Peugeot 206 CC 2.0-16V (2001)
autoreview

Signalement
Uitvoering | 206 CC 2.0-16V |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2001 |
Jaar van aanschaf | 2007 |
KM-stand bij aanschaf | 110.000 km |
KM-stand laatst | 110.000 km |
Leuk, een cabrio!
- 110.000 km
Mijn vrouw wilde airco in haar auto, en uiteindelijk kwamen we thuis met een cabrio.
De blauw Refice, met 2 liter motor en alle opties, inclusief stoelverwaming. Het was een import-auto uit duitsland en alle papieren zaten erbij, dus dat ook verder geen probleem.
Het rijden gaat prima in deze auto, de wegligging is gewoon goed, zeker voor een voorwielaandrijver, en het comfort ook voldoende. Ik kon met mijn 2.04m precies achter het stuur, alleen waait het wel hard over je kop, dus petje verplicht.
Voor dagelijks gebruik is deze auto ook prima geschikt, zolang je maar met 2 mensen bent, want de achterbank is leuk voor de boodschappen, en verder niets. Ook met het dak dicht is de kofferbak ook groot genoeg. Met het dak open is de kofferbak half zo groot, en kun je net je attachékoffer door de opening schuiven. De motor is redelijk vlot, samen met het lage gewicht een leuke vlotte auto. Dus alles met een gemiddeld verbruik van 1 op 12-13.
Tot zover de pluspunten, want de negatieve aspecten hebben de overhand.
De ergonomie klopt niet, na een tijd kregen zowel mijn vrouw als ik enkel en onderbeenklachten, en dat bleek te komen door de koppeling. De stand van het pedaal en de benodigde kracht zorgde hiervoor. Uiteindelijk de koppeling compleet vervangen, daardoor werd het iets beter.
De motor draait maar liefst 3800 toeren bij 120 kmu, wat tot een erg rumoerige rit leidt. De motor draait niet mooi rond, en dat is jammer.
Gelukkig heeft de auto mij nooit laten staan, maar er was regelmatig iets loos.
Hij wilde bij 6 graden niet starten, een graad warmer of kouder en er was niets aan de hand, en na enige minuten kwam hij op gang. Nooit de storing kunnen vinden, ook de dealer niet.
Af en toe deed de afstandbediening van de deuren het niet, en dan spontaan weer wel.
Op een bepaald moment zat de bestuurdersstoel los, er was een bout uitgelopen.
Maar de grootste ergernis was het elektrische dak, dat regelmatig halverwege ermee stopte.
Dus mooi weer, Lekker een stukje rijden met het dak open stond hij weer vast half open.
Bij de dealer werd er een verkeerde diagnose gedaan; voor € 380 zou het weer moeten werken, niet dus. Het bleek dat 1 van de 11 microswitches niet goed stond afgesteld, beetje verbuigen en definitief opgelost. Peugeot heeft gekozen voor goedkope kwaliteit materialen, met dit als gevolg. Het dak heeft het sindsdien altijd goed gedaan, maar je blijft altijd wantrouwen.
Als je dit soort auto's rijdt, en je kunt zelf niets aan een auto doen, ga dan maar goed sparen voor de garage rekeningen. Er zijn vast nog wel meer zaken die er loos waren, maar ik heb het verdrongen denk ik.
Nadat we besloten hadden dat het verstandiger was om een diesel te rijden, hebben we deze auto ingeruild, en daar heb ik geen seconde spijt van gehad.
- Betrouwbaarheid2
- Prestaties4
- Comfort4
- Kosten2
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Uitgelicht aanbod
Lees ook

De Peugeot 206 was de verlosser van de verlosser

Opel Tigra Twin Top - Peugeot 206 CC - Occasion Test

Peugeot 206 CC 1.6-16V (2005)

Peugeot 206 CC 1.6-16V (2004)

Test: Nissan Micra C+C - Opel Tigra TwinTop - Peugeot 206 CC - Citroën C3 Pluriel

Lezersreacties (0)
Reageren