Peugeot 206 CC 1.6-16V Roland Garros (2003)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 206 CC 1.6-16V Roland Garros |
---|---|
Versnellingen | 4, Automaat |
Bouwjaar | 2003 |
Jaar van aanschaf | 2003 |
KM-stand bij aanschaf | 6 km |
KM-stand laatst | 86.500 km |
- 86.500 km
Ik heb de auto sinds december 2013 in mijn bezit. Oorspronkelijk was het mijn moeder haar auto.
Mijn moeder heeft de auto samen met mij gekocht in 2003.
Mijn moeder wilde heel haar leven al een cabrio. Vanwege dat de meeste cabrio's zijn uitgerust met een softtop, had ze nog nooit een cabriolet gekocht. Ik wist dat de dealer een 206 CC Roland Garros in de showroom had staan. Met een smoes lokte ik mijn moeder de showroom in om een kop koffie te halen.
Ik moest even weg, toen ik terug kwam zat ze in de 206 CC en vroeg aan de verkoper van de Peugeot dealer of deze een aanbieding voor de auto kon maken en wat haar 306 waard was.
Binnen een uur was de kogel door de kerk. Toen we gingen zei ze nog, ik ben net geopereerd aan 3 kanker operaties en weet niet hoe lang ik nog heb. Wat dat betreft was het haar beste geneesmiddel en wat heeft ze genoten van deze wagen !!!
Het betreft een 206 CC Roland Garros 1.6 automaat. De enige opties op de auto zijn een middenarmsteun, een winddeflector en een tweetonige claxon.
Mijn moeder heeft er in 10,5 jaar een 79500km mee gereden.
Ik mocht de auto al voor haar overlijden meenemen, maar dat wilde ik niet. Ze reed er het laatste jaar nog nauwelijks mee. Alleen naar de bridgeclub en naar de kapper. Toch wilde ik dat ze een auto voor de deur had staan.
Na haar sterven heb ik de auto gebracht naar de dealer.
Daar is ie 100% nagekeken. Ik had afgesproken dat ze in de verloren uren de auto onder handen moesten nemen. In totaal heeft ie er ruim 3 weken gestaan en alles is in overleg uitgevoerd.
Wat hebben zij gedaan?
- olie verversen, oliefilter, luchtfilter, pollenfilter en bougies vervangen.
- Airco gecontroleerd en bijgevuld.
- Accu vervangen
- Nieuwe getande riem en waterpomp.
- Repareren inklapmechanisme linker buitenspiegel.
- Nieuwe stuurbekrachtingspomp i.v.m. lekkage van de oude pomp die op de dynamo lekte,waardoor die kapot zou gaan als ik de stuurbekrachtigingspomp niet zou vervangen.
- rechter draagarm rechtsvoor vervangen
- Remschijven voor vervangen en remvoering voor en achter.
- De kapconstructie heeft een onderhoudsbeurt gehad.
- De 4 elektrische ramen hebben een onderhoudsbeurt gehad.
- De leren bekleding heeft een onderhoudsbeurt gehad en de beschadiging aan de linker voorstoel is gerepareerd.
- Parrot laten inbouwen.
- Een steun voor mijn Tomtom laten inbouwen.
-De Carrosserie is ontdaan van parkeerschades en de lak is gepolijst.
Ik kreeg de auto in nieuwstaat terug.
Hierna naar mijn bandenhandelaar gereden in Tilburg. Hij heeft 4 imitatie Ouragans gemonteerd in 15inch met Nokians WR D3 banden. De originele 16inch Ouragan velgen heb ik ingeruild, daar zaten stoeprand schades op. De nieuwe velgen zien er als fabrieks originele velgen uit.
Ook heb ik via marktplaats nog een tellerkap gekocht van een 206RC, deze is met leer afgewerkt. Dit om de wagen een luxere uitstraling te geven.
Daarna heb ik nog een bagagerek gekocht op marktplaats, Deze zijn niet meer nieuw te verkrijgen. De rubber strips heb ik vervangen door eiken latjes en de bevestingsteunen heb ik vervangen door twee alu dakdragers daar de originele steunen er niet meer uitzagen Het resultaat is mooi.
Omdat ik graag met een tempomat rijd, heb ik ook een tempomat laten inbouwen van John Gold, Het mooie is dat deze is uitgevoerd met een originele bedieningshendel. je kunt dus niet zien dat het een niet origineel fabrieks onderdeel is.
Tevens heb ik nog een alu knop gekocht voor de bediening van de automaat en alu Peugeot voetsteun. Daarnaast heb ik nog een paar extra 206 CC emblemen gekocht om de carrosserie op te leuken.
Daarna is de wagen op Duits kenteken gekomen, daar ik daar woon.
Ook heb ik de bakolie is ververst, dus de bak schakelt weer helemaal perfect.
Ondertussen heb ik er bijna in 3 jaar 7000km mee gereden. De wagen rijdt perfect. Eigenlijk rijdt ie lekkerder als mijn Camaro en mijn Hyundai i20. De besturing en wegligging zijn zo eerlijk en heerlijk. Iedere rit begint rustig, maar wat rijdt deze wagen lekker bij 180km/h.
Ook de Duitse keurmeester van de TUV vond dat deze wagen er fantastisch uitziet na 13 jaar. In deze toestand zie je ze niet vaak meneer. Ik kan zien dat er er veel en goed onderhoud heeft plaatsgevonden aan deze auto.
Deze auto gaat in principe nooit meer weg. Het is mijn herinnering aan mijn moeder en ik hoop er nog lang plezier van te hebben.
Hoe rijdt een 206CC ? Ik kan niet anders zeggen als heerlijk. De besturing is direct en eerlijk. Je voelt alles perfect aan. De carrosserie is niet echt heel stijf, maar desondanks heeft de wagen een goede wegligging. De 1.6 motor is in combinatie met de automaat niet echt snel. Het is maar net aan. Tevens is de motor in combinatie met de automaat niet echt zuinig. Rijdt je er rustig mee, dan is 1 op 12km - 14km mogelijk. Maar rijdt je er harder mee, waar de auto tot uitnodigt, dan is het verbruik rond de 1 op 10.5km. In de stad is het verbruik 1 op 8km. Het bagagerek wat ik op de achterklep heb gemonteerd is daar zeker debet aan. Door de door mij gemaakte constructie staat het rek een ca. 6 - 8cm hoger dan bij de originele constructie. De constructie zie ik maar als een soort extra veiligheidsbeugel, mocht de auto over de kop vliegen, wat ik overigens hoop nooit mee te maken. Wat dat betreft vind ik dat je in een cabrio nooit agressief moet rijden, omdat je toch een hoop kwetsbaarder bent bij een ongeval.
Verder rij ik er alleen met mooi weer mee. Normaal staat de wagen in mijn garage aan de druppellader. Eigenlijk wil de km stand zo laag mogelijk houden. Maar op zijn tijd geniet ik er wel van. Verder poets ik de auto regelmatig en wordt de wagen na iedere rit gewassen voordat ie de garage weer in gaat.
In de toekomst moet ik de auto alleen nog een keer laten taxeren. Dit ook vanwege de WA vol casco verzekering. Ik verwacht zelf dat de wagen een waarde heeft van een 6000 tot 7000,-- euro. Veel mensen zullen zeggen dat ik gek ben dat ik best wel een heel behoorlijk bedrag in de auto heb gestopt, maar de auto is een hobby en herinnering..
Ik heb mijn moeder beloofd dat ik goed voor de auto zou zorgen na haar dood en ze wilde dat de auto zo lang mogelijk in de familie blijft.
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.