Peugeot 206 CC 1.6-16V (2007)
autoreview
Signalement
Uitvoering | 206 CC 1.6-16V |
---|---|
Versnellingen | 5, Handgeschakeld |
Bouwjaar | 2007 |
Jaar van aanschaf | 2021 |
KM-stand bij aanschaf | 199.000 km |
KM-stand laatst | 265.000 km |
Auto voor erbij
- 265.000 km
Deze auto destijds gekocht voor 2500 euro, het zou een auto voor erbij worden die wel leuk rijdt maar niet gelijk de hoofdprijs kost. De status van bij-auto heeft hij niet lang gehad, al vrij snel reedt ik hem dagelijks vanuit de Zeeuwse kust naar school in Tilburg en later naar Utrecht op en neer.
Met 65.000 km aan ervaring kan ik u melden dat het veercomfort echt on part is. De torsiestaaf achter maakt dat de meeste oneffenheden niet tot aan het chassis komen en je in je stoeltje op en neer vliegt. Het autootje lag ook goed op de weg in bochten, de banden zijn standaard best wel breed (bandenmaat 205) en de besturing is lekker direct. De versnellingspook ligt wel wat verder af van de bak dus wat daar precies gebeurt... geen idee, hij zakt in toeren als je een versnelling naar boven schakelt, dat dan weer wel.
Het interieur is alles behalve fancy. We hebben dat rode 'leren' interieur er in gezet ipv het standaard stoffen. De auto was wel erg luxe voor wat het is. Als ik hem vergelijk met mijn huidige polo had de Peugeot:
- Elektr. ramen
- boordcomputer
- engine check lampje
- cd afspeler
- ABS
- Stoel/zij airbags
- TC
- Airco
- en natuurlijk een werkend elektr. dak wat open en dicht kan!
De motor was ook erg fijn, 110 pk uit een zo'n ongeblazen 16-klepper is best lekker, en op z'n relatief hoge gewicht wil dat nog best vooruit.
Lastigste opgave was een vakantietocht naar het zuiden: door Duitsland, Zwitserland, noord Italie, Frankrijk, Monaco en omstreken en vanuit Monaco 'de route de grand Alpes' en dan weer naar huis vanaf Geneve.
In de bergen moet je het motortje wat hoger in de toeren houden, dat was nu eenmaal zo. Maar ook met twee mensen in de auto en een hoop bagage kom je niks te kort. Toen we terugkwamen moest de koppeling wel worden vervangen dus... ja. maakt ook niet uit verder.
Kosten heeft deze auto nooit echt gemaakt, gewoon onderhoud, een koppeling, een accu en wat dingetjes.
Toen op een gegeven moment ik ermee over een schrikblok ben gereden. Dat was niet zo slim en ook het einde, niet dat hij daarvoor perfect was: de benzinepomp was al niet zo best en de temperatuur liep al op tot 110 graden in de file, de airco was al stuk, de auto klonk al niet zo best... maar met een kapotte achter ophanging is het gewoon niet veilig meer.
Dus dat alles bij elkaar heeft ons toen doen besluiten om het spulletje op te ruimen. ik heb er nog 400 piek inruil op gekregen voor bij mijn VW Polo, dus dat was fijn!
Of ik nog zo'n auto zou kopen? kijk, technisch is het allemaal prima, het valt zomaar niet uit elkaar maar het voelt gewoon erg goedkoop. De VW Polo die ik nu heb is veel meer bescheiden maar voelt wel degelijker aan, het rammelt ook niet zo veel en het klinkt ook gezonder, nu is de staat ook beter moet ik zeggen.
De Peugeot heeft nooit geroest moet ik zeggen, ook aan de bodem niet. Dat doet mijn huidige Polo ook niet maar bij zo'n oude VW is dat eerder een uitzondering volgens mij.
Foto's komen nog!
- Betrouwbaarheid
- Prestaties
- Comfort
- Kosten
- Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee
Beoordeel deze review
Geef uw mening over schrijfstijl en bruikbaarheid. Bij tenminste vijf binnengekomen waarderingen zal de gemiddelde beoordeling getoond worden.
Lezersreacties (0)
Reageren