Peugeot 206 CC 2.0-16V (2001)

autoreview

Peugeot 206 CC
Peugeot 206 CCPeugeot 206 CCPeugeot 206 CCPeugeot 206 CCPeugeot 206 CC

Signalement

Uitvoering206 CC 2.0-16V
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2001
Jaar van aanschaf2002
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

De 206CC heeft een hydraulisch metalen dak zoals de Mercedes SLK. Dit werkt uitstekend, bij slecht weer waan je je in een coupé en bij de minste zonnestralen zorgt een knop op de middenconsole ervoor dat je binnen de 30 seconden dakloos bent. Met dak toe geen last van windgeruis of waterinsijpeling of eender wat. Dakloos weinig windturbulentie. In coupé enorme koffer, in cabrio nog steeds redelijke koffer en je kan de achterste zitjes gebruiken als bijkomende laadmogelijkheid.

De wegligging is fenomenaal, net een grote kart. Heel direct stuur en je voelt je echt communiceren met de weg. De bochtensnelheid, baanvastheid en rijplezier ligt merkelijk hoger dan bij de meeste andere auto’s en je moet ook niet snel rijden om al te kunnen genieten van de wegligging. Enkel serieus remmen in een scherpe bocht die veel te snel genomen wordt heeft wat overstuurneiging tot gevolg. Heel normaal denk ik.

De motor is erg soepel (kan terugvallen tot 1200opm zonder problemen en vanaf 2000opm erg vlot), sportief en redelijk zuinig. Gemiddeld 8 liter op 100 bij een sportieve rijstijl, 7 liter bij rustig rijden. Ook blijft zowel motorgeluid als rijgeluiden steeds heel mooi op de achtergrond. De remmen zijn voorbeeldig en ook de afwerking is goed te noemen. Bij erg slechte weg met het dak open heb je natuurlijk een beetje torsie, maar dat is in de meeste cabrio’s zo.

De auto is lager gelegd met kwaliteitsveren, heeft een voorpootbrug, een Devil einddemper en collector en een directe inductiekit. Ook de vele CC-Clubs met hun bijeenkomsten en uitstapjes zijn een pluspunt. Je hebt er veel bekijks mee en iedereen vind het een sympathieke verschijning.

PROBLEMEN

Sommigen hebben wat last van piepende remblokken, maar onder garantie worden deze indien nodig vervangen wat het probleem oplost. Voor de rest geen problemen gehad tot nu toe, alleen maar uiterst tevreden over deze aankoop.

8,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.