Peugeot 107 XS 1.0 (2008)

autoreview

Peugeot 107
Peugeot 107Peugeot 107Peugeot 107Peugeot 107Peugeot 107Peugeot 107Peugeot 107Peugeot 107Peugeot 107 - interieurPeugeot 107 - interieurPeugeot 107 - interieurPeugeot 107 - interieur

Signalement

Uitvoering107 XS 1.0
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2008
Jaar van aanschaf2010
KM-stand bij aanschaf10.254 km
KM-stand laatst22.004 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

  • 21.764 km

We hebben de auto in oktober 2010 gekocht. We zochten iets kleins, maar degelijk als tweede wagen. De auto komt rechtstreeks van de Belgische Peugeot-invoerder en had iets meer dan 10.000 kilometer op de teller. De auto heeft elektrische ramen en een ingebouwde radio, voor de rest is hij erg basic. Inmiddels hebben we er 11.000 probleemloze kilometers opzitten.

De auto wordt gebruikt waarvoor hij gemaakt is : als stadsauto. In een drukke stad als Antwerpen komt de auto tot zijn recht : erg wendbaar en we hebben niet veel ruimte nodig om hem te parkeren.

Pluspunten : de wendbaarheid, het verbruik, de lay-out van het dashboard, de roffel van de driecilinder (klinkt sportief...maar daar blijft het ook bij). Hoewel de auto erg basic is, stap ik er toch altijd met veel plezier in.

Minpunten (maar die wisten we toen we de wagen kochten, geen verwijten dus richting Peugeot) : de kleine koffer, het stuurwiel dat op geen enkele manier te verstellen is. Ik lees soms dat de auto erg veel lawaai maakt op de snelweg...maar dat is normaal, hij is daar helemaal niet voor gemaakt.


Problemen :
Eigenlijk geen. De auto krijgt een jaarlijks nazicht (hij is nu net binnen voor nieuwe remblokken). Enige mankement : de wieldop van het wiel rechtsvoor kan er niet meer op. Dit lijkt me een veelvoorkomend probleem als ik kijk naar de 107's, C1's en Aygo's die ik zie rondrijden.

terug uit garage

  • 22.004 km

We hadden de 107 eergisteren naar de garage gedaan, remmen sleepten. Ik heb dit ook laten doen aan onze 207 enkele maanden geleden en betaalde toen 102 euro voor vier remblokken. Groot was mijn verbazing toen ik de rekening zag voor de 107 : 128,27 euro voor twee remblokken (blokken achteraan waren nog goed)! De garagehouder ermee geconfronteerd...blijkt dat de 107 remblokken van Toyota nodig heeft en die zijn duurder dan die van Peugeot zelf... . Zal het maar geloven :-).

terug uit garage

  • 22.004 km

We hadden de 107 eergisteren naar de garage gedaan, remmen sleepten. Ik heb dit ook laten doen aan onze 207 enkele maanden geleden en betaalde toen 102 euro voor vier remblokken. Groot was mijn verbazing toen ik de rekening zag voor de 107 : 128,27 euro voor twee remblokken (blokken achteraan waren nog goed)! De garagehouder ermee geconfronteerd...blijkt dat de 107 remblokken van Toyota nodig heeft en die zijn duurder dan die van Peugeot zelf... . Zal het maar geloven :-).

7,5
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? ja

Lezersreacties (1)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.