Opel Zafira 2.2i-16V Elegance (2000)

autoreview

Opel Zafira
Opel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel Zafira - interieurOpel Zafira - interieurOpel Zafira - interieurOpel Zafira - interieur

Signalement

UitvoeringZafira 2.2i-16V Elegance
Versnellingen4, Automaat
Bouwjaar2000
Jaar van aanschaf2000
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Een redelijk fijne rijdersauto met een behoorlijk goede wegligging. Maar veel problemen gehad. Vooral met de motor. Als er niets aan de hand is is het een fijne krachtige motor vooral in combinatie met de automatische versnellingsbak. Maarr...

PROBLEMEN

Kettingspanner van de distributie. Dit is 4x keer opgetreden. alller eerste keer bij 25.000km. Het leek wel een diesel zo"n kabaal (geratel). Onder garantie verholpen met de mededeling dat het om een construciefout ging. Bij 60.000km echter weer hetzelfde. Door de dealer naar gekeken en afgedaan als een weinig zeggend probleem met de hydrauliek druk (spanner komt langzaam op zodat het gerammeld langzaam verwijnt). Heb gereclameerd dat dit niet normaal was.
Km stand. 80.000. De motor niet meer aanslaan: resultaat van een tandje overslaan in de distribuiteketting. oorzaak: kettingspanner. De gehele distributie is vervangen. Na 10.000km (dus 90.000) weer gerammel. zuiger van de hydraulische spanner zou blijven haken. verholpen.

Verder nog:
km 50.000. voorste draagarmen links en achter onder garantie vervangen (speling).
km 55.000. Joelende achtertrein. Na 2 garagebezoeken zijn de achterbanden vervangen terwijl het profiel nog uitstekend was. Gejoel is over. Schijnt een veel voorkomend probleem te zijn bij de Zafira en Astra (zwakke schakel?)
km 70.000. automatische bak bonkte. andere olie.
km 90.000. motor stotterd en valt soms uit. oorzaak één of andere vacuumklep voor de brandstof...Na 3 (DRIE!!!) garagebezoeken eindelijk vervangen ipv schonnmaken. motor loopt nu weer soepel.

Verder veel olieverbruik na de reparatie met de distributie. gemiddeld ltr. op 5000km. Daarvoor was hij erg zuinig met olie. Ik heb het idee dat het probleem met de kettingspanner van de distibutie meer schade heeft veroorzaakt.

Verder valt me het inerieur tegen. Het raakt gauw beschadigd. Allleen het plastic rond de contactsleutel al. Eindoordeel... achteraf allemaal te plastic.

Conclusie na 4 jaar ellende... Niet doen!

5,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? nee

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.