Peugeot 207 Féline 1.6 HDiF 16V 110pk (2006)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 207 Féline 1.6 HDiF 16V 110pk |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2006 |
Jaar van aanschaf | 2006 |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Waarom een Peugeot 207.
Van mijn werkgever mocht ik een auto gaan leasen, en ik had de keuze uit een ’kale middenklasser of een kleinere auto met veel optie’s. Al snel wist ik dat het een ’kleintje’ zou worden.
Het uiterlijk van de 207 was voor mij doorslaggevend. Smaken verschillen maar ik vind dit model zeer geslaagd. De 207 steekt met kop en schouders boven de rest uit.
Ook het interieur en het dashboard zien er mooi en degelijk uit.
Half oktober 2006 werd de 207 Feline 5-deurs 1.6 HDiF 16V afgeleverd met de volgende extra’s: 17’ lichtmetaal, verwarmbare voorstoelen, JBL-systeem,Carkit.
Echt een plaatje om te zien met z’n speciale gril, de dikke velgen, het panoramadak en het half lederen interieur. Ik was en ben zeer tevreden over het uiterlijk van deze auto.
Inmiddels staat de kilometerteller op 10.000 en heb ik de volgende zaken in zowel positieve als negatieve zin opgemerkt.
Positieve zaken:
De auto rijdt erg lekker, de variabele stuurbekrachtiging is even wennen maar ik vind het uitstekend werken. De motor is redelijk stil en snel genoeg. De pedalen staan ver genoeg uit elkaar en ook de ruimte tussen de pedalen en het dashboard is voldoende. Bijna alles aan deze auto is elektrisch/elektronisch geregeld en werkt naar behoren.
Als bestuurder heb je echt het idee dat je in een grotere auto rijdt.
Dat je toch in een kleiner auto rijdt, merk je wanneer je als volwassene op de achterbank plaarsneemt of als je de kinderwagen in de kofferruimte wilt parkeren.
Tot nu toe heb ik nog geen echte iritante kraakjes of rammeltjes gehoord (m.u.v. enkele kleinigheidjes).
Een speciale positieve vermelding zijn voor de remmen en de stuurbediening/werking van de cruise control en de audio-instakllatie.
Minder positieve zaken:
De naden van het plaatwerk sluiten niet overal goed op elkaar aan. Met name de motorkap en de achterklep. De voor en achterbumper zijn van kunsstof en hebben een klein kleurverschil met de rest van het plaatwerk. Ook zie ik dat het linkerachterportier iets anders kleurt dan de rest van de auto.
een paar dagen na het afleveren heb ik de auto gewassen, en tot mijn verbazing zag ik op de achterbumper heel veel kleine roestpuntjes, net alsof er ijzerdeeltjes op gespat was. Omdat de achterbumper van kunststof is kan het niet van de bumper zelf zijn. Door goed te poetsen zijn bijna alle roestpuntjes verdwenen.
Als de zon op de voorruit schijnt, dan weerkaatst de rand van het dashboard precies in je gezichtsveld op de voorruit. Na het starten van de motor komt er de eerste 20 seconden een vaag gekraak uit het dashboard. Dit wordt veroorzaakt (denk ik) door het openen/sluiten van enkele kleppen van de climate control. Daarna heb je er geen last meer van. De climate control werkt goed, al blaast er (volgens meerdere pasagiers)in verhouding te veel koude lucht naar de benen.
Het schakelen van de 1e naar de 2e versnelling gaat, zeker bij een koude motor, bijzonder stroef. De koppeling werkt over het algemeen prima, maar bij file rijden of vanuit stilstand rustig optrekken heb ik vaak last van een trillende koppeling.
Op slecht of hobbelig wegdek gaat de bestuurdersstoel ’tikken’, net alsof er ergens speling op zit.
Wat ik erg jammer vind is, dat ik als bestuurder niet de juiste zithouding kan creeren. De afstand/verhouding tussen stuur, pedalen en schakelpook, krijg ik niet naar mijn zin. Dit kan natuurlijk ook aan mezelf liggen.
PROBLEMEN
Er zijn tot nu toe geen echte problemen geweest, maar wel enkele negatieve zaken:
Bij het optrekken en afremmen trekt het stuur sterk naar rechts. Ook als je met een constante snelheid rijdt dan trekt het stuur (minder sterk maar wel iritant) naar rechts.
Het volgende punt vind ik echt onbegrijpelijk.
Op de achterspatschermen ontstaan aan de binnenzijde, daar waar de achterportieren in de spatschermen sluiten, beschadigingen aan de lak. Dit onstaat omdat met het dichtgooien van de portieren deze iets te ver naar binnen buigen en weer terugveren, en hierbij raken de plaatdelen elkaar!!!!
Ik ben een kritische klant, en misschien vallen enkele hierboven genoemde zaken onder de rubriek ’mierenneuken’. Toch denk ik dat enkele zaken bij een auto van 28.000 Euro beter zouden moeten/kunnen.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.