Opel Zafira 2.0 DTi-16V Elegance (2001)

Opel Zafira
Opel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel ZafiraOpel Zafira - interieurOpel Zafira - interieurOpel Zafira - interieurOpel Zafira - interieur

UitvoeringZafira 2.0 DTi-16V Elegance
Bouwjaar2001

Na 6 jaar met veel plezier in mijn Ford Focus gereden te hebben, heb ik deze ingeruild op een Opel Zafira 2.0 Dti Sport uit 2001.
Dit omdat we veel meer kilometers zijn gaan maken en de Ford ook voor de vakantie’s te klein was.

Deze Opel is een zeer fijne reiswagen.
Uitgevoerd in mooi zwart en met de voor de Sport uitvoering (elegance met de volgende extra’s) typerende lichtmetalen velgen, privacy glas en sport interieur. Deze in het rood uitgevoerde stoelen geven het doorgaans saaie interieur een veel betere uitstraling. dDaarnaast zitten ze ontzettend goed en zijn ze zeer uitgebreidt verstelbaar.

De auto is een goede kilometervreter. Vooral op de snelweg rijdt deze auto zeer goed.

Het flex 7 systeem is handig, maar voor mij geen noodzaak.
Met 7 personen is er echter wel bijna geen bagageruimte meer over.

Als opties heb ik aan deze auto een parrot bluetooth carkit en een VDO Dayton navigatie systeem geinstalleerd.

Vaak wordt er geschreven dat deze motor nog wel eens een slokje olie lust.
Ik heb hierin echter wel geluk gehad. Ik heb na 8000 km voor het eerst 0,6 liter bijgevuld en nu (6000 km later) zit die nog net onder het midden.

Pluspunten auto
- Ruimte
- Flexibel interieur
- Uitvoering
- Verbruik (1 op 14,8)
- Sport stoelen
- Zeer goede dealer (Opel Den Breejen in Almkerk)

Minpunten
- Stug geveerd (vooral zeer goed merkbaar op drempels)
- 13 in dozijn auto

Update

km stand 136500
Auto ingeruild in verband met verkrijgen lease auto op een nieuwe citroen C1 voor de vrouw.

Geschiedenis.
09-2005 - 120200 km Gekocht.
02-2006 - 132700 km Rubbers stabilisator stangen vervangen ivm kraken auto.(garantie)
05-2006 - 136500 km Ingeruild, auto zonder problemen