bij tropische temperaturen start de auto altijd. Ook heeft de auto zonder problemen veel lange stukken gereden. Toch zijn er enkele dingen die ik wil delen:
- De koplampen gaan net iets te vaak stuk. Ik heb ze al twee keer allebei moeten vervangen
- Het motormanagement heeft drie keer kuren vertoond. Hierdoor had de auto maar een fractie van het totale vermogen. Als ik de auto opnieuw startte was het verholpen.
- Er zit een kleine rammeling rechtsonder in de auto. Er is blijkbaar ergens een aansluiting niet helemaal goed. De dealer kan het probleem niet oplossen. Gelukkig is de rammeling zo beperkt dat de meeste mensen het niet horen, maar het is wel ergerlijk als het je eigen auto is.
Gebruikskosten:
De auto gebruikt redelijk wat benzine. Bij normaal gebruik kom ik altijd rond de 8,3 liter per 100 kilometer. Dat kan natuurlijk zuiniger en is ook niet wat de folder beloofde (7l/100km). Qua onderhoud kan ik niet zeggen hoe duur de auto is (lease-auto). Ik vermoed dat de auto niet duur is aangezien er erg weinig mis is tijdens de beurten en aangezien er geen dure reparaties geweest.
Kwaliteitsbeleving:
Deze extra categorie heb ik toegevoegd omdat ik dit de kwaliteit van de auto wil benadrukken. Het interieur bestaat uit erg mooi materiaal en sluit overal goed aan. Alle schroeven en lasnaden zijn weggewerkt en er rammelt (vrijwel) niets. Vooral het materiaal waarmee het dashboard is afgewerkt is erg mooi, dit zie je vaak niet eens in veel duurdere auto's. Wat mij betreft is dit het USP van de auto, de 207 voelt duurder dan hij is. erg mooi!
Conclusie:
De 207 is een hele fijne auto met een duidelijk herkenbaar uiterlijk en een erg mooi afgewerkt interieur. Niet alles is perfect, maar de auto brengt je altijd waar je zijn moet en doet dat zonder je daarbij veel te vermoeien. De motor voldoet en de auto zit vol met opties. Wat mij betreft een aanrader in zijn klasse.
Afscheid van de Peus
- 95.000 km
Eind Augustus was het zover, ik kreeg mijn nieuwe auto. Dat betekende afscheid van mijn vetrouwde 207. Het is nu even later en ik heb nog eens nagedacht over de ´closing comments´ voor de Peus. Om het overzicht te bewaren volsta ik met een kort lijstje waarin ik de belangrijkste punten op een rij zet.
+ Wat een mooi interieur heeft de auto toch
+ Alles zit er eigenlijk standaard al op
+ De auto heeft een eigen gezicht
+ Comfortabel genoeg voor lange reizen
- Niet zo zuinig als je zou willen
- Goede wegligging, maar toch wat log
- De auto kan wat meer vermogen gebruiken
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.