Peugeot 207 XS Pack 1.6-16V VTi (2009)

autoreview

Peugeot 207 XS Pack 1.6-16V VTi (2009)

Signalement

Uitvoering207 XS Pack 1.6-16V VTi
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2009
Jaar van aanschaf2015
KM-stand bij aanschaf136.000 km
KM-stand laatst248.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Peugeot 207 1,6 VTI 3drs XS pack 2009

  • 245.500 km

Ik heb deze auto gekocht in oktober 2015 met 136.000 km op de teller. Ik was bekend met slechte punten van de 1.6vti motorblok maar voor de prijs wilde ik wel de gok nemen.

Inmiddels staat de auto op 245.000 km maar dit is niet probleemloos gelukt. Gemiddeld ongeveer 18.000 km per jaar gereden.

Alleen het eerste eerste jaar na aankoop zonder problemen gereden. Veel lekkages, zowel kvs als olie die moeilijk op te lossen waren. Veel storingen die na wissen weg blijven.

Vanaf 2015 zijn de volgende zaken vervangen:

- 2016 Thermostaathuis, thermostaatsensor
- 2016 kogelstuurstang links voor
- 2017 Waterpomp, spanrol
- 2017 Remblokken & remschrijven, banden voor
- 2018 Expansievat, dop en radiatorslangen
- 2018 Remblokken achter, banden achter
- 2019 nokkenaspositiesensoren, elektropomp
-2019 Carterpanpakking, oliefilterscheidinghuispakking,
kleppendekselpakking
-2019 Hulpcilinder koppeling, Distributiekettingspanner
-2020 Thermostaatsensor, waterpomp
-2020 Gehele uitlaat bij km stand 236.000 (was nog
orgineel), Banden voor
-2021 bobine, expansievat, dop

Daarnaast zijn standaard beurten jaarlijks gehad bij garage.

Lekke koppakking
De garage heeft in 2019 geconstateerd de koppakking lek is en dat waarschijnlijk nog meer schade intern is, economisch total loss was hun conclusie. Ze gaven de auto nog 2 weken Besloten door te rijden totdat die er mee zou stoppen. Inmiddels zijn we jaar verder en rijdt die nog steeds :).

Verbruik olie
2015: 1L / 4000 km
2021: 1L / 1500 km

Gemiddeld benzineverbruik : 6,1l / 100km

Rijervaring:
Auto heeft in mijn ogen altijd lekker gereden, vlot met 120 pk, zuinig en goede wegligging. Ook met 245.000 km op de teller rijdt de auto nog fijn. Alle electronica werkt nog perfect, climate control werk prima.

Conditie motor:
Topsnelheid haalt die niet meer, blijft steken op 190km/h (fabrieksopgave 200km/h) op de teller, dus de motor lijkt wel wat pk's te hebben verloren. Daarnaast klinkt de motor niet gezond, dieselend achtig, en "hapt" vaak naar lucht.

Helaas lekt de auto weer flink bij de waterpomp, en lijkt de koppakking steeds meer lek te raken. Ook de ketting lijkt zijn beste tijd te hebben gehad. Het wordt dus helaas na zes jaar tijd voor afscheid nemen.

auto weg

  • 248.000 km

problemen met koelvoeistof werden zo groot dat ik hem geschorst had om de auto op te gaan knappen. Alleen twee maanden later stond die nog precies op dezelfde plek zonder dat ik iets er aan gedaan had. Auto startte ook niet meer dus uiteindelijk nog 400 euro voor gekregen.

En een nieuwe avontuur gestart met een Fiat Bravo 1.4 T-jet 150 pk uit 2007.

5,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.