AutoWeek 3 2021

Abonneer nú met korting

Kies nú voor een abonnement met korting

Navigatie

MENU
logo AutoWeek

Menu

  • Nieuws
    • Autonieuws
    • Autotechniek
    • Banden
    • Bestelauto's
    • Campers
    • Classics & Youngtimers
    • Elektrische auto's
    • Supercars
    • Verkoopcijfers
    • Weblogs
    • Aanmelden nieuwsbrief
  • Tests
    • Autoreviews
    • Autotests
    • Nieuwste autovideo's
    • Verbruiksmonitor
    • Zelf testen?
  • Auto's
    • Auto zoeken
    • CarBase Autovergelijker
    • Private Lease vergelijker
    • Private Lease aanbod
    • Voorraadauto's
  • Occasions
    • Occasion zoeken
    • Klassieker zoeken
    • Tweedehands auto kopen
    • Auto verkopen
    • Auto importeren
    • Auto onderhoud
    • Dealergids
  • Tools
    • Autobandenvergelijker
    • AutoWeek Autoverzekering
    • Bijtelling Calculator
    • BPM Calculator
    • Kentekencheck
    • Kostenberekening
    • Waardebepaling
    • Wegenbelasting
  • Forum
    • Forum Index
    • Actieve topics
    • Nieuwste topics
    • Zoeken
    • Uitleg Forum
  • AutoWeek 3 2021
    Word nu
    abonnee!
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Magazine
    • AutoWeek
    • AutoWeek Campers
    • AutoWeek Classics
    • AutoWeek GTO
    • Abonnee voordeel
    • Bestel editie
    • Nu in AutoWeek
  • Account
    • Mijn auto's
    • Mijn occasions
    • Mijn alerts
    • Mijn gegevens
    • Uitloggen
    • Mijn AutoWeek

      Autoweek Account
      • Autoreviews schrijven
      • Brandstofverbruik bijhouden
      • Reageren op berichten
      • Autobrochures downloaden
      • Nieuwsalerts instellen
      • Deelnemen aan het AW Forum

      en nog veel meer..

      RegistrerenInloggen
    • Om te kunnen inloggen op Mijn AutoWeek moet u akkoord gaan met onze privacy voorwaarden.

      Meer informatie
  • Zoeken
Sluiten

Zoeken

Op trefwoord

of

Op kenteken

Zoeken

Auto's
Kenteken
  • Home
  • Reviews
  • Peugeot
  • 206 CC
2

autoreview

Peugeot 206 CC 2.0-16V (2002) #3

Anoniem
  • Review
28 maart 2008 om 00:00
  • Meer
    • Linkedin
    • Pinterest
    • Print
    • Email
  • Whatsapp
  • Twitter
  • Facebook

Signalement

Uitvoering206 CC 2.0-16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2008
KM-stand bij aanschaf68.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media kan niet verantwoordelijk worden gesteld voor de inhoud of eventuele gevolgen ervan. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de gedragsregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

  • 27 maart 2008

In januari 2008 is mijn droom uitgekomen: een cabrio. En dan ook nog met een hardtop, dus dat is genieten in de zomer- alswel in de wintermaanden! Het betreft een zwarte Peugeot 206cc 2.0 16V, handgeschakeld.

Door het wellicht niet verwachte relatief zware gewicht van 1130 kg is het erg prettig om er een 2.0 liter motor in te hebben liggen en de auto is daarmee supersnel in het accelereren. Zeker ook vanaf de 90 km/uur merk je dat ie echt heel snel wil doortrekken! Mijn vorige auto was een stuk minder snel waardoor inhalen veel trager ging. Nu merk ik ’t echt goed als ik inhaal en dat rijdt een stuk prettiger. De stugge afstelling en de platte banden waren voor mij wel even wennen, maar dat hoort nu eenmaal bij dit sportieve autootje, dat overigens erg snel is in de bochten; je zou er zo een kartbaan mee opkunnen!

Het gemiddelde verbruik is bij mij zo’n 1:12 (8,2 liter/100 km). Bij een rustig rijgedrag en bij constante snelheid van 110 km/uur heb ik een verbruik van net geen 1:14 (7,2 liter/100 km) gehaald.

Kwa comfort is ’t op en top een Franse auto. Heerlijke kuipstoeltjes en de bestuurdersstoel is geheel naar wens in te stellen, zowel in de hoogte als de lengte. Ondanks mijn lange lichaam van 1.89 m heb ik de stoel nog niet eens helemaal naar achteren gezet. Met de windvanger achterin moet ik de stoel een fractie naar voren zetten, waardoor ik net niet de meest comfortabele positie heb, dus voor mensen langer dan 1.89 kan deze auto een probleempje worden of ze moeten de windvanger achterwege laten en de terugslag van de wind voor lief nemen. Ook het stuur is in hoogte verstelbaar zodat mijn knieën er netjes onder blijven.

