AutoWeek.nl heeft je steun nodig
We zien dat je een adblocker gebruikt. Dat vinden we jammer, want alleen dankzij advertenties kunnen we autoweek.nl gratis toegankelijk houden. We willen je vragen voor autoweek.nl een uitzondering te maken. Wil je jouw adblocker voor ons pauzeren? Zo werkt het

Peugeot 207 X-Line 1.4 (2008)

autoreview

Peugeot 207 X-Line 1.4 (2008)

Signalement

Uitvoering207 X-Line 1.4
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf130 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Sinds 2008 als lease-auto nieuw gekregen via mijn bedrijf. Puur voor de zakelijke km en het woon-werk verkeer.

Ik heb de auot nu voor 1,5 maand. Met 1.4 benzine motor-tje geen racemonster, maar het komt voldoende vooruit.

In eerste instantie met een schuin oog naar deze auto gekeken vanwege de slechte ervaringen met de voorganger van de 207, de Peugeot 206 die ik een paar jaar eerder heb gehad. Maar die Fransen zijn wel vooruit gegaan.

Waar de 206 nog een boot op wielen was is deze auto qua rijcomfort zeker op de goede weg.

Exterieur:
Dit is niet bepaald wat ik onder een mooie auto versta. HEt is net of de auto in een pers is geweest als je kijkt naar de wielkuipen. De auto was af met ronde vormen en toen hebben ze bij wijze van spreken met een kettingzaag de auto wat minder breed gemaakt. Wat er overblijft is een hele raare vertikale wielkastrand, met rare vormen welke komen door de vorm van de bumper.

Het gat aan de voorkant is heel groot en de motorkap hangt er als het ware nog even overheen. De acherkant is al even zo extreem vormgegeven als de voorkant. En ik kan maar niet wennen aan dat eerste ruitje na de A-stijl. Hier had prima een spiegel gemaakt kunnen worden. In plaats daarvan hebben ze de spiegel er later maar ergens opgeplakt.

Erg jammer. Maar dit is een persoonlijke kwestie.

Interieur:
Het interieur is prima voor elkaar. Alles zit op de juiste plek, en ziet er goed uit. De gebruikte materialen zijn zelfs erg mooi en prettig. Een paar zaken zijn wel erg storend:
1: het blinkende embleem op het stuur. Deze wil nog wel eens de zon in mijn ogen terug kaatsen.
2: De zilveren accenten midden op het dashboard. Bij zon glimt dit veel te veel en je ziet het altijd terug in de voorruit.
De bestuurdersstoel is op 4 manieren te verstellen, de bijrijdersstoel maar twee.
De achterbank is in delen neerklapbaar. Wel handig. Achterin is het wel redelijk klap, maar dat is bijna standaard bij een compacte middenklasser als deze. Hoewel je dat aan de buitenkant niet zou verwachten omdat hij best groot overkomt.

luxe:
Deze auto heeft standaard de luxe die bij elk merk nu zo’n beetje standaard is.
Electrische ramen voor, electrische spiegels, radiobediening aan het stuur, koplampen in hoogte verstelbaar, dashboard verlichting is te dimmen, ABS etc. etc.

Niet verwacht maar wel gekregen is de cruise-control. Deze werkt bijzonder prettig. Je stelt de snelheid digitaal in. Met stappen van 1 of 5 km omhoog en omlaag. Een activeer en deactiveer knop. Als je remt of koppelt stopt de cruise control, maar de snelheidsinstelling blijft staan. Even activeren en je gaat volgas (ja echt volgas) terug naar de ingestelde snelheid. Het is de perfecte anti-boete machine!

Niet verwacht, wel geprobeerd en niet prettig is de maximale snelheidsinstelling. Hierbij kan je een snelheid instellen welke niet overschreden kan worden. Tenzij je het pedaal doortrapt over een soort klik heen, dan kan je wel even wat harder.
Je zou denken dat niet de cruise-control maar deze instelling de perfecte anti-boete machine is, maar dat is het niet. Als je de max-snelheid aan heb staan en je wilt er overheen, dan geeft dat een onnatuurlijk raar en niet prettig gevoel.

Comfort:
Beter afgeveerd dan de 206, en daardoor prettiger te rijden. De stoelen zijn net als in de 206 niet goed. Geen voldoende steun in de rug, teveel bewegingsvrijheid. Moet er wel bijzeggen dat ik 1,95m lang ben. Steun in de benen is er dan weer niet bij. Toch kan het wel, want mijn Suzuki Swift uit 1991 heeft dat wel, en in die auto ben ik echt niet kleiner dan in de Peugeot. En dat terwijl de Fransen op zich ook niet bepaald Italiaans zijn qua lengte.

Mijn Eindoordeel:
Beter dan zijn voorganger, prima auto, redelijk luxe, maar weer erg jammer van de stoelen! Haalt de auto voor mij een stuk omlaag. Met een andere stoel zou ik denk ik WEL erg tevreden zijn!

PROBLEMEN

Tot nu toe geen problemen. De auto is 7000 km oud.

Update 3 juli 2008

Inmiddels na drie maanden rijden heeft de auto 10.000 km achter de kiezen. Nog steeds geen problemen ermee gehad, en het valt me op dat er OF een groot reservoir ruitenwisservloeistof in zit, OF hij gaat bijzonder zuinig met de vloeistof om, want ik heb die nog niet bij hoeven vullen.

Oliepijl ietsje gezakt, normaal verbuik dus. Remvloeistof en koelvloeistof nog op de normale stand. Prima autootje. Verbruikskosten vallen dus erg mee, sterretje erbij.

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Lezersreacties (7)

Reageren