Peugeot 207 Féline 1.6-16V Turbo (2007) #2
autoreview
Signalement
Uitvoering | 207 Féline 1.6-16V Turbo |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2019 |
KM-stand bij aanschaf | 115.000 km |
KM-stand laatst | 125.000 km |
Peugeot 207 Féline
- 125.000 km
Omdat mijn vorige auto er mee begon op te houden en het niet echt rendabel meer was om die te laten repareren., een andere auto!
Ik zocht niet specifiek naar een merk of soort auto. Het enige waar de auto over moest beschikken was Cruise Control en een beetje vermogen. Verder had een automaat de voorkeur maar dat is zeker geen ''must''.
Na een (iets te) korte zoektocht en een aantal proefritten met auto's die niks voor mij waren, stuitte ik per ongeluk op een zwarte Peugeot 207 Féline uit 2007. Naar mijn mening echt een hele mooie auto met het glazen dak, Zilverkleurige spiegelkappen, klein spoilertje, mooie 17'' velgen en dat typische Peugeot snuitje. Naast de buitenkant was ook de binnenkant erg mooi met halfleer stoelen, carbon in het interieur en mooie stof op het dashboard. Wat de materiaal van het dashboard precies was, ben ik nog niet achter.
afijn, binnen en buitenkant meer dan goedgekeurd., tijd voor een ritje. Pijlsnel, lekkere koppel, goed afgeveerd en 150pk. Samengevat: Heerlijk. Wat rijdt dit autootje fijn. Hij trekt snel op, heeft bij hoge snelheid nog een reserve en het schakelen is echt moeiteloos.
zoals je kan raden ben ik overgegaan op de koop!
Eerste maand; 1500km gereden.
In de eerste maand heb ik aardig wat afgereden en met veel plezier. Nog steeds erg blij met de auto en probleemloos!.., althans, op een dag na.., ineens was al mijn vermogen weg en kroop hij werkelijk vooruit. ik heb zelf wat onderzoek gedaan en een beetje aan de turbo gefriemeld en dat leek te helpen want een aantal km en een dagje later was er niks meer aan de hand en kon ik weer lekker ''scheuren''.
Vakantie; 3750km gereden
Tijd voor vakantie! Normaal trappen we de auto aan tot aan de bergen. Echter hoefden we in dit geval enkel tot Eindhoven Airport te sturen omdat we eens gingen vliegen. Een ritje van 260km voor de boeg. Dit zijn sowieso geen ritten waarvoor ik huiver, maar je moet er toch even heen. Hier kan ik kort over zijn; Probleemloos. Ondanks het kleine formaat is het wat mij betreft een heerlijke reisbak. De motor is lekker stil, je krijgt een zet in de rug als je het gas intrapt bij 130 en hij zit heerlijk. Het enige wat ik wel mis is een zesde versnelling, dat zou de auto wel weer iets zuiniger maken. al mag ik daar niet over klagen aangezien ik keurig 1:17 heb gereden.
Problems... 6000km gereden
Inmiddels is in de verte de wintersport al te zien en wat mij betreft kan er niet vroeg genoeg van alles geregeld worden om alles tijdens de wintersport zo soepel mogelijk te laten verlopen. Hierbij geef ik zelf de auto altijd even een beurt en loop ik alles even na, zoals de remmen etc.
De remmerij moest wat aan gebeuren, evenals de olie., de olie die er ineens doorheen vliegt. Na elke 300km mag er weer een litertje bij. Daarnaast waren er nog een aantal dingetjes die vervangen moesten worden en nota bene op weg naar de automaterialenzaak kreeg ik problemen met de auto. De motor haperde, geen vermogen (wederom), verschillende lampjes in het dashboard. Shit, maar even aan de kant gezet en na een tijdje weer gestart. De motor liep weer normaal en de lampjes waren weer uit, alleen het vermogen lag nog ergens op de weg. Dat was weer totaal weg, net zoals de vorige keer. Inmiddels had ik ook net geen wettige garantie meer dus had weinig zin om terug te gaan naar de verkoper, maar het had vooralsnog ook weinig zin om door de rijden naar de automaterialenzaak. En oh ja., we hebben hier te maken met een THP, daarom eerst langs de garage voordat ik er meer geld in ga pompen.
Bij de garage waren ze kort; weg doen. De problemen zouden zich gaan opstapelen wanneer je er aan begon te sleutelen. Dat is wat twee verschillende garagehouders tegen mij zeiden. Klote, want het is een erg leuke auto. Tenminste, als hij rijdt..
Uiteindelijk kwam het er op neer dat de motor vervuild was van binnen en dat de ketting niet meer helemaal bueno was. Daarnaast waren er nog een aantal andere kleine dingen die aangepakt moesten worden. Al met al zou de prijs uitkomen op zo'n 2500 euro om het te laten repareren. Dit wilde ik er niet meer instoppen met de woorden van de garagehouders in mijn achterhoofd en dus zoeken naar een andere auto....
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.