Verder is mijn Peugeot voorzien van automatische verlichting, cruise-control (wat ik vooralsnog zelden heb gebruikt), climate control (nooit geweten hoe geweldig dat is), duidelijke boordcomputer, prachtige lichtmetalen velgen, regensensor voor de ruitenwissers en uiteraard gaat alles electrisch. Zoals ook het dak dat met 20 seconden is geopend (en gesloten).

In februari heb ik voor ’t eerst ’topless’ rondgereden. Toen was ’t buiten 15 graden en goed te doen met het zonnetje aan een strakblauwe lucht. De windvanger is dan erg prettig om achter de hoofdsteunen te hebben, zeker op de snelweg, omdat de wind dan nog koud is. Na de rit vroeg ik me af of ik uberhaupt de motor wel had gehoord. Die is in ieder geval niet nadrukkelijk aanwezig geweest dus.

De 206cc is voor mij echt een droom die is uitgekomen!

PROBLEMEN

  • 27 maart 2008

Problemen heb ik nog niet gehad. Wat me wel opviel was het gekraak van de dakrubbers op minder vlakke wegen. Alle rubbers zijn daarom bij de dealer met een daarvoor bestemd smeermiddel behandeld. Zelf had ik dat eerder al geprobeerd met siliconenvet en zuurvrije (!) vaseline en ging ook goed, maar dan kwam het kraken helaas weer snel terug. (Update 14 april 2009: Het gekraak van de dakrubbers is na een regenbui steeds goed hoorbaar en is verholpen zodra de twee beugels worden ontgrendeld en weer vergrendeld).

De schakelbak is redelijk gehorig, maar volgens de dealer is dit karakteristiek voor deze auto. Wel erg hinderlijk is de zonreflectie in de witte wijzerplaten. De aluminium versnellingspook is in de winter ijskoud en schijnt in de zomer nogal heet te worden, maar dat moet ik nog gaan ervaren.

Al met al een heerlijke cabriolet en gezien de hardtop een echte aanrader!!

4,0
  • Betrouwbaarheid
    4
  • Prestaties
    4
  • Comfort
    4
  • Kosten
    4
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien
 
  • Houd me op de hoogte over de Peugeot 206
  • Rapporteer deze review

Beoordeel deze review

Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.

  • slecht
  • onvoldoende
  • voldoende
  • goed
  • uitstekend

Uitgelicht aanbod

    1.4 X-line - Sport Pakket I 170.000 KM Dealer onderhouden

    Peugeot 206 1.4 X-line - Sport Pakket I 170.000 KM Dealer onderhouden

    • 2003
    • 170.292 km

    € 1.450

    1.6-16V

    Peugeot 206 1.6-16V

    • 2002
    • 198.402 km

    € 1.950

    2.0-16V Grand Tourisme GT (GTI) Nederlandse auto

    Peugeot 206 2.0-16V Grand Tourisme GT (GTI) Nederlandse auto

    • 1999
    • 172.136 km

    € 1.545

Meer Peugeot 206 occasions

Lezersreacties (2)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kunt u er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.

Reactie verwijderen

Weet je het zeker dat je dit bericht wilt verwijderen?

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens

Bekijk ook

Kopersgids

Zoeken en vergelijken
  • Peugeot 206 specificaties
  • Peugeot 206 occasions
  • Peugeot 206 video's
Advies en informatie
  • Peugeot 206 tests
  • Peugeot 206 gebruikersreviews
  • Peugeot 206 index
PREMIUM
Opel Tigra Twin Top - Peugeot 206 CC

Opel Tigra Twin Top - Peugeot 206 CC

Het genot van een open tweezitter was ooit alleen maar weggelegd voor de beter gesitueerden,...

