Peugeot 206 CC 1.6-16V (2002)

autoreview

Peugeot 206 CC
Peugeot 206 CCPeugeot 206 CCPeugeot 206 CCPeugeot 206 CCPeugeot 206 CC

Signalement

Uitvoering206 CC 1.6-16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2016
KM-stand bij aanschaf167.000 km
KM-stand laatst193.000 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

Leuk voor erbij

  • 168.000 km

Vorig jaar zomer een 206 CC gekocht als 2de auto voor de fun. Open dak is heel aparte ervaring en vaker te gebruiken dan je denkt. een windschild achter de voorstoelen is ook een aanrader. Dit maakt het nog beter om geen wervelingen te voelen. Tussen de 15 en 20 graden kun je al open rijden,

Motor en bak: fijne motor met ruim voldoende vermogen. Ik zou niet voor een 2.0 kiezen, 1 vanwege de betrouwbaarheid en deze heeft een nog hoger vebruik,

Wegligging: Ligt vrij stark op de weg en is niet super hard geveerd. Geluid met kap dicht is heel netjes weinig windgeruis.

Ruimte & interieur: Redelijk ruim voorin, achterin alleen voor kleine kinderen geschikt. De kofferbak is heel ruim als het dak dicht is en je kunt er dus boodschappen mee doen of spullen halen.

Verbruik: 1 op 13-14 maximaal. Is geen zuinige auto want hij is ook relatief zwaar.

Nadelen: Het is een Peugeot dus zitten er wat vaker mankementen aan. Roest zit er niet op.
De auto is ook al 15 jaar oud dus je kunt ook wel iets verwachten. Maar dit had ik al bij aanschaf ingecalculeerd en ik adviseer dit ook om te doen.

Vervangen:
- Temperatuursensor ventilator vervangen
-Uitlaatspruitstuk en eerste dempen met katalysator.
-nieuwe sleutel oude was stuk.
De rest is gewoon onderhoud.

Conclusie : Praktische auto voor doordeweekse dagen en de winter. Je moet hier wel wat concessies voor doen, qua verbruik. Maar het plezier dan je ervan hebt is het gewoon dubbel en dwars waard.


Het einde

  • 193.000 km

Te klein.

Ik heb 3 jaar met de auto gereden maar hij begon achterin echt te klein te worden voor het kroost.

Daarnaast had de drukgroep van de koppeling het begeven dus.... dat zou een reparatie van 500-800 euro worden en dat was de auto niet meer waard. Op de aandrijfassen waren ook aan vervanging toe.

In de loop van 3 jaar heb ik best wel veel zaken vervangen, omdat ik redelijk veel zelf kan doen vallen de kosten mee.

Wat heb ik nog allemaal vervangen
-Kachelweerstand
- Kilomerter/ toerenteller paneel
- Richtingaanwijzer/ Ruitenwisser module
-Hele bodem roestvrij gemaakt/ behandeld
- Versnellingbakolie vervangen

Kwaliteit van Peugeot is niet denderend, prijzen van onderdelen en verkrijgbaarheid maken gelukkig veel goed. Zelfs voor de cabrio.

3,3
  • Betrouwbaarheid
    2
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    3
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens