Peugeot 206 CC 2.0-16V (2003)

autoreview

Peugeot 206 CC
Peugeot 206 CCPeugeot 206 CCPeugeot 206 CCPeugeot 206 CCPeugeot 206 CC

Signalement

Uitvoering206 CC 2.0-16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2003
Jaar van aanschaf2003
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Na lang aarzelen t.a.v. de kwaliteit van Franse auto’s ben ik toch gevallen voor deze hartendief.
Ook het feit dat er zo’n leuke club is met leuke (er rijden bijna geen chagerijnige mensen in cabrio) mensen, was voor mij een reden om voor deze auto te kiezen.

Ik moet eerlijk bekennen dat ik heel tevreden ben met de kwaliteit van de auto, ik heb nog nooit met pech langs de weg gestaan. Een opsomming van de kleine probleempjes tref je hieronder aan.

Wél word ik gek van al die constructiefouten.
Wie verzint het om een aluminium pookknop in een cabrio te zetten? In de winter vriest je hand eraan vast en in de zomer brandt je hand eraan vast.
Ook die stomme zilveren tellerplaten; heeft men bij de testritten nog nooit de zon in de rug gehad, je wordt er door verblind = onveilig!
Als je gewend bent de richtingaanwijzer met de vingertoppen te activeren verschuif je soms de lichtschakelaar die aan de uiteinde zit, dan rij je dus met alleen parkeerlichten.
De boordcomputer gaat maar tot 9.999 kilometer.

Maar verder ben ik lyrisch over deze auto.
Uitrusting: oliepeilmeter en olietemperatuurmeter in het dashboard, de fijne cd-speler, mooie stoffen bekleding, het dak natuurlijk, de felle 2-liter-motor, gepaard met het zuinige verbruik, enz.
Ook het feit dat je een cabrio tóch met metalen dak kunt parkeren geeft een rustgevend gevoel.

Diversen:
het is opvallend hoeveel mensen jaloers zijn;
er worden onevenredig veel ramen van auto’s die voor je rijden gesproeid, zodat je ook nat wordt (kan ik controleren omdat dat met mijn Volvo veel minder voorkomt), vrachtwagens en busjes met dieselblokken staan op je achterbumper zodat je het geluid heel hard hoort; soms toeteren ze METEEN als het licht groen wordt.
Of mensen gaan extra langzaam rijden zodat je niet kunt dóórrijden.

Verder heb ik een conmatic-40 dakmodule laten plaatsen (www conmatic.tk). Deze zorgt ervoor dat je de knop om het dak te openen maar even hoeft aan te tippen, dat de ramen automatisch naar beneden gaan en je het dak al kunt openen en sluiten tot een snelheid van 40 km/h.
Vooral dat laatste is een uitkomst: als je de woonwijk inrijdt kun je ale rijdende het dak sluiten; verder kun je nog even doorrijden als het begint te regenen en je het dak moets luiten terwijl je niet kunt stoppen (verkeerslicht e.d.).
Niet goedkoop, maar wel kwaliteit en als je het eenmaal hebt kun je niet meer zonder.
Volgens mij kun je met deze module ook het contact afzetten tijdens het open/sluitproces, maar dat weet ik niet zeker.
Met zo’n module was de Diesel-testauto van Autoweek niet blijven staan ;-)

PROBLEMEN

Ik heb een paar kleine problemen gehad en 1 reparatie:

De tellers (+ knipperlichten) vielen in het begin soms uit, nu gelukkig niet meer, is vanzelf verdwenen.
Het koordje van de noodbediening van het dak slijt door, maar volgens de dealer is intussen de methode veranderd en is dat niet erg (waarom nemen ze niet gewoon een Aramide/Twaron touwtje?).

De kachel bleef maar op de hardste stand blazen, natuurlijk nadat de garantie (na 28 maanden) was verlopen.
Heb 40% coulance gehad, maar vind het maar vreemd.
De dealer zei dat het probleem nooit voorkomt, maar heeft het onderdeel wél op voorraad, ja ja...

Intussen is ook de licht-hendel aan het ’uitlubberen’, maar dat schijnt bekend te zijn, dus 100% coulance?!

Onder de streep vind ik het een goed resultaat voor een auto, helemaal voor een ’Franse’.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.