Peugeot 207 Féline 1.6 HDiF 16V 110pk (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 207 Féline 1.6 HDiF 16V 110pk |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 6 km |
KM-stand laatst | 74.500 km |
ERVARINGEN
- 74.500 km
Sinds maart 2007 ben ik in het bezit van een lease-207.
Ik heb gekozen voor de Feline, omdat daar alles wat ik wilde al standaard op zit. Beter een volledig uitgeruste 207 dan een kale Golf voor hetzelfde geld.
Na drie maanden in een voorloper-207 hdi met slechts 70 pk (is te licht voor deze auto), is de 110 pk versie een verademing. Koppel pakt goed op, vanaf 1500 toeren is het al lekker sleuren. Trekt goed door, hernemingen gaan ook soepel en vlot.
Na een tijd begint dit echter wat gewoontjes te worden en is het toch eigenlijk jammer dat er geen krachtigere diesels voor de 207 beschikbaar zijn.
Helaas geen 6e versnelling, dat zou voor meer rust zorgen bij >120 km/u.
Bochtenwerk is erg goed, de stuurbekrachtiging had alleen wat minder licht gekund voor meer gevoel met de weg. Onderstel is redelijk hard afgesteld, maar dat went na verloop van tijd.
Cruisecontrol werkt prima, net zoals de parkeersensoren. De lichtsensor heb ik op de Zweedse stand laten zetten; de statische bochtenverlichting is een aardige toevoeging voor de donkere straten en steegjes.
De sportstoelen (met halflederen bekleding) zitten ook prima, alleen had ik een centrale armsteun wat handiger gevonden dan de aparte steunen per stoel die er standaard in zitten (zitten altijd ongelijk).
Ik mis nog wat handige opbergvakjes en goede bekerhouders. Je flesje water kan je bijvoorbeeld nauwelijks kwijt door de armsteunen.
Verbruik is ongeveer 1 op 18,5, wat ik niet verkeerd vind aangezien ik van doorrijden houd.
Update 15/9/08 (26800 km):
Verbruik ligt nog steeds rond 1 op 18,5 vooral door veel file-kilometers. Lange ritten zijn redelijk vermoeiend, vermoedelijk door een combi van de stoelen, ontbreken 6e versnelling (bij 140 km/u of harder) en redelijk harde afstelling.
Motor is erg soepel en trekt goed door in de bergen. Banden zien er nog goed uit (Michelin Primacy).
Update 29/4/09 (41350 km)
Inmiddels weer zo'n 15k km verder. Winterbanden eronder gehad (Bridgestone Blizzak 16 inch) dec-maart. Ten opzichte van de Michelins vond ik de auto wat meer zoekerig rond de middenstand van het stuur. Verbruik met deze banden lag ook iets hoger. Heen en weer geweest naar Berlijn in december, 170 km/h op de cruise control geen enkel probleem.
Gemiddeld verbruik is rond de 5,4l per 100 km uitgekomen. Had nog wat zuiniger gekund, maar er zit redelijk wat tijd in de file bij.
Update 15/06-2011:
Auto is na vier jaar eind maart 2011 weer ingeleverd bij de leasemaatschappij. Al met al een fijne auto geweest met relatief weinig problemen, zeker niet mechanisch.
Nu tijdelijk een Fiat Bravo, een Alfa Giulietta wordt uiteindelijk de echte opvolger.
PROBLEMEN
- 74.500 km
Lekke condensator door steenslag. Vervangen en werkt weer als een zonnetje (na ongeveer 25000km).
In vier jaar een keer of 5-6 bij de dealer langs geweest om de dimlichten te laten vervangen (te grote handen om het zelf te doen).
Achterlichten waren vaker aan de beurt, maar dat is in een paar minuten zelf te doen.
Twee keer een defecte parkeersensor (winter 2010 links en winter 2011 rechts); combinatie van modder, sneeuw en pekel lijkt me de boosdoener.
Remlichtschakelaar een keer kapot - kreeg toen de cc niet meer aan de praat, erger nog is dat mijn remlichten het niet meer deden (geen melding in bc!). Vervangen bij de dealer.
Reservoir voor het roetfilter additief was een keer lek, bleek bij een beurt. Niet ernstig, toch vervangen.
Geen mechanische problemen, voornamelijk elektronisch. Is me niet tegengevallen overigens.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren