Opel Zafira 2.2 DTi-16V Elegance (2002)

autoreview

Opel Zafira
Opel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel Zafira - interieurOpel Zafira - interieurOpel Zafira - interieurOpel Zafira - interieur

Signalement

UitvoeringZafira 2.2 DTi-16V Elegance
Versnellingen5, Handgeschakeld
Bouwjaar2002
Jaar van aanschaf2005
KM-stand bij aanschaf170.000 km
KM-stand laatst0 km
Disclaimer MyReview

De beschrijvingen en reacties in de rubriek Myreview Auto zijn gebaseerd op persoonlijke meningen en ervaringen van gebruikers. DPG Media probeert de authenticiteit van deze persoonlijke meningen en ervaringen zo goed mogelijk in te schatten, maar kan niet verantwoordelijk worden gehouden voor de inhoud of de gevolgen van deze meningen en ervaringen. In Myreview Auto zullen zowel goede als slechte ervaringen worden geplaatst. DPG Media betaalt geen vergoeding voor de ervaringen of laat deze op een andere manier beïnvloeden. De redactie kan uitingen die niet voldoen aan de huisregels of onrechtmatig zijn te allen tijde aanpassen of verwijderen.

Het is niet toegestaan zonder toestemming van DPG Media de informatie van Myreview Auto te gebruiken voor of te verspreiden via andere media.

ERVARINGEN

Vanaf het moment van aanschaf hadden wij erg veel plezier van de auto.
Ik ben 2.15 m. lang en pas daarom lang niet in alle auto’s.
Ook vanwege 2 (vrij lange kinderen) is het de Zafira geworden. Veel plezier tot 4 weken geleden.

PROBLEMEN

Na lang zoeken en informeren (ook de opel data base is bekeken)er waren geen bijzonderheden dus dachten wij de perfecte wagen gevonden te hebben.
Een opel Zafira 2.2 dtr met 176484 km op de teller dat moest geen probleem wezen. Een beetje diesel kan toch makkelijk een half miljoen aan toch? En na een service beurt van olie verversen, gas olie filter vernieuwen en rem schijven en blokken vernieuwen rijden wij weer heerlijk in de ronte maar na +/- 7000km begint de motor bij hogere toeren tallen te tikken.
Een vriend va mij werkt bij Opel zegt we kijken eerst eens naar de plaatjes onder de nokkenas wij hebben dat een keer eerder gehad. Oké wij gecontroleerd en niks aan de hand. Misschien een verstuiver? Reinigingsmiddel in brandstof gedaan maar het werd er niet beter van.
Ik werd ongeruster en heb besloten om het carter er onder vandaan te halen.
Na de eerste en de vierde drijfstang los te hebben gehaald dacht ik dat we het gevonden hadden! Dus balans assen er uit en twee en drie ook los, oké die waren ook niet best meer om maar niet te spreken van slecht maar na een verdere inspectie leek het wel of de krukas gescheurd was! En ja hoor! Er zijn nog drie monteurs wezen kijken en wisten niet wat ze zagen.
Ik heb besloten de motor op te knappen samen met de bevriende Opel monteur (ook vanwege de hoge kosten die zouden komen als ik hem in de garage had gebracht). Ik heb de krukas besteld en begrijp tot op de dag vandaag nog niet hoe die nou kan scheuren? Een krukas hoort toch een auto leven mee te gaan? Het is toch een hoog waardig product?
Na twee avonden sleutelen kwamen we er achter dat er schilfers van de lagers tussen de zuiger van de vierde cilinder gekomen is de zuiger is beschadigd en de drijf stang mankeert ook iets dus vernieuwen we die ook maar. De drijfstang zet ik ook mijn vraag tekens bij.
Het ergste van alles vind ik nog dat Opel helemaal geen reactie geeft! Ik ben wel erg teleurgesteld in Opel, dacht altijd dat er nog zoiets was als productaansprakelijkheid?

7,0
  • Betrouwbaarheid
  • Prestaties
  • Comfort
  • Kosten
  • Zou u weer een auto van dit merk kopen? misschien

Gerelateerde forum topics

Lezersreacties (0)

Reageren

Maak melding van misbruik

Let op! Deze functie is niet bedoeld om zelf een commentaar toe te voegen. Optioneel kun je er een opmerking bij plaatsen.

Er is iets mis gegaan. Probeer het later nog eens of e-mail ons.