Lees meer
 

Peugeot 206 reviews

  • Review
    Peugeot 206 CC 1.6-16V Roland Garros (2003)

    Peugeot 206 CC 1.6-16V Roland Garros (2003)

    3
    • 30 april 2019
  • Review
    Peugeot 206 CC 1.6-16V (2002)

    Peugeot 206 CC 1.6-16V (2002)

    • 25 maart 2017
  • Review
    Peugeot 206 CC 1.6-16V Roland Garros (2003)

    Peugeot 206 CC 1.6-16V Roland Garros (2003)

    4
    • 16 juli 2016
  • Review
    Peugeot 206 CC 1.6-16V (2002)

    Peugeot 206 CC 1.6-16V (2002)

    • 16 juni 2014
  • Review
    Peugeot 206 CC 1.6-16V Roland Garros (2005)

    Peugeot 206 CC 1.6-16V Roland Garros (2005)

    • 2 maart 2012
  • Review
    Peugeot 206 CC 2.0-16V (2002)

    Peugeot 206 CC 2.0-16V (2002)

    1
    • 11 september 2010
  • Review
    Peugeot 206 CC 1.6-16V (2001)

    Peugeot 206 CC 1.6-16V (2001)

    2
    • 27 april 2010
meer reviews
Suzuki Across 2.5 Plug-in Hybrid – Peugeot 3008 GT Hybrid4 - Dubbeltest

Suzuki Across 2.5 Plug-in Hybrid – Peugeot 3008 GT Hybrid4 - Dubbeltest

300 pk en een 0-100 tijd van om en nabij de 6 seconden. Het zijn waarden die nog niet zo heel...

Lees meer

Gerelateerd

  • Model
  • Merk
Model
Model
  • Review
    Peugeot 206 (2008)

    Peugeot 206 (2008)

    2
    • 31 augustus 2020
  • Review
    Peugeot 206 RC (2005)

    Peugeot 206 RC (2005)

    3
    • 10 augustus 2020
  • Review
    Peugeot 206 Air-line 1.4 (2007)

    Peugeot 206 Air-line 1.4 (2007)

    7
    • 18 maart 2020
  • Review
    Peugeot 206 GTI 2.0-16V (2001)

    Peugeot 206 GTI 2.0-16V (2001)

    4
    • 2 december 2019
  • Peugeot 206 1.6-16V – 2006 – 465.296 km - Klokje Rond

    Peugeot 206 1.6-16V – 2006 – 465.296 km...

    • 2 december 2019
  • Review
    Peugeot 206 Forever 1.4 (2007)

    Peugeot 206 Forever 1.4 (2007)

    2
    • 2 augustus 2019
  • Review
    Peugeot 206 Griffe 1.6-16V (2005)

    Peugeot 206 Griffe 1.6-16V (2005)

    1
    • 10 mei 2019
Merk
Merk
  • Autonieuws
    Peugeot en Alfa Romeo krijgen nieuwe CEO's

    Peugeot en Alfa Romeo krijgen nieuwe CEO's

    24
    • 20 januari 2021
  • Autonieuws
    'Peugeot geeft elk model PSE-performanceversie'

    'Peugeot geeft elk model PSE-performanceversie'

    7
    • 19 januari 2021
  • Review
    Peugeot 308 SW Blue Lease Executive 1.6 BlueHDi 120 (2015)

    Peugeot 308 SW Blue Lease Executive 1.6...

    1
    • 17 januari 2021
  • Autonieuws
    Peugeot maakt prijs 508 PSE bekend

    Peugeot maakt prijs 508 PSE bekend

    64
    • 14 januari 2021
  • Autonieuws
    Peugeot minst geraakt bij forse verkoopdaling PSA

    Peugeot minst geraakt bij forse verkoopdaling...

    7
    • 14 januari 2021
  • PREMIUM
    Nissan Micra vs. Peugeot 208 - Dubbeltest

    Nissan Micra vs. Peugeot 208 - Dubbeltest

    • 12 januari 2021
  • Review
    Peugeot 107 XR 1.0 (2010)

    Peugeot 107 XR 1.0 (2010)

    4
    • 11 januari 2021

Persoonlijk op de hoogte blijven van autonieuws?

Over AutoWeek

  • Klantenservice
  • Copyright
  • Disclaimer
  • Privacy & Cookiebeleid
  • Cookie instellingen wijzigen
  • Gebruiksvoorwaarden

Volg AutoWeek

  • Facebook
  • Instagram
  • RSS
  • Twitter
  • Youtube

Meer AutoWeek

  • Contact redactie
  • Colofon
  • Autobrochures
  • Dealergids
  • Klassiekergids
  • Koppel abonnement

Overig

  • Adverteren
  • AutoWeek Lab
  • AutoWeek Autoverzekering
  • AutoWeek Private Lease
  • Je auto aanmelden
  • Partners
  • Alfa Romeo
  • Alpine
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Cadillac
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Dacia
  • Donkervoort
  • DS
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MG
  • Mini
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

© 2021 DPG Media Magazines B.V.

onderdeel van DPG Media Magazines groep