Peugeot 206 CC 2.0-16V Roland Garros (2003)
autoreview

Signalement
Uitvoering | 206 CC 2.0-16V Roland Garros |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 1 km |
KM-stand laatst | 0 km |
ERVARINGEN
Het is en blijft een leuk autootje. Voor mijn lengte (1.58) is het dé perfecte maat alleen heeft mijn man (1.83) het minder prettig achter het stuur (maar ja, dit is mijn auto.
De Roland Garros versie is erg compleet, behalve een alarm terwijl de verzekeringsmaatschappijen dat toch verplicht stellen. Misser van Peugeot (en de dealer die dit niet had aangegeven..). De 2.0 is meer een Grand Turismo dan een sportmotor, maar hij trekt goed door en is redelijk stil. Met windscherm opgeklapt kun je makkelijk 140 km/h open rijden en nog wel sneller. Kofferbak is ruim (dak dicht) en het interieur is zeer fraai. Jammer dat er geen verwarmbare stoelen te bestellen zijn, anders had je nog eerder open kunnen rijden. De constructie van het dak bevalt uitstekend en de bediening is zeer eenvoudig.
Ik geniet elke dag van deze auto!
Bijgewerkt 31/10/2005:
De auto blijft heerlijk voor dagelijks gebruik. De motor had best een zesde versnelling aangekund, aangezien je nu toch snel toeren draait (ook bij 120/130 km/h). Kwaliteit van het interieur is verbazend goed (ziet er nog uit als nieuw).
PROBLEMEN
Remmen piepten (zoals bij zovele 206’en), maar is direct onder garantie verholpen (2000 km, niet meer terug gekomen). Afdekplaat van de uitlaat rammelde en is ook direct onder garantie verholpen. Verder geen enkel probleem gehad. De carroserie is niet heel erg stijf (merk je bij open rijden) en hier en daar een rammeltje hoort m.i. bij de Franse charme.
Bijgewerkt 10/05/2005:
Inmiddels hebben we de auto bijna twee jaar en zijn we eigenlijk erg tevreden. Problemen:
* Motormanagement moest opnieuw worden opgestart na een zeer koude nacht(garantie);
* Piepende remmen toch terug gekomen (weer verholpen onder garantie)
* Raamstijl linksvoor moest een nieuw rubber krijgen (rammelde, garantie).
Afgezien van één liter olie hebben wij er geen onderhoud aan gehad. Inmiddels staat de teller op 22000.
Bijgewerkt 31/10/2005:
* Piepende remmen toch terug gekomen (weer verholpen onder garantie);
* Eerste beurt (EUR 300, nieuwe blokken en schijven achter waren de grootste post);
* Inmiddels 30.000 km op de teller;
* Rammeltjes en kraakjes blijven.
Bijgewerkt 10/03/07:
* Auto had steeds weer problemen met motormanagement; Knaap Almere kwam er niet uit en heeft de auto twee weken nodig gehad. In die tussentijd hebben zij de auto schandalig behandeld en diverse ’reparaties’ geprobeerd. Dit is geescaleerd en ik heb Knaap toen in gebreke gesteld. Alles is toen binnen een week opgelost, de auto is professioneel gereinigd en wij hebben geen factuur ontvangen. Eind goed al goed. We hebben de auto diezelfde week nog ingeruild bij Mercedes-Benz in Ede voor een A-Klasse.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.